Citat:
Ursprungligen postat av
GulsomSol
Såg en ganska typiskt (för svensk media iaf) artikel om "prostitution" i SvD idag. Det blir en slående kontrast mot att läsa i denna tråd. Där ligger fokus på hur synd det är om kvinnorna för allt vad de får göra under träffarna. Men läser man här får man snarare bilden att det är folk som INTE ämnar dyka upp till en träff som är irritationsmomentet.
Jag har inte skrivit i den här tråden förut (tror jag). Men precis, det är verkligen ett irritationsmoment. Inte det jag får göra. Ghosting. Eller sena avbokningar trots att det vetat i flera timmar att de inte kan. Otroligt irriterande.
Likaså velande och oförmåga att bestämma dag och tid. Återkommande meddelande om hur mycket de vill ses, men inget händer. Ja, jag vet att det är kriminellt att ses. Men återkom i så fall när du säkert vet. Eller återkom inte alls om du känner att det är fel. Jag har inte tänkt övertala nån att träffa mig. Jag brukar säga att du är inte mogen att träffa mig än. Återkom när du är det.
Frågor som tröttar ut mig är ”vad för saker gör du” eller ”gör du allt”? Det är bättre att sätta ihop en lista i ett enda meddelande på vad du vill göra, än att be mig räkna upp saker och så är den saken du ville göra inte alls med, fast jag gör den. Glömde bara att skriva upp den. Likaså vad betyder ”allt”? Säg rakt ut exakt vad du vill göra.
Mycket mailande eller messande är också uttröttande för min del. Det kan vara att killen frågar om jag gör A. Jag svarar. Sen frågar han i nästa mail om jag gör B. Jag svarar. Sen frågar han om jag gör C. Jag svarar. Osv. Däremellan kan jag säga att han kan räkna upp vad han vill göra i ett enda meddelande. Men frågorna kommer ändå i form av en fråga per meddelande.
Jag uppskattar verkligen män som skriver att de vill göra A till F i ett och samma mail. Att de är rakt på sak. Tydliga. Det tycker jag man alltid ska vara när det gäller sex, så det inte blir några missförstånd. Kommunikation är otroligt viktigt inom den här branschen.
Jag gillar verkligen träffar, men inte alltid alla 220 meddelanden innan.
Så kom ihåg detta:
Alla som säljer är inte offer. Känner sig inte som ett offer. De vill därför inte bli identifierade som offer av polis, myndigheter, media och allmänheten.
Låt dig inte luras av vad makt och media säger om oss. Prata med oss istället. En del är tvingade. Andra inte. En del vill sluta. Andra inte. En del mår bra. Andra inte.
Det finns alltså inte en enda typ av sexsäljare. Precis som varje person inom vilket yrke som helst är en egen individ.