Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Det är inte för sent att börja, SC. Ibland då jag har svårt att få tag på en god roman att läsa tar jag fram mina anteckningar, läser och minns bara för det höga nöjets skull. Bra om en skriver detaljerat om hela mötet, eftersom hjärnan sorterar bort dessa detaljer och jag tänker"Aha, det var på det viset. Jag minns annat." Brukar skriva samma dag då det är färskt i hjärnan och inte hunnit rinna av mig. Och jag är alltid ärlig mot mig själv och skriver precis som det är.
Så får jag väl rodna bäst jag vill.🤭🤭
Om jag mot förmodan börjar träffa nya kunder så ska jag börja med minnesanteckningar. 😊
Jag gör faktiskt inga anteckningar alls, har aldrig gjort det när jag frilansat, bara när jag jobbat genom agentur. Det är ju som med vilket jobb som helst i det avseendet, man måste ha koll på när man jobbar och hur länge och vilka tjänster man utfört men annars så har jag aldrig brytt mig om att hålla koll. Jag vet att en del gör det, typ jämför november i år med förra året osv.
Jag träffar ju bara roliga stammisar nu så det finns inte så mycket att anteckna, jag kommer ihåg vad vi pratade om sist och vet vad de gillar. 😊 Skulle kanske vara intressant bara för statistikens skull. Förra året träffade jag Herr Bomull 10 ggr, i år har vi redan setts 13 ggr. Men det skulle nog inte ge så mkt ändå tror jag.
Det ska kanske tilläggas att jag är sorten som inte antecknar nåt öht. Sist jag skrev dagbok var den rosa och hade lås och jag gick på mellanstadiet. 😛