• 1
  • 2
2023-02-08, 07:58
Bannlyst
Nu är jag trött på skiten så fram till maj kommer jag jobba sedan ska jag leva på akassa och bidrag i resten av mitt liv. Har ingen utbildning körkort eller ens truckkort. Finns med i belastningsregistret också så jag kommer aldrig att få ett jobb. Levet hellre på bidrag som andra långtidsarbetslösa invandrare. Är 33 år.
Citera
2023-02-08, 08:05
Medlem
Worpzoarss avatar
Tack för att du liksom alla andra svartskallar bidrar till Sverige!
Citera
2023-02-08, 08:06
Medlem
Tycker att du ska tänka om!
Du är så ung och har ett långt liv framför dig.
Citera
2023-02-08, 08:14
Avstängd
Du ändrar dig rätt mycket från 07:25 till 07:58 idag. Har du fått sparken?
Citera
2023-02-08, 08:17
Medlem
Hackenbush55s avatar
Många idag som inte vill jobba för brödfödan utan de vill ha allting gratis serverat.
Citera
2023-02-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken33
Nu är jag trött på skiten så fram till maj kommer jag jobba sedan ska jag leva på akassa och bidrag i resten av mitt liv. Har ingen utbildning körkort eller ens truckkort. Finns med i belastningsregistret också så jag kommer aldrig att få ett jobb. Levet hellre på bidrag som andra långtidsarbetslösa invandrare. Är 33 år.
Väldig vad aktiv du har varit nu på morgonen. Fyra trådstarter på en timme! Men till ämnet, det kommer att bli svårare och svårare att leva på bidrag i Sverige. Den nya regeringen kommer att strama åt på många sätt. Det blir inga stora ingrepp i de olika systemen. Man kommer att köra osthyvelsprincipen, mindre regelförändringar allt eftersom. Protesterna brukar bli mindre då.
Det blir som grodan i grytan.
Citera
2023-02-08, 09:03
Medlem
Kolla om det finns utbildningar du kan tänka dig att påbörja till hösten! Förstår om du är less på jobbet men att leva på bidrag kommer knappast förbättra ditt välmående. Med studiebidrag och CSN får du prova på att leva på bidrag samtidigt som du förhoppningsvis träffar folk som inspirerar dig och en utbildning som ger dig fler valmöjligheter att leva det liv du vill.

Att ställa sig utanför arbetsmarknaden kan bli ett väldigt ensamt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Februari2023
Tycker att du ska tänka om!
Du är så ung och har ett långt liv framför dig.
Citera
2023-02-08, 10:11
Medlem
Citat:
Så du vill bli kvinna och bli försörjd?
För bara hundra år sedan hade du svultit ihjäl med den inställningen.
Citera
2023-02-08, 11:26
Medlem
sebastian66s avatar
Haha go i pannan du verkar vara. jag kanske ska hjälpa dig på traven. Leva på bidrag kan du göra ett litet tag. Gör du det mer än 6 månader så är det kult. Du kommer ha krav och ögonen på dig med ska du veta. vem har lurat i dig till att tro man ska kunna leva på bidrag massa år? Satans man du är 33 hela livet framför dig bara tugga tagtråd.
Citera
2023-02-08, 11:31
Medlem
Citat:

Vi lever i en tid när du inte ens behöver lyfts ditt arsle från soffan hemma, men ändå kunna plugga och få diplom från Harvard (och därmed även alla sämre skolor oxå).
Det finns gamla mördare som lyckas skaffa körkort, utbildning och jobb, men inte du?
Citera
2023-02-09, 14:43
Bannlyst
Jag har bestämt mig för att satsa på en utbildning till hösten vet inte vad jag vill plugga till eock. Sedan gå på akassa undet sommaren. Tänker inte ta vilka jobb som helst i fortsättningen iallafall. Jag är klar med tråkiga skitjobb.
Citera
2023-02-09, 14:48
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag har bestämt mig för att satsa på en utbildning till hösten vet inte vad jag vill plugga till eock. Sedan gå på akassa undet sommaren. Tänker inte ta vilka jobb som helst i fortsättningen iallafall. Jag är klar med tråkiga skitjobb.

Så nu ska du jobba igen då? Det går snabbt i hockey kan man lugnt säga. Skönt att höra att du tagit ditt förnuft till fånga och vill bidra till vårt land.

Tänk på att om du säger upp dig så är det ett antal veckor eller månader med karens innan du börjar få A-kassa. Se också till att ha en utbildning färdig innan du säger upp dig så du sen inte kommer in och är utan jobb. Mitt tips till utbildning är någon form av YH-utbildning då du utan större problem kan få ett jobb efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in