2026-08-27, 16:01
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Att vuxna män oavsett begåvnings- och mognadsgrad våldtar barn är inte på något sätt försvarbart. Barn bryr sej inte om ifall deras förövare är lågpannade bonnläppar eller välrenommerade snillen. Våldtäkt är våldtäkt och skadorna blir desamma, oavsett förövarens mentala status. Det vore ju väldigt skevt att enbart publicera prydliga och väletablerade gäddor.

Offren känner sig knappast mindre våldtagna för att förövaren var efterbliven... men det perspektivet verkar "vissa" ha vääääldigt svårt för...
Citera
2026-08-27, 16:39
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Att sexuella övergrepp mot barn är allvarliga är självklart, oavsett vem förövaren är. Men det är inte samma sak som att alla som misstänks för sådana handlingar därför ska hängas ut offentligt på Dumpen.
Att påpeka att en person har en intellektuell funktionsnedsättning är inte att försvara handlingen. Det handlar om att skilja på ansvar och offentlig förnedring. Personer har olika förmåga att förstå konsekvenserna av sina handlingar och av att bli uthängda inför tusentals människor.

Barn ska skyddas, men det är polis, rättsväsende och vård som ska bedöma ansvar och risk, inte en internetpublik genom offentlig uthängning.
Att säga nej till förnedrande publiceringar är därför inte att säga ja till övergrepp. Det är att säga att även allvarliga handlingar måste hanteras på ett rättssäkert och proportionerligt sätt.

Och ärligt talat: när man i ditt fall verkar så mån om att människor ska förnedras offentligt kan man ju undra om du aldrig riktigt växte ifrån rollen som den där sadistiska mobbaren på skolgården?
Jag håller med dej om att barn ska skyddas och i en perfekt värld borde det vara en självklar sak att polis, rättsväsende och vård att ansvarade för detta, men som vi vet ser verkligheten inte alls ut på det viset. Gädda efter gädda fiskas upp utan att polisen kan, och ibland inte ens vill, agera. Några gånger har t o m poliser visat sej vara gäddor. I fallet med fängelsevaktsgäddan #817 fanns det material som gjorde att polisen kunnat gripa in, men dom menade att det som fanns var för vagt. Jag håller däremot inte alls med dej om att man ska låta bli att publicera lågbegåvade gäddor. Eftersom dom inte är omyndigförklarade så har dom ett vuxenansvar precis som vem som helst och barnen som råkar ut för dom tar precis samma skada som om dom blivit utsatta för ett geni. Det vore för övrigt kolossalt missvisande om Dumpen bara skulle publicera läkare, polischefer, rektorer, lärare, IT-chefer, präster och andra som inte klassas som lågbegåvade

Lite OT, men att dra slutsatsen att jag var en sadistisk skolmobbare pga min avsky mot pedofiler utifrån att jag tycker det är OK att publicera gäddor (“förnedras offentligt”, enligt dej) är rätt märkligt. Min allmänna avsky mot övergrepp kommer sej av vad jag tyvärr har sett på skolgårdar, upplevt hemma hos oss i familjen och sådant jag vet att våra kompisar på den tiden blev utsatta för.
Citera
2026-08-27, 16:48
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Undra hur många fjortisar som blivit helt till sig av denna underbara man och tänkt att "ja, jag måste träffa honom!!". 5,10,30,40,90st ?

Den siffran är garanterat 0. Chattar dom vidare är det allt utom seriöst från tjejernas sida, skulle någon träff komma på tal är han blockad.

Oklart hur det kan vara så svårt att ta in. Däremot, behöver en fjortis cigg/alkohlol så kan dom fråga valfri kille 20-25 i deras IRL-krets.

Om du läser lite nyheter så är det inte nämnvärt ovanligt att någon tjej är våldtagen av kille i 20års åldern. Jag undrar hur det kommer sig.

Ah, du har läst att Börje 63 också gjort det. Sant, då står det med 99.99% även att dom redan har kontakt på något sätt, tränare / vikarie / släkt etc. Visa mig gärna en sådan nyhet i stil med "Ebba åkte 30 mil tåg för .. säga hej, och blev våldtagen"

Visst är det otroligt svårt att ta in var och hur faran faktiskt finns? Men gör det rätta, swisha Sara 10 lax nu - "För ni behövs"
Miffot #818 har kommit in på tips precis på samma sätt som t ex #588, vilket innebär att dom faktiskt har chattat med riktiga barn, dvs barn som blivit riktiga offer för deras framfart. Att du i inlägg efter inlägg mycket tydligt klargör att du saknar intellektuell kapacitet att begripa det är bara att beklaga.
Citera
2026-08-27, 16:50
Medlem
Måste erkänna att incestandet med kusinen var en tvist jag inte väntade mig, även om det aldrig ledde till något då han lägligt råkade ut för en olycka. Tror vi på detta?

Citera
2026-08-27, 17:07
Medlem
MDTAAs avatar
Citat:
Det fanns en gädda uppe i Norrland som nog hade kunnat bli riktigt otrevlig om han hade fått som han ville. Han såg allmänt inavlad ut, saknade några tänder, hade stripigt hår och glesbygdsutstyrsel och ville att Sara och Patrik skulle följa med honom in i en lada eller liknande byggnad på hans gård. Fan vet vad han hade tänkt göra därinne. Obehaglig var han i vilket fall som helst. Jag minns tyvärr inte gäddnumret, så någon minnesgod person får gärna bidra med det.

Ah, den med rödsvart rutig skjorta, keps och peltorkåpor

Såg ut som en inavlad djäkel

Fasen, vilket nummer var det

Ca 400 någonting gissar jag på
Citera
2026-08-27, 17:08
Medlem
pentrys avatar
#621 får just nu visa sin telefon för konstaplarna. Garanterat som vanligt tar han bild/videos på småflickor. Att han ens vågar sig ut är för mej ofattbart.

https://imgur.com/a/rqk0Qoi
Citera
2026-08-27, 17:13
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
#621 får just nu visa sin telefon för konstaplarna. Garanterat som vanligt tar han bild/videos på småflickor. Att han ens vågar sig ut är för mej ofattbart.

Han får tydligen följa med konstaplarna också.
https://imgur.com/a/nTcyEc8
Citera
2026-08-27, 17:19
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDTAA
Ah, den med rödsvart rutig skjorta, keps och peltorkåpor

Såg ut som en inavlad djäkel

Fasen, vilket nummer var det

Ca 400 någonting gissar jag på
Jag hittade dåren till sist. Det är Banjogäddan i Jokkmokk #229. Det var en riktigt obehaglig människa.
Citera
2026-08-27, 17:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry

Bra gjort av polisen men vad ska man göra med en sån här person?
Inte lätt för polisen heller.
Citera
2026-08-27, 17:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Undra hur många fjortisar som blivit helt till sig av denna underbara man och tänkt att "ja, jag måste träffa honom!!". 5,10,30,40,90st ?

Den siffran är garanterat 0. Chattar dom vidare är det allt utom seriöst från tjejernas sida, skulle någon träff komma på tal är han blockad.

Oklart hur det kan vara så svårt att ta in. Däremot, behöver en fjortis cigg/alkohlol så kan dom fråga valfri kille 20-25 i deras IRL-krets.

Om du läser lite nyheter så är det inte nämnvärt ovanligt att någon tjej är våldtagen av kille i 20års åldern. Jag undrar hur det kommer sig.

Ah, du har läst att Börje 63 också gjort det. Sant, då står det med 99.99% även att dom redan har kontakt på något sätt, tränare / vikarie / släkt etc. Visa mig gärna en sådan nyhet i stil med "Ebba åkte 30 mil tåg för .. säga hej, och blev våldtagen"

Visst är det otroligt svårt att ta in var och hur faran faktiskt finns? Men gör det rätta, swisha Sara 10 lax nu - "För ni behövs"
Varför startar du inte en tråd om personer 20-25 år som våldtar minderåriga? I den här tråden diskuterar vi den pallett av pedofiler som gärna våldar barn, och åldrarna på gäddorna i den här tråden som vill våldta barn är väldigt spridd. Gäddorna i den här tråden är så sjukt kåta på de här barnen att de riskerar sina liv så som de kände till det, för att få våldta ett barn. Kan du inte bara ge dig - "du behövs verkligen inte i den här tråden"
Citera
2026-08-27, 17:43
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Jag hittade dåren till sist. Det är Banjogäddan i Jokkmokk #229. Det var en riktigt obehaglig människa.

Jag kan av personlig erfarenhet säga att det där är inget ovanligt beteende där uppe. Det råder en allmän brist på civiliserat beteende, allting är "jå" och "int gjord ja dä". Jägarna må vara "fiktion", men mycket av det är den råa verkligheten. Våldsbenägenheten, känslan av självberättigande. att vara felfri, och att ha utökade rättigheter över särskilt kvinnor och barn. Det är helt normaliserat för 25-åriga män att börja ha "förhållanden" med högstadietjejer.
Citera
2026-08-27, 17:57
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Jag kan av personlig erfarenhet säga att det där är inget ovanligt beteende där uppe. Det råder en allmän brist på civiliserat beteende, allting är "jå" och "int gjord ja dä". Jägarna må vara "fiktion", men mycket av det är den råa verkligheten. Våldsbenägenheten, känslan av självberättigande. att vara felfri, och att ha utökade rättigheter över särskilt kvinnor och barn. Det är helt normaliserat för 25-åriga män att börja ha "förhållanden" med högstadietjejer.
Faktum är att det är precis den uppfattningen jag också har fått och då har jag inte ens egen erfarenhet av att vara på plats. På något sätt personifierar banjonissen #229 alla mina fördomar om ensamma män i övre Norrland. Han är liksom hardcore-versionen av "Leif och Billy". Dom kan inte för sitt liv begripa varför kvinnor är ointresserade, men med det utseendet och den attityden som #229 har är det inte svårt att begripa varför kvinnor i vuxen ålder ratar honom. Det var en jävla tur att det var Dumpen som kom på besök den gången och inte en minderårig tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in