• 1
  • 2
2023-02-10, 14:58
Medlem
Tycker det luktar ifrån avloppet duschen trots att jag håller det fint och städat. Jag har tvättat rent brunnen. Men eftersom jag inte kommer in i hela rören i avloppet måste jag gå in med rengöringsmedel.

Går grönsåpa bra? Låta det verka några minuter innan jag spolar? Varmt eller kallt vatten?
Citera
2023-02-10, 15:01
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tycker det luktar ifrån avloppet duschen trots att jag håller det fint och städat. Jag har tvättat rent brunnen. Men eftersom jag inte kommer in i hela rören i avloppet måste jag gå in med rengöringsmedel.

Går grönsåpa bra? Låta det verka några minuter innan jag spolar? Varmt eller kallt vatten?
Det törs du prova det blir i varje fall inte någon skada, om det blir bättre vet jag inte
Citera
2023-02-10, 15:44
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion

Det sitter ett vattenlås direkt under silen som ska stoppa lukt från avloppet. Om det finns vatten i det så kommer lukten någon annanstans ifrån. Det hjälper inte att skura rören.
Citera
2023-02-10, 15:46
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Nåt är väl fel så att vattnet inte blir kvar i vattenlåset.
Citera
2023-02-10, 16:27
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Grön såpa har varit förbjuden i 50år typ. .
Citera
2023-02-10, 16:50
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030

Nej det finns både grön och gul såpa framställd av förtvålad tallolja.
Gammaldags såpa på förtvålad hampfröolja finns inte mer på grund av brist på råvara.
Citera
2023-02-10, 16:52
Medlem
holmiums avatar
Kolla så att inte packningarna i vattenlåset är skadade. Om dom är det så läcker det in illaluktande gas från avloppssystemet, och då spelar det ingen roll vilka knep du försöker dig på.....
Citera
2023-02-10, 17:00
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Nej det finns både grön och gul såpa framställd av förtvålad tallolja.
Gammaldags såpa på förtvålad hampfröolja finns inte mer på grund av brist på råvara.

Den gröna såpan som säljs i butiken är inte riktig grön såpa, den är färgad med färgämnen.
Citera
2023-02-10, 17:02
Medlem
Klorin brukar hjälpa, finns på ICA och Willys, frågar du på coop kommer du få en arg kommentar om att det förstör miljön. Läs säkerhetsinstruktionerna noga.
Citera
2023-02-10, 17:08
Medlem
BackToHegels avatar
Vill man vara miljövänlig funkar lacto serum bra. Brukar hälla en svätt i hemmets vattenlås ibland. Men som andra redan sagt, det ska inte lukta från avloppet om vattenlåset gör sitt jobb.
Citera
2023-02-10, 17:09
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Vad är grumme grönsåpa då?
Citera
2023-02-10, 17:11
Medlem
Citat:
grönsåpa finns på biltema
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in