Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-04, 20:03
  #49
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camelBack
Godmorgon.

Ja visst kan du få en kommentar, men vet inte direkt hur mycket detaljer jag vill gå in på här och nu, exempelvis vilket värdepapper det rör sig om och sådant. Sant att tråden skapades på fyllan, sant även att värdepappret köptes på fyllan. Jag har läst alla kommentarer. Alltså affären i sig är egentligen inget jag ångrar, jag har god kännedom om företaget och har handlat deras värdepapper under lång tid med god avkastning. Det enda jag ångrar egentligen är att jag lät känslorna ta över tryckte in så jävla mycket deg till en på tok för hög kurs som jag ser det i efterhand.

Är inte i behov av pengarna egentligen, så jag kan sitta på aktien något år i värsta fall. Det rör sig heller inte om något bolag som kommer gå i putten eller så utan kursen är förhållandevis stabil plus ger god årlig direktavkastning.

De närmaste två veckorna får avgöra hur jag går vidare med detta.

Hur ska någon kunna försöka hjälpa dig eller ens göra en analys mer än att du är efterbliven om du inte skriver vilket papper?
Troll 🧌
Citera
2023-02-04, 20:14
  #50
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camelBack
Godmorgon.

Ja visst kan du få en kommentar, men vet inte direkt hur mycket detaljer jag vill gå in på här och nu, exempelvis vilket värdepapper det rör sig om och sådant. Sant att tråden skapades på fyllan, sant även att värdepappret köptes på fyllan. Jag har läst alla kommentarer. Alltså affären i sig är egentligen inget jag ångrar, jag har god kännedom om företaget och har handlat deras värdepapper under lång tid med god avkastning. Det enda jag ångrar egentligen är att jag lät känslorna ta över tryckte in så jävla mycket deg till en på tok för hög kurs som jag ser det i efterhand.

Är inte i behov av pengarna egentligen, så jag kan sitta på aktien något år i värsta fall. Det rör sig heller inte om något bolag som kommer gå i putten eller så utan kursen är förhållandevis stabil plus ger god årlig direktavkastning.

De närmaste två veckorna får avgöra hur jag går vidare med detta.

Vi är många som vill veta vilken vilken aktie du köpte, så kläm fram det nu. Det är ju trots allt ett anonymt forum...
Själv klantade jag till det i nyktert tillstånd och köpte 15 535 aktier i Lundin Mining á 1 118 000 kr när syftet var att köpa för 15355 kronor. Summan av kardemumman blev en vinst på 27k.
Citera
2023-02-04, 20:43
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Inte så tokigt. Snitt på 4-5% har varit vanligt och mycket bättre än bankränta. Jag köpte Swedbank billigt för länge sedan och de har ofta gett över 5, dock inte nu.

Bör vara bostäder med den utdelningen. En branch i gungning så se upp.

Kolla 2020 bulkers med över 13 % avkastning per år och utdelning en gång i månaden.
Citera
2023-02-04, 20:46
  #52
Medlem
Vilket bolag ger 10% i utdelning.

Intrum är det som stämmer om jag räknat rätt på allt.
Citera
2023-02-04, 23:16
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur räknar du ut det?
25k/200k=0,125, alltså 12,5%. Sedan får man räkna med visst mått av avrundning, +/-1%. Om det är på svenska börserna lämnar det två bolag, SSAB och BE Group. Eftersom SSAB:s marknadsvärde är ca 70x högre än BE Group var det en kvalificerad gissning att det rörde sig om SSAB hellre än BE, men kan givetvis vara en internationell aktie också.
Citera
2023-02-05, 00:00
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camelBack
Tankade en aktie för dryga 200k, vilket ger mig garanterad utdelning på cirka 25k om några månader. Tankade dock till dålig kurs pga mental retardation, så alternativen är - antingen vänta och hoppas att kursen går upp utav helvetet så jag kan sälja av efter x dagen och minst gå +/- 0, eller helst +, så klart. Och ta hem utdelningen. Eller sälja av så fort kursen går upp några spänn så jag går + på affären i helhet, men då förverkar jag utdelningen. Jaaaaa. Vad säger ni?

Flyg. Flyg mina fåglar.
Vilket aktie blir fågan och varför klagar nu nu på Flashback om en dålig tade?
Citera
2023-02-05, 00:06
  #55
Medlem
Blev lack på mig själv i veckan, råkade köpa Cloetta på fel konto, har i princip all kredit fördelad till mitt isk, men det finns ändå ett visst köputrymme över saldot även på KF. Nu var det bara för 30 000kr jag köpte för, men aktien ska inte ligga i min KF och det var surt att sälja aktien och efter några dar betala tillbaka beloppet till kreditkontot med vetskapen att det drogs skatt för denna transaktion...

Rekommenderar TS att göra slut på lidandet och sälja nu, och ta det som en lärpeng.
Citera
2023-02-05, 00:08
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vilket aktie blir fågan och varför klagar nu nu på Flashback om en dålig tade?

Det luktar SSAB eller Intrum
Citera
2023-02-05, 00:27
  #57
Medlem
Även om jag är dyng rak och helt djävla full så köper jag ändå bra aktier. Jag kan snacka en massa skit men när det kommer till aktier så blir jag helt klar i huvet. Märkligt men sant. Även om jag är as full så säljer jag inte Investor.
Citera
2023-02-05, 01:14
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Även om jag är dyng rak och helt djävla full så köper jag ändå bra aktier. Jag kan snacka en massa skit men när det kommer till aktier så blir jag helt klar i huvet. Märkligt men sant. Även om jag är as full så säljer jag inte Investor.
Bortkastade pengar att supa ner dig och sedan snacka aktier då? Är det samma om du är riktigt bakfull? Gudagåva i så fall...
Citera
2023-02-05, 01:23
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Bortkastade pengar att supa ner dig och sedan snacka aktier då? Är det samma om du är riktigt bakfull? Gudagåva i så fall...
Ja det är sant och är otroligt tacksam för det. Att jag på fyllan blir helst fokuserad vad gäller aktier är helt otroligt men tacksam ändå.
Citera
2023-02-05, 01:33
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Bortkastade pengar att supa ner dig och sedan snacka aktier då? Är det samma om du är riktigt bakfull? Gudagåva i så fall...
Ja fast fyllan hjälper mig ju inte heller och det blir inte bättre då. Där har du rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback