Citat:
Ursprungligen postat av
aremak
Om syftet är att undvika kriminella så finns det värre än gängen i Stockholm. Välj en seriös mäklare, men då kan du inte undvika skatt. Se gärna denna historia om en tredjer som förlorat mycket på oseriös aktör
https://youtu.be/9wU1ExOyjcE
OM du blir en konsekvent lönsam trejder, vad är problemet att betala 30% i skatt? Alternativen är väl att undersöka om det är bättre att skriva sig o bo i ett annat land, men då tillkommer sjukvårdsförsäkringar etc. Alt trejd i en företagsägd kapitalförsäkring. Men funkar inte för ex cfd.
Men gissar att största steget är att bli lönsam….
Ja, precis, man vill ju helst undvika att bli rånad eller kidnappad. Orkar inte lyssna på 16 minuters pladder. Vilken oseriös aktör använde han?
Jag har sett hans trejding för några år sen och jag är mycket tveksam till att han tjänade flera miljoner som han påstår. Han använde bollingerband och skit.
Jag kan betala 30% i skatt men jag vill inte att grannen eller brottslingen kan ta reda på vad jag tjänar. Därför vill jag ha inkomsten hemlig.
Jag har funderat på att flytta till Norge och trejda därifrån. De är inte med i EU och har således bättre gränskontroller än Sverige som släpper in utländska kriminella ligor och annat pack. I Norge kanske man hålla inkomsten hemlig också?