2023-07-13, 06:40
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Kan folk sluta referera till Facebook som "FB"? "FB" har varit en förkortning för Flashback sen långt innan Facebook fanns. Nu blir det jätteförvirrande. Särskilt eftersom ni refererar till Facebook som "FB" på just Flashback. Bättre att sluta använda denna förkortning helt.

Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Man fattar ju förkortningen ändå så vad ör problemet ?

Ofta skriver folk saker i stil med "Finns han på FB?", eller "Jag läst hennes inlägg på FB", vilket är tvetydigt. Det gör att man som läsare tvingas stanna upp och fundera på vilken plattform som avses. Du skriver för läsaren, inte för att spara tid åt dig själv.

"FB" har varit en etablerad förkortning för Flashback i flera decennier. Så att använda det som förkortning för en annan plattform, dessutom när man skriver på Flashback, är direkt olämpligt.
Citera
2023-07-13, 06:43
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Så rolig gubben med hatten. Aldrig sett någon studera bilder med sitt eget könsorgan så noggrant 😆

Ja, väldigt roligt när han hävdade att han inte kände igen inredningen i bakgrunden på bilden, så därför kunde det inte vara hans "snorre".

Också kul när Sara dissade hans håriga skrev.
Citera
2023-07-13, 06:47
Medlem
Kongruensbojds avatar
Annorlunda strategi att framhäva vilken liten snabel man har. Brukar det vara en vinnande sådan?

Jag syftar på rastasnubben med husbilen.
Citera
2023-07-13, 06:51
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
... JB har gjort det tydligt på sin fb sida att hon kommer avsluta samarbetet och starta eget bolag ...

Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
... Är det hon som enligt nån här på FB skrev att hon va crazy bitch eller hur hen formulerade det? ...

Ovanstående meningsutbyte illustrerar tydligt hur förvirrande det är med förkortningen "FB". I översta inlägget verkar "FB" syfta på Facebook, medan den som svarar använder samma förkortning för att syfta på Flashback.
Citera
2023-07-13, 07:23
Medlem
Gubbgäddan, #254, uppvisar en grad av obryddhet som är bortom vad som är fattbart. Att ta av och på glasögonen och plira på sina egna blamerande chattloggar och kukbilder som om det gällde något helt vardagligt – otroligt. Om man nu ändå kan vara så iskall kan man väl lika gärna använda de egenskaperna till något mer konstruktivt? Ja, en del är säkert sken och fasad, men även för det krävs det sinnesstyrka.
Citera
2023-07-13, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Annorlunda strategi att framhäva vilken liten snabel man har. Brukar det vara en vinnande sådan?

Har väl kanske att göra med att den fule fan siktar på penetration och inte vill skrämma upp pojken.
Citera
2023-07-13, 07:27
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Har väl kanske att göra med att den fule fan siktar på penetration och inte vill skrämma upp pojken.
Smart! Då fanns det en (bak)tanke (höhö) med det hela.

För övrigt är den väl mindre än 15 cm?
Citera
2023-07-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Det är INTE samma tjej som sitter i bilen.

Spelar ingen roll hur
Många gånger du skriver det folk på fb har en förmåga att inte läsa några. Inlägg bakåt i tiden😟
Om några inlägg är det den tjejen i igen…
Enda sättet få stopp är antingen att du skriver samma pm du skrev till
Mej till allihopa, eller skriver ett inlägg med maskade namn…
Alternativt skiter i det spelar ju ingen roll för dig, du vinner ändå 👍
Citera
2023-07-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Sen på bollen men hands down den värsta "gäddan" (hatar uttrycket) i min bok anser jag definitivt att MrSlice (Napp #187) är. Det är något jävligt obehagligt med hans uppsyn i sina fula jävla hörlurar med anime-öron på (som småtjejer har) och hans sjuka narcissistiska youtube-kanal och dess innehåll. Av alla utvecklingsstörda gäddor med pedofilfantasier så tror jag faktiskt att denna lirare är en äkta sexual predator, förmodligen med flera offer redan på sitt förmodligen obefintliga samvete. Han påminner om Buffalo Bill i När lammen tystnar.

https://dumpen.se/2023/01/24/mrslice-napp-187-stockholm/
Lustigt att du tog upp honom igår. Jag såg en udda filur med sådana hörlurar igår och tänkte direkt att det måste vara denna gädda. Detta var i Uppsala. Dessa hörlurar är så ovanliga att det kan inte vara annan än honom. Ingen normal sansad människa i samma längd och i den åldern bär dessa rosa hörlurar med kaninöron.

Någon som vet om han har koppling till Uppsala, setts i Uppsala tidigare eller kan det vara så att han har bytt jaktmarker?
Citera
2023-07-13, 09:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Kan vara någon form av humiliation kink.
Citera
2023-07-13, 09:58
Medlem
Ingen Gädda som filmat Patrik Sjöberg än, när han tuggar på?

Hade nog blivit höga tittarsiffror när en Gädda vs Sjöberg i duell.
Citera
2023-07-13, 10:04
Medlem
Nytt napp på Rumble
https://rumble.com/v2zqk40-july-13-2023.html

Kommer vel snart på Dumpen også
https://dumpen.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto