• 1
  • 2
2023-02-06, 16:43
Medlem
Hittade ett par små filéer i frysen - kan man bara smörsteka dem med lite lök och har kokt potatis till eller vad är absolut enklast till dessa fina men små filéer?
Jag är inte älskare av pannering..
Citera
2023-02-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Hittade ett par små filéer i frysen - kan man bara smörsteka dem med lite lök och har kokt potatis till eller vad är absolut enklast till dessa fina men små filéer?
Dom är benfria och jag tänker mig något enkelt men det kanske inte går... tips?
Citera
2023-02-06, 16:46
Medlem
Riddarhusets avatar
det låter gott.
Citera
2023-02-06, 16:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Det är ju bara att steka dem i smör som du själv är inne på. Blir säkert jättegott!
Citera
2023-02-06, 17:03
Medlem
Tack -då testar jag med smör,
vågar man ha lite mjöl och timjan i eller ska jag bara testa smör o fisk, det sista låter lockande..
jättefina (små) fileér grannen fiskat!
Citera
2023-02-06, 17:12
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Det är ju bara att steka dem i smör som du själv är inne på. Blir säkert jättegott!
Citera
2023-02-06, 17:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Tack -då testar jag med smör,
vågar man ha lite mjöl och timjan i eller ska jag bara testa smör o fisk, det sista låter lockande..
jättefina (små) fileér grannen fiskat!
Vad har du tänkt ha mjölet till om du inte vill panera dem? Som en krydda, eller?
Citera
2023-02-06, 17:35
Medlem
Citat:

Är kock sedan 33 år.
små fiskar har en tendens att bli torra om du steker dem. Lägg i ugnen i aluminium folie och salta sparsamt. Lite citron smör och dill, vitpeppar. Sätt ugnen på ca 125 grader och 150 gr fisk i ca 12-15 min. Ja och stäng aluminium pkt. ät och njut!
Citera
2023-02-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad har du tänkt ha mjölet till om du inte vill panera dem? Som en krydda, eller?
Som lite såsgrundredning till potatisen tänkte jag, men det kanske var fel
Citera
2023-02-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonflex
Är kock sedan 33 år.
små fiskar har en tendens att bli torra om du steker dem. Lägg i ugnen i aluminium folie och salta sparsamt. Lite citron smör och dill, vitpeppar. Sätt ugnen på ca 125 grader och 150 gr fisk i ca 12-15 min. Ja och stäng aluminium pkt. ät och njut!
Testar det - är det vettigt att ha lite lök i paketet?
Citera
2023-02-06, 22:36
Medlem
448s avatar
Abborre är ju bra så naturell som möjligt

Saltad smörstekt räcker
Citera
2023-02-06, 22:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Som lite såsgrundredning till potatisen tänkte jag, men det kanske var fel
Jag skulle nog inte ha steksky från abborre till grund för en sås. Och om, så skulle jag tillsätta redning efter att fisken var stekt. Om jag nu inte vill ha en panering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in