2023-02-03, 11:26
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du inte tycker det är viktigt att se vad som hände så säger det en hel del om dig. Jobbar du på Aftonbladet kanske?

Jag har inga konton på de medier där klippet ligger.
Visst, tyck att jag är en jävla hipster som inte har en TV...men inte ens finanstwitter är särskilt bra. Då är det roligare att bara ha ett Flashback-konto.
2023-02-03, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag har inga konton på de medier där klippet ligger.
Visst, tyck att jag är en jävla hipster som inte har en TV...men inte ens finanstwitter är särskilt bra. Då är det roligare att bara ha ett Flashback-konto.
Jag säger ingenting om att du varken har twitterkonto eller tv. Jag har inte heller något av dem. Det jag anmärkte på var att du inte verkar tycka att det är viktigt att veta vad som hände innan du dömer.
2023-02-03, 11:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att vråla "Die juden" är eran specialitet, se Bagdad Margot(tidigare misslyckad utrikes minister). Vars öppet antisemitiska arbete nu hotar Sveriges nationella säkerhet... med all rätt tyvärr(hotet alltså).

Hahaha du kontrar med att blanda ihop mig med Margot Wallström
Du griper genomgående efter halmstrån.
2023-02-03, 11:40
Medlem
LadySwedens avatar
Att hon inte har några byxor kan ha med saken att göra...
2023-02-03, 11:43
Medlem
Saker som aldrig hänt: Tjej på gym får inte hjälp.
2023-02-03, 11:54
Medlem
dwgs avatar
Citat:
På interwebbs. Jag gissar att det ligger på Tik tok eller något liknande som jag inte använder.
Jag fick höra det vial Tim Pool.

Känns det viktigt, är du välkommen att posta en länk.

Använder inte TikTok twitter mm
Så att den läg ute i tråden nu, vill hon ha hjälp får hon väl skrika och inte vara tyst som musen
2023-02-03, 12:05
Medlem
Mayahems avatar
Kudos för att hon jobbar så hårt för rumpan. Rumpan kommer jobba åt henne.
Hade hon byxor på sig eller?

Hon överlevde. Hade man hjälpt så kanske man hade blivit anmäld för sexuellt ofredande. Ni såg positionen mellan flickorna.
2023-02-03, 12:19
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Detta "case" är bara en händelse, någonstans i "merica".

Hon filmar sig själv medan hon laddat för tungt och skall squatta utan spotter. Bara där har man gott om mtrl. för sin thot-analys.
Som ett brev på posten sitter hon i skiten.

När hon väl fastnat, börjar hon ropa på hjälp. Man ser att det är gott om folk(män) i närheten. Men ingen man bryr sig i henne.
Det dröjer tydligen en bra stund tills en kvinna kommer och hjälper henne loss ur sin övertyngda hukning.

Kommer vi att få se mer av denna generella rättvisa, där män inte längre ser det som sin plikt att hjälpa kvinnor med sin problemlösningsförmåga???
cpmongo-trådstart

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://twitter.com/TheLaurenChen/status/1621082742892171265?cxt=HHwWgsDUmc6Kn_8sAAAA
Bra, tack
2023-02-03, 12:23
Medlem
Citat:
Detta "case" är bara en händelse, någonstans i "merica".

Hon filmar sig själv medan hon laddat för tungt och skall squatta utan spotter. Bara där har man gott om mtrl. för sin thot-analys.
Som ett brev på posten sitter hon i skiten.

När hon väl fastnat, börjar hon ropa på hjälp. Man ser att det är gott om folk(män) i närheten. Men ingen man bryr sig i henne.
Det dröjer tydligen en bra stund tills en kvinna kommer och hjälper henne loss ur sin övertyngda hukning.

Kommer vi att få se mer av denna generella rättvisa, där män inte längre ser det som sin plikt att hjälpa kvinnor med sin problemlösningsförmåga???

Nej - hon ropar verkligen inte på hjälp. Hon försöker diskret och tyst påkalla uppmärksamhet i ett gym där det spelas hög musik och där jag gissar de flesta kör med AirPods i öronen och är djupt försjunkna i sociala medier när man inte aktivt tränar.

Tjejen du pratar om som hjälper henne står hela tiden några meter från henne men märker inte hennes små tysta "Excuse me". När hon till slut får ögonkontakt och hör ordet "HELP" från henne så kommer hon direkt och hjälper.

Hade det varit en riktig allvarlig situation och hon hade skrikit till "HELP" så hade nog flera personer - inklusive killarna - kommit springande.
2023-02-03, 12:34
Medlem
Man ser ju på första reppen att det är åt helvetet för tungt. Sen om man verkligen behöver hjälp så får man ju skrika till ordentligt eller på annat sätt dra till sig uppmärksamhet. Sen borde hon ju köra inne i buren så hon kan sätta upp säkerhetsspärrarna, och hon borde använda en vanlig stång. Sen borde hon definitvt inte låsa fast vikterna, så hon har möjligheten att vingla av dem från stången.

0/10, hade nån hört hade hon fått hjälp.
2023-02-03, 12:45
Medlem
hjaelploskilles avatar
Detta "case" är snarare ännu ett av högerns outrageverktyg. Nej, hon har inte skördat vad feminister sått. De allra flesta är inte medvetna om klippen som cirkulerar som kvinnor spelat in där män gör olika närmanden så idén att alla män runt henne ska tänka "oj, jag vill nog inte hjälpa henne för då hamnar jag på TikTok och blir uthängd som misogyn" är löjlig.
2023-02-03, 12:51
Medlem
Mailmanss avatar
Varför droppar hon den bara bakåt?
Eller är de något jag missat med handtagen hon håller i som gör det svårt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in