• 5
  • 6
2023-04-08, 19:50
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Använd en förvaltare som inte är är kontrolluppgiftsskyldig i Sverige.
Citera
2023-04-08, 20:23
Medlem
JustZlatans avatar
Och hur gör man det? Var och hur får man tag i en sån? Är det lagligt?
Citera
2023-04-08, 22:04
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Det får du ta reda på själv. Borde vara en smal sak för en sån trejder som du.
Citera
2023-04-08, 22:33
Medlem
Citat:

Om syftet är att undvika kriminella så finns det värre än gängen i Stockholm. Välj en seriös mäklare, men då kan du inte undvika skatt. Se gärna denna historia om en tredjer som förlorat mycket på oseriös aktör https://youtu.be/9wU1ExOyjcE

OM du blir en konsekvent lönsam trejder, vad är problemet att betala 30% i skatt? Alternativen är väl att undersöka om det är bättre att skriva sig o bo i ett annat land, men då tillkommer sjukvårdsförsäkringar etc. Alt trejd i en företagsägd kapitalförsäkring. Men funkar inte för ex cfd.

Men gissar att största steget är att bli lönsam….
Citera
2023-04-08, 23:05
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Om syftet är att undvika kriminella så finns det värre än gängen i Stockholm. Välj en seriös mäklare, men då kan du inte undvika skatt. Se gärna denna historia om en tredjer som förlorat mycket på oseriös aktör https://youtu.be/9wU1ExOyjcE

OM du blir en konsekvent lönsam trejder, vad är problemet att betala 30% i skatt? Alternativen är väl att undersöka om det är bättre att skriva sig o bo i ett annat land, men då tillkommer sjukvårdsförsäkringar etc. Alt trejd i en företagsägd kapitalförsäkring. Men funkar inte för ex cfd.

Men gissar att största steget är att bli lönsam….

Ja, precis, man vill ju helst undvika att bli rånad eller kidnappad. Orkar inte lyssna på 16 minuters pladder. Vilken oseriös aktör använde han?

Jag har sett hans trejding för några år sen och jag är mycket tveksam till att han tjänade flera miljoner som han påstår. Han använde bollingerband och skit.

Jag kan betala 30% i skatt men jag vill inte att grannen eller brottslingen kan ta reda på vad jag tjänar. Därför vill jag ha inkomsten hemlig.

Jag har funderat på att flytta till Norge och trejda därifrån. De är inte med i EU och har således bättre gränskontroller än Sverige som släpper in utländska kriminella ligor och annat pack. I Norge kanske man hålla inkomsten hemlig också?
Senast redigerad av JustZlatan 2023-04-08 kl. 23:11.
Citera
2023-04-09, 01:19
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ja, precis, man vill ju helst undvika att bli rånad eller kidnappad. Orkar inte lyssna på 16 minuters pladder. Vilken oseriös aktör använde han?

Jag har sett hans trejding för några år sen och jag är mycket tveksam till att han tjänade flera miljoner som han påstår. Han använde bollingerband och skit.

Jag kan betala 30% i skatt men jag vill inte att grannen eller brottslingen kan ta reda på vad jag tjänar. Därför vill jag ha inkomsten hemlig.

Jag har funderat på att flytta till Norge och trejda därifrån. De är inte med i EU och har således bättre gränskontroller än Sverige som släpper in utländska kriminella ligor och annat pack. I Norge kanske man hålla inkomsten hemlig också?

Varför inte längre än så? Vi leker ju ändå bara med dina fantasimiljoner. Om du flyttar till Saturnus kommer garanterat slippa undan skattmasens långa arm. Lev lite!
Citera
2023-04-09, 11:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Varför inte längre än så? Vi leker ju ändå bara med dina fantasimiljoner. Om du flyttar till Saturnus kommer garanterat slippa undan skattmasens långa arm. Lev lite!

Det är dina fantasier. Är det någon skillnad om jag använder Avanza istället för en cfd-broker när det kommer till att hålla inkomsten hemlig? Det är ju två olika typer av konton.
Citera
2023-04-10, 20:27
Medlem
Ts är ju en misslyckad taxiåkare enligt han själv, ts behöver knappast gömma sin inkomst för någon. Tror mer att ts vill gömma sina uppgifter eftersom ts är en fattiglapp och inte får kvinnor på grund av detta.
Men för att svara på frågan så är det inte möjligt att dölja sin taxerade inkomst då detta är allmän handling hos skatteverket
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in