Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Just nu finns inget alls som pekar åt det hållet mer än en persons ord och önsketänkande från din sida. På motsvarande sätt så finns även andra som menar att allt från Ryssland till EU eller Ukraina låg bakom sprängningen. Varför skulle den enes ord vara värt mer än någon annans utan stödbevisning?
Jag är inte jätteintresserad av amerikansk politik. Men jag är ju i kontrast till dig tillräckligt påläst för att ha kunskap om att Ryssland blandade sig i det amerikanska presidentvalet och att flertalet personer blev dömda i samma veva som sagt. Något liknande har vad jag vet inte hänt med Laptophistorien. Kanske för att det var just en historia och inte så mycket mer.
Negativ bevisföring fungerar inte. Det är den som påstår något som måste presentera belägg för sin ståndpunkt. Först då finns något att falsifiera. Det blir i övriga fall lite på samma vis som att man ska argumentera för att gud inte finns.
Det finns mycket som pekar på att USA sprängde NS, om du vore insatt så skulle du veta detta, du skulle veta om olika personers uttalanden, du skulle veta om fartygsrörelser vid tidpunkten för sprängningen etc. Jag tänker inte rabbla upp allt för en som inte kan ta in information. Du vill att allt ska läggas fram på ett bord för dig och att det ska komma något slags domslut, men jag kan berätta för dig att så funkar det inte i riktiga världen. Man får lägga ihop ett och ett och analysera informationen som finns tillgänglig och dra de mest troliga slutsatserna.
Du är inte insatt i amerikansk politik, då borde du ha vetat om att Russiagate var påhittat. Punkt slut.
Sen att du inte kan argumentera för din sak och börjar snacka om ”negativ bevisföring” är ju bara patetiskt. Du som resten av fårskocken
har inget att komma med. Ni kan inte argumentera för eran ståndpunkt, det enda ni gör är att kalla folk för saker och säga att allt är konspirationsteorier eller lögner. När man ber er att lägga fram era argument vägrar ni. Sen börjar ni snacka om whataboutism etc, för att slippa förklara er.
Som jag skrev tidigare, vad är det som talar MOT att USA ligger bakom sprängningen av NS?
(Jag ser att du troligtvis är en boomer, med tanke på att du registerade dig 2003 på FB. Jag förstår att det är svårt för er att ta in att ni blir utsatta för propaganda även här i väst av msm, så jag kan känna viss sympati för att du är naiv i ditt tankesätt)