Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-04, 19:20
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Det är väl inget konstigt att ett brott har ett namn?
På svenska finns ordet gruppvåldtäkt och på engelska finns ord som gang rape eller gangbang.

Det är inte så att "Taharrush gamea" är ett ord/term som funnits i arabiskan i urminnes tider. Det är "skapat" av Egyptiska kvinnor 2005 som en term för grupp trakasserier.

Taharrush = trakasserier och gamea = grupp
Citera
2023-02-04, 19:30
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Det är inte så att "Taharrush gamea" är ett ord/term som funnits i arabiskan i urminnes tider. Det är "skapat" av Egyptiska kvinnor 2005 som en term för grupp trakasserier.

Taharrush = trakasserier och gamea = grupp

Precis, ett sammansatt ord av två existerande.
Gruppvåldtäkt var inte heller ett ord förrän man slog ihop orden.
Citera
2023-02-04, 19:41
  #123
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Som vi vet så är just gruppvåldtäkter in princip 99% invandrare.

Har läst om någon enstaka svensk som varit med bland invandrare men annars är det alltid invandrare som våldtar i grupp.
Jag har aldrig hört talas om svenskar i grupp som våldtar.

Jag har alltid tänkt att anledningen är grupptryck och dålig kvinnosyn men kan det finnas någon annan anledning.

Finns det någon studier på detta?

Nej, jag tror det är tillräckligt med grupptryck, stenålderssyn på kvinnor samt en religiös övertygelse om att alla icke muslimer är otrogna och med otrogna kan man göra precis vad man vill. Det är sannolikt inte svårare att förstå än så.

Men kom ihåg att korstågen som bedrevs på medeltiden gjorde sig skyldiga till precis samma gruppvåldtäkter som dagens ökenråttor ägnar sig åt.
Citera
2023-02-04, 20:05
  #124
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
? så du menar att alla invandrare begår sexbrott? Då borde forskare ta in dig som svensk för att undersöka hur stor hot du utgör mot våra barn? Allt fler svenskar åker fast med massa barnporr, men det betyder inte att alla svenskar män begår brott mot barn. Utan det är väl mer en vis typ av Svensk man som faller inför ramen i denna brottskategori.

Tag en miljon Svenskar utan invandrarbakgrund. Kalla dem för grupp A.
Tag en miljon Svenskar med invandrarbakgrund. Kalla dem för grupp B.

Tes 1:
Du kommer att hitta betydligt fler våldsverkare i grupp B än i grupp A.

Tes 2:
Du kommer att hitta fler pedofiler i grupp A än i grupp B

Du hävdar tes 2, jag tvivlar på att du har rätt. Jag ser dock inget problem i att undersöka om så är fallet.

Frågan man bör ställa sig är varför myndigheter och kriminologer konsekvent vägrar att forska kring tes 1?
Citera
2023-02-04, 20:44
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
varför?
- Låg IQ
- Låg empati
- Låg impulskontroll
- Lågt konsekvenstänkande
- Medeltida kvinnosyn

Förstår inte varför diskussionen fortsätter, rätt svar kom ju redan i inlägg 42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback