2023-02-05, 19:46
Medlem
Det är cirka 60 personer per år som byter kön i Sverige. Kändisar måste vara gravt överrepresenterade då det redovisats flera fall här på Flashback på sistone. Finns det någon koppling mellan att söka sig till kändisskap och önskan om att byta kön och hur skulle den se ut i så fall?

Ingen aning var jag ska posta detta. Moderatorerna får väl kasta frisbee.
Citera
2023-02-05, 23:53
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det är cirka 60 personer per år som byter kön i Sverige. Kändisar måste vara gravt överrepresenterade då det redovisats flera fall här på Flashback på sistone. Finns det någon koppling mellan att söka sig till kändisskap och önskan om att byta kön och hur skulle den se ut i så fall?

Kanske lite off topic. Men idag såg jag för första gången någon som JAG skulle kunna definiera som "hen".

På TV4 Nyhetsmorgon i morse var det en som bestämt sig för att hon var "Bi-gender".
Alltså har hon två kön och kan troligen befrukta sig själv, precis som en amöba.

EDIT:
Vid närmare eftertanke var det kanske inte så roligt, att den sorten kan vara självförökande...
Senast redigerad av sykkelpump 2023-02-05 kl. 23:56.
Citera
2023-02-06, 11:15
Medlem
Idumeas avatar
Det har jag svårt att tro. Hur många kändisar har vi i Sverige som är trans? Jag kan komma på typ 4 om man räknar med den där snickarmänniskan. Jämför det med hur många kändisar vi har som inte är trans. Det är ju ett gäng. Definitivt fler än 3.
Jag tror att det handlar mer om att du stör dig på transpersoner. Om man tänker mycket på något så lägger man märke till det mer och då känns det som att man ser det hela tiden.
Citera
2023-02-06, 13:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Kan du definiera vad du menar med "byter kön"?

"Det är cirka 60 personer per år som byter kön i Sverige. Kändisar måste vara gravt överrepresenterade"

Hur många kändisar byter kön per år i Sverige?

Vilka kändisar bytte kön förra året?

Vilka kändisar har bytt kön de senaste fem åren?
Senast redigerad av trottwell 2023-02-06 kl. 14:04.
Citera
2023-02-06, 14:06
Medlem
Citat:
då det redovisats flera fall här på Flashback på sistone.

Kan du redovisa vilka dessa är du tänker på?
Jag kan spontant komma på två transsexuella "kändisar". Tone Sekelius, och nu den här snickar-Björn (och då lägger vi ribban för att vara känd ganska lågt, det är väl snarare så att han blivit känd p.g.a detta). Tone var väl för övrigt flera år sen.
Citera
2023-02-06, 15:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Kan du definiera vad du menar med "byter kön"?

"Det är cirka 60 personer per år som byter kön i Sverige. Kändisar måste vara gravt överrepresenterade"

Hur många kändisar byter kön per år i Sverige?

Vilka kändisar bytte kön förra året?

Vilka kändisar har bytt kön de senaste fem åren?

Nästan ingen kändis gör det. Men de får uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in