Citat:
Du anklagar andra för att välja bort sådant som de anser inte ligga i deras världsbild men du gör ju precis samma sak själv. Detta inger inte direkt någon trovärdighet. Den ryska påverkanskampanjen mot det amerikanska presidentvalet är ett konstaterat faktum. Där finns det dessutom hyllmeter med dokumentation att argumentera mot om man nu skulle vilja göra det. Det finns mycket som pekar på att USA sprängde NS, om du vore insatt så skulle du veta detta, du skulle veta om olika personers uttalanden, du skulle veta om fartygsrörelser vid tidpunkten för sprängningen etc. Jag tänker inte rabbla upp allt för en som inte kan ta in information. Du vill att allt ska läggas fram på ett bord för dig och att det ska komma något slags domslut, men jag kan berätta för dig att så funkar det inte i riktiga världen. Man får lägga ihop ett och ett och analysera informationen som finns tillgänglig och dra de mest troliga slutsatserna.
Du är inte insatt i amerikansk politik, då borde du ha vetat om att Russiagate var påhittat. Punkt slut.
Du är inte insatt i amerikansk politik, då borde du ha vetat om att Russiagate var påhittat. Punkt slut.
Att däremot bara säga nej det har aldrig inträffat är lite av samma princip som att förneka månlandningen. Är det konstigt att ni då blir kallade för foliehattar och konspirationsteoretiker?
Citat:
För att argumera så måste det finnas något att argumentera emot. Att kräva att ena sidan ska motbevisa påståenden som inte är falsifierbara är ett klassiskt argumentationsfel. Det är förstås även ad hominem, men det spelar nog inte så stor roll i sammanhanget här då diskussionen ändå inte kommer någonstans i mer seriös riktning.
Sen att du inte kan argumentera för din sak och börjar snacka om ”negativ bevisföring” är ju bara patetiskt. Du som resten av fårskocken har inget att komma med. Ni kan inte argumentera för eran ståndpunkt, det enda ni gör är att kalla folk för saker och säga att allt är konspirationsteorier eller lögner. När man ber er att lägga fram era argument vägrar ni. Sen börjar ni snacka om whataboutism etc, för att slippa förklara er.
Citat:
Vad är det som talar emot att inte Polen, Tyskland, Baltstaterna, Ukraina eller Ryssland själva skulle ligga bakom det hela? Innan någon stödbevisning finns så finns precis lika mycket ellet lite som talar för det ena eller det andra hållet.
Som jag skrev tidigare, vad är det som talar MOT att USA ligger bakom sprängningen av NS?
Citat:
(Jag ser att du troligtvis är en boomer, med tanke på att du registerade dig 2003 på FB. Jag förstår att det är svårt för er att ta in att ni blir utsatta för propaganda även här i väst av msm, så jag kan känna viss sympati för att du är naiv i ditt tankesätt)
Jag är inte purung längre nej det är helt riktigt. Därav har jag antagligen också betydligt mer erfarenheter och kunskap om källkritik än någon som av allt att döma ännu inte blivit torr bakom öronen.