• 1
  • 2
2023-02-03, 16:52
Medlem
farbrorstuarts avatar
Tankar kring detta?

https://www.byggnadsarbetaren.se/exp...ik-skrammande/

Har ni några erfarenheter kring dessa?
Citera
2023-02-03, 17:53
Bannlyst
Min farsa jobbar där, seriöst.
Citera
2023-02-03, 18:42
Medlem
Är inte förvånad, har sett dem klättra runt utan några selar eller annat skydd på ett rätt högt tak. De verkade inte ha någon jättekoll på vad de höll på med, på så sätt att de var ineffektiva och opraktiska. Flera i samma område anlitade dem och alla har så vitt jag vet fungerade solceller nu, men säkerhetstänket verkar det vara si och så med.
Citera
2023-02-03, 18:52
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marijo

Dom får ju rätt mycket skit i både artikeln och på internet överlag. Menar över 100 anmälningar sen ett år tillbaka. Det är rätt allvarligt
Citera
2023-02-03, 18:53
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Är inte förvånad, har sett dem klättra runt utan några selar eller annat skydd på ett rätt högt tak. De verkade inte ha någon jättekoll på vad de höll på med, på så sätt att de var ineffektiva och opraktiska. Flera i samma område anlitade dem och alla har så vitt jag vet fungerade solceller nu, men säkerhetstänket verkar det vara si och så med.

Ja sen anställer dom precis vad som helst. Står tom ”ansök idag utan CV” till och med som elektriker. Luktar sunkigt faktiskt , att dom omsätter såpass mycket säger egentligen ingenting.
Citera
2023-02-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorstuart
Ja sen anställer dom precis vad som helst. Står tom ”ansök idag utan CV” till och med som elektriker. Luktar sunkigt faktiskt , att dom omsätter såpass mycket säger egentligen ingenting.
Det är väl problemet med att expandera snabbt, svårt att hinna med att få tag i bra folk. Gick själv förbi ofta och lade märke till när de sopade snö från ett tak, inga räcken eller selar, såg lite läskigt ut för det enda de gick på var de smala listerna panelerna skulle sitta på. Detta på ett sadeltak i metall, som i alla fall ser ganska halt ut.

Funderar du på att anlita dem?
Senast redigerad av Wildebeest 2023-02-03 kl. 19:24.
Citera
2023-02-03, 19:36
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Det är väl problemet med att expandera snabbt, svårt att hinna med att få tag i bra folk. Gick själv förbi ofta och lade märke till när de sopade snö från ett tak, inga räcken eller selar, såg lite läskigt ut för det enda de gick på var de smala listerna panelerna skulle sitta på. Detta på ett sadeltak i metall, som i alla fall ser ganska halt ut.

Funderar du på att anlita dem?

Nej jag skulle aldrig anlita dem. Är samma bransch och varit takläggare i 20 år innan det. Och vi andra i branschen funderar på vad det är för fel på dem när dom sätter personal i fara systematiskt.
Citera
2023-02-03, 19:55
Medlem
Citat:
Nej jag skulle aldrig anlita dem. Är samma bransch och varit takläggare i 20 år innan det. Och vi andra i branschen funderar på vad det är för fel på dem när dom sätter personal i fara systematiskt.
Är andra företag i branschen bättre eller är detta ett vanligt problem?
Citera
2023-02-03, 20:07
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Är andra företag i branschen bättre eller är detta ett vanligt problem?

Alla företag har fel och brister. Men dom stora jag vet om och har insyn i sätter inte att göra fel i system. Så jag skulle säga dom andra bolagen sköter sig avsevärt mycket bättre. Dessutom är dom inte anslutna till något kollektivavtal. Vilket är ruttet när dom är så många anställda , men finns säkert en anledning till det.
Citera
2023-02-03, 20:36
Medlem
Citat:
Alla företag har fel och brister. Men dom stora jag vet om och har insyn i sätter inte att göra fel i system. Så jag skulle säga dom andra bolagen sköter sig avsevärt mycket bättre. Dessutom är dom inte anslutna till något kollektivavtal. Vilket är ruttet när dom är så många anställda , men finns säkert en anledning till det.
Ja, 100 anmälningar på ett år låter rätt mycket. Gissar att folk sällan anmäler, vi som inte sysslar med sånt vet ju inte riktigt hur det ska vara heller.
Citera
2023-02-03, 22:09
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ja, 100 anmälningar på ett år låter rätt mycket. Gissar att folk sällan anmäler, vi som inte sysslar med sånt vet ju inte riktigt hur det ska vara heller.

Nej precis , folk anmäler sällan för dom inte vet hur det ska vara etc. Men när det är såna brister så gemene man höjer ögonbrynen då är det rätt illa. Finns många skräckhistorier och dra om dessa tyvärr. En av mina absolut närmaste jobbade som arbetsledare där men drog direkt när han insåg hur ruttet det var.
Citera
2023-02-06, 08:47
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marijo

Trustpilot och annat säger ju inte seriöst. Så bara för din farsa jobbar där så är det seriöst eller? 😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in