2023-02-11, 18:33
Avstängd
hillsongswedens avatar
Någon på plats som kan berätta vad som sker nu?

Är det kommunisterna i 'Kulturföreningen Apallarkerna' med svinet Chris Makoundoul som är i farten?

https://www.svd.se/a/WRoknr/demonstr...kiets-ambassad

Demonstranter utanför Turkiets ambassad
En grupp personer är på lördagskvällen på väg mot Turkiets ambassad i Stockholm för att demonstrera. Polisen följer händelsen men säger sig inte vara oroliga för att något allvarligt ska hända.

En grupp demonstranter rörde sig tidigt på lördagskvällen från Karlaplans tunnelbanestation och mot den turkiska ambassaden en bit därifrån.

– Vi följer dem och det går jättebra. Vi är inte oroliga för att något ska hända, säger Ola Österling, presstalesperson på Stockholmspolisen.

Ola Österling kan inte uppge hur många demonstranter det är. Han uppger bara att det finns tillräckligt med poliser på plats för att hantera situationen.

– Vi har en resurs för att hantera dem så det går säkert till, säger Ola Österling.
Citera
2023-02-11, 18:43
Medlem
fittslems avatar
Spännande, hade varit kul att se vad det är för tomtar som gör detta utan tillstånd
Citera
2023-02-11, 18:54
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Spännande, hade varit kul att se vad det är för tomtar som gör detta utan tillstånd

Polisen är förtegen, hoppas att annan media än SVD som jag länkat, vaknar så man får se vilka de är som slösar en lördagskväll på det här.

Jag gissar på kommunisterna jag ref till i trådstarten...
Citera
2023-02-11, 19:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte direkt passande läge direkt att protestera där. PKK har tom sagt att det är tillfällig vapenvila. Om man nu inte vill provocera och sabba Sveriges Natos ansökan, dvs alltså den där sk kulturföreningen är min gissning.
Citera
2023-02-11, 19:05
Avstängd
hillsongswedens avatar
Tydligen har demon dragit vidare till Sergels Torg efter flaggbränning. Samma artikel korrigerad.

Edit 'Bland annat brändes flagga'...

https://www.svd.se/a/WRoknr/demonstr...kiets-ambassad

Demonstrationen hölls sedan vid en plats som polisen anvisade där demonstranterna bland annat eldade upp en flagga. Enligt Ola Österling gick det lugnt till, demonstranterna följde polisens anvisningar och inga gripanden gjordes. Demonstranterna fortsatte sedan till Sergels torg där polisen också fanns på plats.
Citera
2023-02-11, 19:37
Medlem
CreepyCrawls avatar
Enligt Garm så är det NMR som varit ute och demonstrerat.

https://twitter.com/researchgarm/sta...A7pvXmicxAYZ-g
Citera
2023-02-12, 11:15
Medlem
Det var Nordiska motståndsrörelsen och de höll även demonstration och tal mot Nato.

Citat:
Under lördagen gick ett demonstrationståg med fanor, banderoll och facklor genom alla de centrala delarna av Stockholm och tal hölls bland annat på Sergels torg.

Man gick runt fem kilometer skanderande slagord från Karlaplan, via Diplomatstaden och såväl turkiska som israeliska ambassaden, Sergels torg, förbi riksdagen och slutligen till Mynttorget. ”Nej till Nato – Död åt globalismen!”, ”Stolt, vit, revolutionär!” och ”Ulf Kristersson – Folkförrädare!” var några av slagorden som användes för dagen.

Längs marschvägen gjordes stopp för tal vid turkiska ambassaden, Sergels torg och Mynttorget. Utanför turkiska ambassaden brändes en turkisk flagga för att symbolisera vad Motståndsrörelsen anser om att Sverige ser ut att inskränka sina grundlagar för den främmande Nato-maktens räkning.
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...i-huvudstaden/
Citera
2023-02-12, 14:23
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Det var Nordiska motståndsrörelsen och de höll även demonstration och tal mot Nato.

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...i-huvudstaden/

Jaha, samma landsförrädare som kommunisterna således. Fast det är ju ingen skillnad i ideologierna faktiskt, nazismen och kommunismen adresserar ju samma sorts misslyckade foliehattar.
Citera
2023-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jaha, samma landsförrädare som kommunisterna således. Fast det är ju ingen skillnad i ideologierna faktiskt, nazismen och kommunismen adresserar ju samma sorts misslyckade foliehattar.

Libtards är annars mest misslyckade av alla - och liberaler ansvariga för all skit som sker i världen eftersom de lett västvärlden sedan 1945. Ni är väl ändå inte nöjda med det totala sönderfall ni skapat i Europa? Lustigt också att bli kallad för landsförrädare av någon som vill låta globalisternas krigsorganisation placera baser i Sverige, tror du det ökar Sveriges oberoende och självständighet?
Citera
2023-02-12, 17:10
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Libtards är annars mest misslyckade av alla - och liberaler ansvariga för all skit som sker i världen eftersom de lett västvärlden sedan 1945. Ni är väl ändå inte nöjda med det totala sönderfall ni skapat i Europa? Lustigt också att bli kallad för landsförrädare av någon som vill låta globalisternas krigsorganisation placera baser i Sverige, tror du det ökar Sveriges oberoende och självständighet?

Du är förvirrad, det märks. Quislingar är de och borde dömas från livet. Fega kommunister och nazister har vi ingen nytta av.
Citera
2023-02-13, 10:33
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Du är förvirrad, det märks. Quislingar är de och borde dömas från livet. Fega kommunister och nazister har vi ingen nytta av.
Jag har sedan start varit negativ mot EU, i backspegeln skulle vi nog sluppit leka labbråtta om det ikte vore för dem. Jag är bara glad att vi slapp EUR i Sverige, även om det blir skit som belöning (givetvis ser jag inte funktionen med att Sverige skulle gå med formellt i NATO).

Är jag en quissling för att jag säger detta? vad extremt otippat att nmr lyckas med någonting, polisen brukar väl villigt mottaga dem med kommendering att backa in i ett hörn?
Senast redigerad av volvo666 2023-02-13 kl. 10:36.
Citera
2023-02-14, 05:32
Medlem
Mäktiga bilder! Marsch för ett fritt Sverige och globalisternas flaggor som brinner 👍

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...o-i-stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in