2023-02-03, 10:49
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Detta "case" är bara en händelse, någonstans i "merica".

Hon filmar sig själv medan hon laddat för tungt och skall squatta utan spotter. Bara där har man gott om mtrl. för sin thot-analys.
Som ett brev på posten sitter hon i skiten.

När hon väl fastnat, börjar hon ropa på hjälp. Man ser att det är gott om folk(män) i närheten. Men ingen man bryr sig i henne.
Det dröjer tydligen en bra stund tills en kvinna kommer och hjälper henne loss ur sin övertyngda hukning.

Kommer vi att få se mer av denna generella rättvisa, där män inte längre ser det som sin plikt att hjälpa kvinnor med sin problemlösningsförmåga???
2023-02-03, 10:53
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens

Hon filmar sig själv medan hon laddat för tungt och skall squatta utan spotter. Bara där har man gott om mtrl. för sin thot-analys.

När hon väl fastnat, börjar hon ropa på hjälp. Man ser att det är gott om folk(män) i närheten. Men ingen man bryr sig i henne.
Det dröjer tydligen en bra stund tills en kvinna kommer och hjälper henne loss ur sin övertyngda hukning.

Kommer vi att få se mer av denna generella rättvisa, där män inte längre ser det som sin plikt att hjälpa kvinnor med sin problemlösningsförmåga???

Vart är filmen?
2023-02-03, 10:58
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag vet inte varför detta ska vara feminism? Är det inte samma skit med "reda sig själv" karlar? Eller menar du att gubbarna var så sura och tvära på henne för att hon lyfte skrot och därav inte ville hjälpa henne?
Eller för att kvinnor generellt sett pratat om feminism?
2023-02-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vart är filmen?

På interwebbs. Jag gissar att det ligger på Tik tok eller något liknande som jag inte använder.
Jag fick höra det vial Tim Pool.

Känns det viktigt, är du välkommen att posta en länk.
2023-02-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag vet inte varför detta ska vara feminism? Är det inte samma skit med "reda sig själv" karlar? Eller menar du att gubbarna var så sura och tvära på henne för att hon lyfte skrot och därav inte ville hjälpa henne?
Eller för att kvinnor generellt sett pratat om feminism?

Jag är ju tämligen säker på att det har att göra med brytandet av det sociala kontraktet. Det faktum att hon "slapp" få hjälp av männen och fick vänta på en kvinna att hörsamma hennes rop på hjälp.

Det står dig helt fritt att t.ex. koka ihop en tes om att gymmets män led av en öronvaxepidemi eller liknande.
2023-02-03, 11:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vart är filmen?

https://twitter.com/TheLaurenChen/status/1621082742892171265?cxt=HHwWgsDUmc6Kn_8sAAAA
2023-02-03, 11:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Vad har detta med feminism att göra?

Det finns massor med videos på Youtube där män lyfter för tungt och andra gymbesökare bara står och skrattar i smyg.

Ska vi skylla detta på manosfären eller kanske judarna? Lika långsökt.
2023-02-03, 11:13
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Jag är ju tämligen säker på att det har att göra med brytandet av det sociala kontraktet. Det faktum att hon "slapp" få hjälp av männen och fick vänta på en kvinna att hörsamma hennes rop på hjälp.

Det står dig helt fritt att t.ex. koka ihop en tes om att gymmets män led av en öronvaxepidemi eller liknande.

Nu såg jag videon. "Excuse me" var det enda hon mummlade några gånger innan hon fick ögonkontakt med någon. Gissar på att folk var uppe i sitt och fokuserade på sin träning. Kanske hade många lurar i öronen vilket jag upplever är väldigt vanligt.
Jag kan inte annat än på ett mycket spekulatoriskt plan dra några som helst slutsatser till att detta har något med feminism att göra utan snarare gädet gamla vanliga att folk har sitt för ögonen och fokuserar på det. Hade hon istället skrikit "HELP" utgår jag ifrån att hon fått hjälp snabbare. Om det vore en snubbe eller brud tror jag spelar kvitta.
2023-02-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad har detta med feminism att göra?

Det finns massor med videos på Youtube där män lyfter för tungt och andra gymbesökare bara står och skrattar i smyg.

Ska vi skylla detta på manosfären eller kanske judarna? Lika långsökt.

Att vråla "Die juden" är eran specialitet, se Bagdad Margot(tidigare misslyckad utrikes minister). Vars öppet antisemitiska arbete nu hotar Sveriges nationella säkerhet... med all rätt tyvärr(hotet alltså).
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2023-02-03 kl. 11:21.
2023-02-03, 11:17
Medlem
Gabbegy000s avatar
Den nya "gym trenden" senaste året har det blivit vanligt att män hängs ut på tiktok för att de kollar/hjälper kvinnor på gymmet. Så detta är en naturlig reaktion av män när de ser att det finns en mobil som filmar. Hon kan ju bara släppa vikten, förstår inte varför hon gör det så svårt för sig själv.
2023-02-03, 11:20
Avslutad
Citat:
På interwebbs. Jag gissar att det ligger på Tik tok eller något liknande som jag inte använder.
Jag fick höra det vial Tim Pool.

Känns det viktigt, är du välkommen att posta en länk.
Om du inte tycker det är viktigt att se vad som hände så säger det en hel del om dig. Jobbar du på Aftonbladet kanske?
2023-02-03, 11:25
Medlem
Bob-Dylans avatar
Hade hon höjt rösten lite hade hon garanterat fått hjälp.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in