Tycker det luktar ifrån avloppet duschen trots att jag håller det fint och städat. Jag har tvättat rent brunnen. Men eftersom jag inte kommer in i hela rören i avloppet måste jag gå in med rengöringsmedel.
Går grönsåpa bra? Låta det verka några minuter innan jag spolar? Varmt eller kallt vatten?
Tycker det luktar ifrån avloppet duschen trots att jag håller det fint och städat. Jag har tvättat rent brunnen. Men eftersom jag inte kommer in i hela rören i avloppet måste jag gå in med rengöringsmedel.
Går grönsåpa bra? Låta det verka några minuter innan jag spolar? Varmt eller kallt vatten?
Det törs du prova det blir i varje fall inte någon skada, om det blir bättre vet jag inte
Det sitter ett vattenlås direkt under silen som ska stoppa lukt från avloppet. Om det finns vatten i det så kommer lukten någon annanstans ifrån. Det hjälper inte att skura rören.
Nej det finns både grön och gul såpa framställd av förtvålad tallolja.
Gammaldags såpa på förtvålad hampfröolja finns inte mer på grund av brist på råvara.
Kolla så att inte packningarna i vattenlåset är skadade. Om dom är det så läcker det in illaluktande gas från avloppssystemet, och då spelar det ingen roll vilka knep du försöker dig på.....
Nej det finns både grön och gul såpa framställd av förtvålad tallolja.
Gammaldags såpa på förtvålad hampfröolja finns inte mer på grund av brist på råvara.
Den gröna såpan som säljs i butiken är inte riktig grön såpa, den är färgad med färgämnen.
Klorin brukar hjälpa, finns på ICA och Willys, frågar du på coop kommer du få en arg kommentar om att det förstör miljön. Läs säkerhetsinstruktionerna noga.
Vill man vara miljövänlig funkar lacto serum bra. Brukar hälla en svätt i hemmets vattenlås ibland. Men som andra redan sagt, det ska inte lukta från avloppet om vattenlåset gör sitt jobb.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!