2023-11-17, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realJohnMcCain
Jag hittar inom inte på Mrkoll längre. Kan det då betyda att han begått självmord eller kan det lika gärna betyda att han har skyddade uppgifter?
Hittar inte på Ratsit heller, bara hans fru.
Hade han bara begått självmord så hade han ju ändå stått kvar som avliden i några månder (3 kanske?) Så en tänkbar teori är att han fått skyddade uppgifter och/eller bytt namn och flyttat.
Citera
2023-11-17, 12:27
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Enda tvärgatan som ger någon som helst association till musikanter är Bellmansgatan, men där hittar jag inget av intresse. Han borde rimligtvis ha en hund registrerad på adressen.

Vi äro musikanter! (googla)

Och vi är någonstans ifrån. Det är den gatan.
Citera
2023-11-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Hittar inte på Ratsit heller, bara hans fru.
Hade han bara begått självmord så hade han ju ändå stått kvar som avliden i några månder (3 kanske?) Så en tänkbar teori är att han fått skyddade uppgifter och/eller bytt namn och flyttat.

https://mrkoll.se/om/andra-uppgifter/
Citat:
Dölj telefonnummer eller utdelningsadress
Med hjälp av Mobilt BankID kan du själv dölja ett eller flera telefonnummer samt tillfälligt dölja din utdelningsadress. Du behöver ha tillgång till Mobilt BankID för att hantera dessa uppgifter.

Tänk på att det kan dröja upp till 7 dagar innan dina ändringar får synbar effekt överallt på webbplatsen.

https://www.ratsit.se/faq#TaBortMig

Citat:
Man kan inte välja om man vill vara med i ett kreditupplysningsregister eller inte, detta eftersom dessa register skall omfatta alla personer i Sverige över 16 år som inte har skyddad identitet eller sekretessmarkering. Man ansöker om skyddade uppgifter hos Skatteverket. För att söka i vårt kreditupplysningsregister behöver man vara inloggad och validerad. Önskar du bli dold i vårt publika sök i 3 år åt gången kan du kontakta kundservice så hjälper de dig med hur du går tillväga. Likaså hjälper vi till med att ta bort din koppling på Ratsit till Google om du önskar det. Vårt publika sök kan man söka i utan att vara inloggad.
Citera
2023-11-17, 12:33
Medlem
139s avatar
Ibland får ju Sara & Patrik lite skit här i tråden, jag har själv stört mig på hur dem skött sig i vissa situationer (främst Patrik) men överlag är de duktiga och det känns som det blir bara bättre och bättre.

Men JÄVLAR vilken eloge de ska ha ändå, som dag ut och dag in åker land och rike runt för att konfrontera dessa gäddor. Ofta kan det handla om en 20 sekunder lång situation dessutom, efter att ha suttit i en bil kanske 5-6 timmar för att komma dit. Och sen är det dags direkt igen, in i bilen och köra mot nästa gädda på andra sidan landet. Hatten av för det jävla drivet och engagemanget.

Och fiskarna ska fan också ha sjukt mycket credd. Tänk er att sitta och chatta med dessa vider som skriver så mycket äckliga grejer och skickar bilder/filmer på sina mongo-kukar och ibland till och med barnporr som då fiskaren utsätts för. Jag hade inte pallat 2 minuter av det jobbet.
Citera
2023-11-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realJohnMcCain
De redigerade telefonsamtalet med #304. Jag tycker det är bra att detta samtal lades ut. Vi får en bättre förståelse för hur personen funkar. Han hotar med självmord och drar in någon anhörigs eventuelle/obekräftade sjukdom. Jag tror denna kille behöver detta för att komma ner på jorden. Loggen räcker inte och det är inte alla som läser loggarna. Bra jobbat Dumpen, enligt mig!

Så om personen aldrig hade aldrig ringt upp så räcker inte chatt film och bilder? Jag håller icke med men respekterar din åsikt=)
Citera
2023-11-17, 12:37
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Vi äro musikanter! (googla)

Och vi är någonstans ifrån. Det är den gatan.
Jag googlade faktiskt på den visan men jag har haft maximal otur. När man kollar kartan är det ganska mycket brus just där denna gata går, tack vare Söderledstunneln. Så denna gata har jag helt missat trots att jag noggrant gått igenom alla Larsar på samtliga tvärgator. Jag tog i min enfald för givet att gatan på höger sida om tunneln var samma gata som på vänster sida om tunneln.
Citera
2023-11-17, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
https://mrkoll.se/om/andra-uppgifter/

https://www.ratsit.se/faq#TaBortMig
Bra, stort tack för info! 👍
Citera
2023-11-17, 12:47
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag googlade faktiskt på den visan men jag har haft maximal otur. När man kollar kartan är det ganska mycket brus just där denna gata går, tack vare Söderledstunneln. Så denna gata har jag helt missat trots att jag noggrant gått igenom alla Larsar på samtliga tvärgator. Jag tog i min enfald för givet att gatan på höger sida om tunneln var samma gata som på vänster sida om tunneln.

Jag har inte gjort något specifikt gäddsök själv, men kan göra om ett tag. Dock tog jag för givet att det är den gatan som ledtråden syftar till. Den som är döpt efter stället musikanterna kommer från. De som bl a kan spela fiolioliolej. Och kan dansa andra hållet, andra hållet osv.

Det kan se tight och konstigt ut på kartor men det är en riktig gata som om man kommer från Slussen ligger precis till höger om Götgatan (Götgatsbacken). Jag har själv bott i kvarteren men har inte sökt på specifik gädda eller bilder så jag vet inte om det stämmer. Däremot lär det vara den gatan som åsyftas i ledtråden.

EDIT: Har man Slussen i ryggen ligger gatan till höger om Götgatan men ska man se till de riktiga väderstrecken så ligger aktuell gata precis väst om Götgatsbacken. En liten gata med inte så många nummer så här borde det vara lättgrävt!
Senast redigerad av PROLIFIC 2023-11-17 kl. 12:51.
Citera
2023-11-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Så om personen aldrig hade aldrig ringt upp så räcker inte chatt film och bilder? Jag håller icke med men respekterar din åsikt=)

Tänker först på att tom härinne sa någon/några att de inte läser loggarna. Samtalet ger bättre förståelse för att detta är en självgod jävel som kan lyckas komma runt publicering genom att prova diverse trick. Detta är min åsikt såklart och liksom att du respekterar min ståndpunkt så respekterar jag din!
Citera
2023-11-17, 12:57
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neritoidea
Gatan kan ge associationer till tre musikanter i en visa.
Ja, jäklar! Det ledde onekligen fram till en lovande kandidat på polis-gäddan. Uniformerad på bild och allt. Bra gräv!
Citera
2023-11-17, 13:20
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Ja, jäklar! Det ledde onekligen fram till en lovande kandidat på polis-gäddan. Uniformerad på bild och allt. Bra gräv!

Japp! Det måste ju vara han? Som sagt; liten gata med få nummer och inte jättesvårt att luska fram rätt person om man vet förnamn + gata. I videokonfrontationen ser man ju att det är samma person som på bilderna som dyker upp vid googling. Men ja, jag håller med - bra jäkla gräv!
Citera
2023-11-17, 13:25
Medlem
HassanVonEssens avatar
Toppen, gubbar! Och gummor...

Den våldsamma expolisen är äntligen identifierad. Vi tackar medlemmen neritoidea för utmärkt gräv. För första gången i mitt liv får jag äntligen med full rätt och negativ klang använda uttrycket "Jävla snutbög!". Gud, vad det kändes skönt.

Rebus för gädda #210 därmed:

Förnamn: Samma som han kallar sig i chatten och som Patrik ropar åt honom. Men inte smeknamnet utan det offentliga namnet, dvs samma namn som skådespelaren Amble.

Efternamn: Två delar. Första delen är ordet för det man byter på bilen två gånger om året, men med e istället för ä. Andra delen är motsatsen till upp.

Gatuadress: Orten som gatan är döpt efter är omsjungen i visan "Vi äro musikanter" och gatan löper utmed Söderledstunneln i Stockholm.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-11-17 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in