2023-02-04, 20:34
Medlem
Detta är traditionell TV, vilket jag nästan aldrig tittar på. Idag var dock TVn på mitt i ett avsnitt av "Mordutredarnas nya fall" på TV12. Det handlade om tre prostituerade kvinnor som blev brutalt mördade för 30 år sedan i USA. Lång historia kort, där förbättrad DNA-teknik pekade ut en "kvinna" som skyldig. "Hon" hette tidigare Douglas och hade genomgått en sk "korrigering" och kallade sig nu Donna. Han var bevisat den skyldige.

Jag tyckte fallet lät helt förväntat, för det handlar ALLTID om psykologiskt svaga människor. TVn stod på i bakgrunden och då hör jag experten förklara att detta var ett mycket ovanligt fall. Alltså att transor varit aggressiva på detta sätt.

Här kommer många troligen att attackera mig, men det är ofta väldigt tydligt när man lyssnar på manliga röster om de är bögar eller transor. Det är väldigt tydligt att den som pratar är en man som är bög eller transa och det var ingen större tvekan om att experten representerade GMs roll.

Jag antar att frågorna är två:

1. Anser ni att det var oväntat att en man som opererats till att kallas kvinna varit våldsam innan operationen? Dvs var lösningen på det här fallet oväntat?
2. Kan man inte oftast (dock ej till 100%) avgöra på en mans röst om han är bög eller transa?
Citera
2025-10-21, 15:48
Medlem
Har vetat att det sänts men har aldrig tidigare tittat på det. I dag klockan 3 var första gången jag tittade på det. Kanonbra!!

Tyvärr kan jag ej besvara ts frågor.

Nån annan som tittar på det och gillar det eller inte?
Citera
2025-10-22, 02:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Har vetat att det sänts men har aldrig tidigare tittat på det. I dag klockan 3 var första gången jag tittade på det. Kanonbra!!

Tyvärr kan jag ej besvara ts frågor.

Nån annan som tittar på det och gillar det eller inte?

Gillar det också. Intressant utan att vara långrandigt, rakt på sak så att allt hinns med på runt 20-25 min. Synd bara att det verkar vara repriser som rullar hela tiden, för jag har sett alla dem nu.
Senast redigerad av Anonym555 2025-10-22 kl. 02:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in