Idag, 07:08
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Det är inte för sent att börja, SC. Ibland då jag har svårt att få tag på en god roman att läsa tar jag fram mina anteckningar, läser och minns bara för det höga nöjets skull. Bra om en skriver detaljerat om hela mötet, eftersom hjärnan sorterar bort dessa detaljer och jag tänker"Aha, det var på det viset. Jag minns annat." Brukar skriva samma dag då det är färskt i hjärnan och inte hunnit rinna av mig. Och jag är alltid ärlig mot mig själv och skriver precis som det är.

Så får jag väl rodna bäst jag vill.🤭🤭

Om jag mot förmodan börjar träffa nya kunder så ska jag börja med minnesanteckningar. 😊

Jag gör faktiskt inga anteckningar alls, har aldrig gjort det när jag frilansat, bara när jag jobbat genom agentur. Det är ju som med vilket jobb som helst i det avseendet, man måste ha koll på när man jobbar och hur länge och vilka tjänster man utfört men annars så har jag aldrig brytt mig om att hålla koll. Jag vet att en del gör det, typ jämför november i år med förra året osv.

Jag träffar ju bara roliga stammisar nu så det finns inte så mycket att anteckna, jag kommer ihåg vad vi pratade om sist och vet vad de gillar. 😊 Skulle kanske vara intressant bara för statistikens skull. Förra året träffade jag Herr Bomull 10 ggr, i år har vi redan setts 13 ggr. Men det skulle nog inte ge så mkt ändå tror jag.

Det ska kanske tilläggas att jag är sorten som inte antecknar nåt öht. Sist jag skrev dagbok var den rosa och hade lås och jag gick på mellanstadiet. 😛
Senast redigerad av Sokoke.Cute Idag kl. 07:27.
Citera
Idag, 09:57
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Har haft bra kunder från England. Alla har varit supertrevliga och enkla att ha att göra med. Även kunder från Nord Amerika har varit trevliga och även lämnat dricks många gånger.

Utomlands så får man ofta (typ alltid) dricks och det är samma sak med utländska kunder här i Sverige. De verkar ha en starkare tradition av att dricksa men det gäller väl iofs i största allmänhet när man köper tjänster i andra länder. En fin och mycket uppskattad gest! 😊

Här i Swe så är det vanligare att kunder ger presenter. Det är så klart också en fin gest och det är klart att man blir glad och uppskattar det, men en del kunder ger bort presenter som man egentligen borde välja själv så det blir inte alltid så lyckat. Presentkort är alltid uppskattat som present. 🥳
Citera
Idag, 12:20
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindansosen
Ha ha idag kan man lätt och billigt trycka upp egna böcker (Vulcan group t ex) Sedan säljer du den via diverse sajter 😉

Och få 14 exemplar sålda. 😅😂🤣😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in