Citat:
Ursprungligen postat av
HassanVonEssen
Jag googlade faktiskt på den visan men jag har haft maximal otur. När man kollar kartan är det ganska mycket brus just där denna gata går, tack vare Söderledstunneln. Så denna gata har jag helt missat trots att jag noggrant gått igenom alla Larsar på samtliga tvärgator. Jag tog i min enfald för givet att gatan på höger sida om tunneln var samma gata som på vänster sida om tunneln.
Jag har inte gjort något specifikt gäddsök själv, men kan göra om ett tag. Dock tog jag för givet att det är den gatan som ledtråden syftar till. Den som är döpt efter stället musikanterna kommer från. De som bl a kan spela fiolioliolej. Och kan dansa andra hållet, andra hållet osv.
Det kan se tight och konstigt ut på kartor men det är en riktig gata som om man kommer från Slussen ligger precis till höger om Götgatan (Götgatsbacken). Jag har själv bott i kvarteren men har inte sökt på specifik gädda eller bilder så jag vet inte om det stämmer. Däremot lär det vara den gatan som åsyftas i ledtråden.
EDIT: Har man Slussen i ryggen ligger gatan till höger om Götgatan men ska man se till de riktiga väderstrecken så ligger aktuell gata precis väst om Götgatsbacken. En liten gata med inte så många nummer så här borde det vara lättgrävt!