• 1
  • 2
2023-02-09, 15:43
Medlem
Som rökare blir man oundvikligen frågad om man kan bjuda på cigg några gånger i veckan. Jag undrar hur ni andra rökare reagerar på detta. Blir ni irriterade eller har ni inga problem med att ge upp en cigg? Själv har jag inga problem att ge upp en bara jag har så det räcker för dagen.
Citera
2023-02-09, 15:47
Medlem
Senast jag hörde någon tigga cigg var i grundskolan, vad är det för idioter som inte växt upp du har i din omgivning? Byt till en sådan elektrisk giftpinne istället så slipper du frågorna.
Citera
2023-02-09, 15:49
Medlem
Inkommers avatar
Jag säger alltid nej till dessa tiggare och talar om att det är farligt att röka.
Citera
2023-02-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Senast jag hörde någon tigga cigg var i grundskolan, vad är det för idioter som inte växt upp du har i din omgivning? Byt till en sådan elektrisk giftpinne istället så slipper du frågorna.
Jag menar inte folk jag umgås med utan folk på stan som frågar
Citera
2023-02-09, 16:19
Medlem
attackes avatar
Är jag osäker på åldern på personen så blir det direkt ett nej.
Är det en "vuxen" så kan jag gå med på det, beror lite på dags humöret och/eller vad jag gör vid tillfället.

Men kommer ihåg en dag när en "arbetsgranne" i huset frågade efter cigg, han tillägde att han höll på att sluta och därav hade han inga cigg.
Då gav jag honom en cigg och sa: "Det är bättre att du tar en cigg av mig istället för att gå och köpa ett helt paket."
Det uppskattades och han instämde.

Men har märkt hur bekanta har satt i system att alltid be om en cigg men aldig bjuder tillbaks, det har jag lite svårt för.

Hade situatione vart omvänd så hade jag absolut köpt den personen ett paket och sagt något i stilen: "Sådär, nu vågar jag be be om en cigg då och då."
Citera
2023-02-09, 16:20
Medlem
Tiggde också när ja va 14! Tiggde till mig så många cigg dagligen så ja fyllde ett paket.

Skulle aldrig göra det idag fy bövelen så pinsamt och luffigt
Citera
2023-02-09, 16:24
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attacke
Är jag osäker på åldern på personen så blir det direkt ett nej.
Är det en "vuxen" så kan jag gå med på det, beror lite på dags humöret och/eller vad jag gör vid tillfället.

Men kommer ihåg en dag när en "arbetsgranne" i huset frågade efter cigg, han tillägde att han höll på att sluta och därav hade han inga cigg.
Då gav jag honom en cigg och sa: "Det är bättre att du tar en cigg av mig istället för att gå och köpa ett helt paket."
Det uppskattades och han instämde.

Men har märkt hur bekanta har satt i system att alltid be om en cigg men aldig bjuder tillbaks, det har jag lite svårt för.

Hade situatione vart omvänd så hade jag absolut köpt den personen ett paket och sagt något i stilen: "Sådär, nu vågar jag be be om en cigg då och då."

"Jag håller på att sluta" ursäkten är klassisk för cigg-tiggare. Vet inte hur många gånger jag fått höra den.
Nu röker jag inte längre och jag slutade röka utan att tigga cigg av min omgivning.
Citera
2023-02-09, 16:26
Medlem
grungewhores avatar
Det har sällan hänt när jag rökte i modern tid. Som ung däremot så fanns det ju alltid nån som skulle bomma en tagg, och det var nästan alltid samma människor. Tattarbeteende..
Citera
2023-02-09, 16:28
Medlem
En svensk tigger inte så utan att man känner varandra.
Citera
2023-02-09, 17:11
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jag säger alltid nej till dessa tiggare och talar om att det är farligt att röka.
Om du inte röker så undrar man ju varför du ens skulle bli tillfrågad?
Det har aldrig någonsin hänt mig i alla fall.

Min erfarenhet är att man bara blir tillfrågad av främlingar om man står och blossar på en cigg.

Självklart så kan man "tigga"/låna en cigg av en vän, om ens egna cigg tagit slut.
Men ja, ciggtiggande av främlingar är fjortisbeteende. Är man vuxen så är det tattarbeteende.

Skönt att man inte röker längre.
Citera
2023-02-09, 17:43
Det är en klassisk ingång till rån. Svarar du nej blir du rånad. Ger du dem cigg blir du också rånad. Var beredd på att slåss eller fly.
Citera
2023-02-09, 17:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Är själv inte rökare men gjorde en god gärning idag.

Möttes av en blind gammal irländare utanför affären. Jag såg på avstånd att han tog kontakt med folk men att de bara gick förbi honom. Tänkte att det säkert var en typisk tiggare, men när jag parkerade cykeln bredvid honom så såg han alldels för fräsch ut för att vara tiggare. Han hörde mig fippla med cykeln och vände sig mot mig.

Han undrade om jag kunde köpa ett paket cigg åt honom. Jag tyckte verkligen synd om honom så jag gick in och köpte med mig ett paket som han fick.

Sitter framför datorn nu som att jag hade en lång dildo i röven, lite så där extra rakryggad och stolt över att jag faktiskt kan vara en ganska hyvens människa ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in