2025-12-01, 19:45
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, och i fallet du tar upp har en bara sig själv att beklaga sig för och känna sig frustrerad. På vanliga jobbet idag sa vi typ: "Fan, vad tråkigt möte" och så skrattade vi efteråt.😅😂😂🤣

Alla kände samma.👍👍

Ja, det är ju liksom skillnad. På andra arbeten så har man kollegor att venta med, som sexarbetare är man väldigt ensam och just det här obetalda arbetet tror jag som sagt inte att så många som själva inte sexarbetat tänker på. Det ofina i att tro att det är ok att ta upp vår tid på det där sättet. Fattar inte riktigt varför så många tror att det är ok att bete sig så. 😑 "Hahahah jag vet inte vad jag söker riktigt 😉😉 vad har för du förslag??? snygging 😘 haha" Sluta skratta och kommunicera som en normal människa. 😤

För att det inte ska bli för neggigt så finns det ju exemplariska kunder också och alla mina stammisar har varit så från första början. Schyssta och enkla, inget strul. Det är såna man vill träffa -- och fortsätter att träffa. ❤
Citera
2025-12-01, 20:01
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Ja, det är ju liksom skillnad. På andra arbeten så har man kollegor att venta med, som sexarbetare är man väldigt ensam och just det här obetalda arbetet tror jag som sagt inte att så många som själva inte sexarbetat tänker på. Det ofina i att tro att det är ok att ta upp vår tid på det där sättet. Fattar inte riktigt varför så många tror att det är ok att bete sig så. 😑 "Hahahah jag vet inte vad jag söker riktigt 😉😉 vad har för du förslag??? snygging 😘 haha" Sluta skratta och kommunicera som en normal människa. 😤

För att det inte ska bli för neggigt så finns det ju exemplariska kunder också och alla mina stammisar har varit så från första början. Schyssta och enkla, inget strul. Det är såna man vill träffa -- och fortsätter att träffa. ❤

💡 Bra utryckt.💡👍👍

Vet inte vad ni andra tycker, men jag kan känna att de som skriver bra presentationer, vet vad de söker och vill ha, också är ambitiösa i sitt yrkesliv, ganska många som innehar positioner. Ambitiösa och seriösa män - oh, yeah!!

♥️♥️We love you♥️♥️ (of course we do).

Stavfel och dålig kommatering är helt oviktigt.😺😺
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-01 kl. 20:04.
Citera
2025-12-02, 21:17
Medlem
Såg en ganska typiskt (för svensk media iaf) artikel om "prostitution" i SvD idag. Det blir en slående kontrast mot att läsa i denna tråd. Där ligger fokus på hur synd det är om kvinnorna för allt vad de får göra under träffarna. Men läser man här får man snarare bilden att det är folk som INTE ämnar dyka upp till en träff som är irritationsmomentet.
Citera
2025-12-03, 07:07
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Såg en ganska typiskt (för svensk media iaf) artikel om "prostitution" i SvD idag. Det blir en slående kontrast mot att läsa i denna tråd. Där ligger fokus på hur synd det är om kvinnorna för allt vad de får göra under träffarna. Men läser man här får man snarare bilden att det är folk som INTE ämnar dyka upp till en träff som är irritationsmomentet.

Du borde rimligen förstå att vi som är aktiva i tråden inte är representativa för alla sexarbetare. Det är inte alla som jobbar som vi och själva kan välja vem, vad, var och när. Den här diskussionen är väl borderline off topic men jag svarar ändå. Sexarbetare som har medborgarskap, endast arbetar inomhus, inte har problem med psykisk och fysisk ohälsa och missbruk samt har en annan inkomst som går att leva på är i en annan position än de som tickar i en, fler eller alla de boxarna. Det är ganska självklart.

Det jag har velat lyfta är hur mycket obetalt arbete frilansande sexarbetare har med s.k. administrativt tjafs. Det är nåt som jag inte tror att folk som själva inte sexarbetat ens tänker på. Det är givetvis ett stort irritationsmoment med chattrunkare och andra idioter. Att ha sex med en kund är inte ett irritationsmoment. Däremot har flera av oss skrivit om träffar som inte varit bra och kunder som det av olika anledningar inte känns bra att träffa. Vi som har skrivit om det är i position att tacka nej till en repris och har gjort det. Alla som sexarbetar har tyvärr inte den möjligheten och/eller förmågan.

Diskussionen i svensk media är onyanserad. Så är det. Och alla vet vad horan tycker och hur horan har det på jobbet men ingen vill lyssna på horan. Men det blir ju lika skevt att tro att det absoluta värsta med sexarbete är time wasters. Så är det givetvis inte, särskilt inte om man ser det globalt. Jag skulle säga att det värsta med sexarbete är de stora riskerna vi utsätter oss för. Även vi som själva väljer vad, vem och när. Våld, smittor, stalkers, problem med myndigheter osv. Inget av det är vad jag skulle kalla för irritationsmoment dock. Time wasters och oseriösa idioter däremot, de är irritationsmoment.

Kunder man faktiskt träffar kan innebära irritationsmoment de med givetvis. Ett exempel på det är kunder som försöker pusha tiden. Kunder som försöker pusha fysiska gränser ser jag inte som ett irritationsmoment, de är en risk snarare.

Nu är jag själv i en position att jag enbart kan träffa pålitliga och schyssta stammisar så just nu är faktiskt det där chattandet och fjantande det som jag tycker är mest tärande med sexarbete. Själva sexet är inte jobbigt eftersom jag bara träffar pålitliga och bra män. Jag utsätter mig för smittorisk så klart trots att skydd används, men annars så utsätter jag mig inte för några andra risker och faror. Det blir lite märkligt när du skriver som du gör. Det är klart att vi blir irriterade på idioter som tar upp vår tid men det är ju inte det största "irritationsmomentet" med att sälja sex. Du borde kanske valt ett annat ord antar jag.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2025-12-03 kl. 07:18.
Citera
2025-12-03, 07:16
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
💡 Bra utryckt.💡👍👍

Vet inte vad ni andra tycker, men jag kan känna att de som skriver bra presentationer, vet vad de söker och vill ha, också är ambitiösa i sitt yrkesliv, ganska många som innehar positioner. Ambitiösa och seriösa män - oh, yeah!!

♥️♥️We love you♥️♥️ (of course we do).

Stavfel och dålig kommatering är helt oviktigt.😺😺

Jag har träffat flera kunder som inte har några framstående positioner men som har varit väldigt trevliga och tydliga i sin kontakt och bra när vi har träffats. Sen så finns det ju den här entitled kommunikationen som vi har pratat om och den har ibland kommit från män som man tycker borde veta bättre. Men jo, det är nog oftast så att kunder med klass uttrycker sig med mer klass. 😊
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2025-12-03 kl. 07:23.
Citera
2025-12-03, 08:28
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Nu har jag inte läst artikeln i SvD och jag vet inte hur mycket du läst i den här tråden, men vi har gett exempel på träffar som gått snett av olika anledningar. Detta att en kund inte dykt upp har hänt, men inte så vanligt. Då är chattrunkarns vanligare och DET är ett irritationsmoment och precis som sokote.cute skriver är det administrativa tjafset också en källa till irritation.

Att media väljer att utmåla oss som offer får stå för dem. Det finns offer i den här branschen, men inte just precis ALLA av oss känner oss som offer eller ens identifierar oss som just offer. Så ska detta jämföras med mitt arbete som uska, där det hänt att jag utsatts för våld, hot, sexuella trakasserier och kränkande behandling. Då, om någonsin, har jag känt mig som offer. Och ibland har jag gått till arbetet med en stor klump i magen.

Så alla tongivande massmedia. Skriv om uskors verklighet. Ett tips, bara. Finns hur mycket som helst att skriva om.💯

Det jag kan känna är en oro/ ångest vid möte med nykomling, men precis som sokoke , skrev så har jag också en stab av stamkunder. Enda irritationsmoment vid möte med stammis är hur vi ska lyckas pussla ihop mötet med allt det andra i våra liv, arbete träning, vardagssysslor etcetera. Kan vara lite marigt ibland, men kanske det ska klassas som stressmoment istället?

Det adminstriva tjafset har vi reda avhandla t. Sen tillkommer detta att en ska fixa sig i ordning inför träff, dusch, sminkning, klädval. Men den sysslan kan, iaf för mig och oftast, vara trevlig. Detta att få göra sig fin 💃 och med en pirrande känsla i mage om det är möte med kär gammal stammis, om jag nu inte är alldeles sönderstressad just den dagen.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-03 kl. 08:34.
Citera
2025-12-03, 08:47
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Nu har jag inte läst artikeln i SvD och jag vet inte hur mycket du läst i den här tråden, men vi har gett exempel på träffar som gått snett av olika anledningar. Detta att en kund inte dykt upp har hänt, men inte så vanligt. Då är chattrunkarns vanligare och DET är ett irritationsmoment och precis som sokote.cute skriver är det administrativa tjafset också en källa till irritation.

Att media väljer att utmåla oss som offer får stå för dem. Det finns offer i den här branschen, men inte just precis ALLA av oss känner oss som offer eller ens identifierar oss som just offer. Så ska detta jämföras med mitt arbete som uska, där det hänt att jag utsatts för våld, hot, sexuella trakasserier och kränkande behandling. Då, om någonsin, har jag känt mig som offer. Och ibland har jag gått till arbetet med en stor klump i magen.

Så alla tongivande massmedia. Skriv om uskors verklighet. Ett tips, bara. Finns hur mycket som helst att skriva om.💯

Det jag kan känna är en oro/ ångest vid möte med nykomling, men precis som sokoke , skrev så har jag också en stab av stamkunder. Enda irritationsmoment vid möte med stammis är hur vi ska lyckas pussla ihop mötet med allt det andra i våra liv, arbete träning, vardagssysslor etcetera. Kan vara lite marigt ibland, men kanske det ska klassas som stressmoment istället?

Det adminstriva tjafset har vi reda avhandla t. Sen tillkommer detta att en ska fixa sig i ordning inför träff, dusch, sminkning, klädval. Men den sysslan kan, iaf för mig och oftast, vara trevlig. Detta att få göra sig fin 💃 och med en pirrande känsla i mage om det är möte med kär gammal stammis, om jag nu inte är alldeles sönderstressad just den dagen.

Ja men precis, det är alltid nervöst och lite jobbigt att träffa en ny kund. Jag skrev om det nyligen när jag skrev om hur det är att jobba på agentur utomlands och hur opersonligt det är så det var för mig ännu nervösare än att frilansa i Sverige. Här så sköter man ju all kommunikation själv och kan bilda sig en ganska bra uppfattning av kunden och ofta vet man vem det är så man kan göra bakgrundscheck. Jobbar man genom agentur så har man inte alls den kollen och man får vara beredd på lite vadsomhelst. Det får man ju annars med, men du fattar vad jag menar. 😊

Förberedelser för träff kan ju ta lång tid, det är inte så många som tänker på det heller. Många ser bara till det höga timpriset på själva träffen men om man lägger in allt obetalt arbete (admin tjafs) som inte leder till träff, förberedelser och restid så blir det ju betydligt lägre. Det är fint när man har jobbat ett tag och har sina stammisar. Så väldigt mycket enklare på alla sätt. 🥰 🥳💃
Citera
2025-12-03, 13:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag har inte skrivit i den här tråden förut (tror jag). Men precis, det är verkligen ett irritationsmoment. Inte det jag får göra. Ghosting. Eller sena avbokningar trots att det vetat i flera timmar att de inte kan. Otroligt irriterande.

Likaså velande och oförmåga att bestämma dag och tid. Återkommande meddelande om hur mycket de vill ses, men inget händer. Ja, jag vet att det är kriminellt att ses. Men återkom i så fall när du säkert vet. Eller återkom inte alls om du känner att det är fel. Jag har inte tänkt övertala nån att träffa mig. Jag brukar säga att du är inte mogen att träffa mig än. Återkom när du är det.

Frågor som tröttar ut mig är ”vad för saker gör du” eller ”gör du allt”? Det är bättre att sätta ihop en lista i ett enda meddelande på vad du vill göra, än att be mig räkna upp saker och så är den saken du ville göra inte alls med, fast jag gör den. Glömde bara att skriva upp den. Likaså vad betyder ”allt”? Säg rakt ut exakt vad du vill göra.

Mycket mailande eller messande är också uttröttande för min del. Det kan vara att killen frågar om jag gör A. Jag svarar. Sen frågar han i nästa mail om jag gör B. Jag svarar. Sen frågar han om jag gör C. Jag svarar. Osv. Däremellan kan jag säga att han kan räkna upp vad han vill göra i ett enda meddelande. Men frågorna kommer ändå i form av en fråga per meddelande.

Jag uppskattar verkligen män som skriver att de vill göra A till F i ett och samma mail. Att de är rakt på sak. Tydliga. Det tycker jag man alltid ska vara när det gäller sex, så det inte blir några missförstånd. Kommunikation är otroligt viktigt inom den här branschen.

Jag gillar verkligen träffar, men inte alltid alla 220 meddelanden innan.

Så kom ihåg detta:

Alla som säljer är inte offer. Känner sig inte som ett offer. De vill därför inte bli identifierade som offer av polis, myndigheter, media och allmänheten.

Låt dig inte luras av vad makt och media säger om oss. Prata med oss istället. En del är tvingade. Andra inte. En del vill sluta. Andra inte. En del mår bra. Andra inte.

Det finns alltså inte en enda typ av sexsäljare. Precis som varje person inom vilket yrke som helst är en egen individ.
Citera
2025-12-03, 14:49
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har inte skrivit i den här tråden förut (tror jag). Men precis, det är verkligen ett irritationsmoment. Inte det jag får göra. Ghosting. Eller sena avbokningar trots att det vetat i flera timmar att de inte kan. Otroligt irriterande.

Likaså velande och oförmåga att bestämma dag och tid. Återkommande meddelande om hur mycket de vill ses, men inget händer. Ja, jag vet att det är kriminellt att ses. Men återkom i så fall när du säkert vet. Eller återkom inte alls om du känner att det är fel. Jag har inte tänkt övertala nån att träffa mig. Jag brukar säga att du är inte mogen att träffa mig än. Återkom när du är det.

Frågor som tröttar ut mig är ”vad för saker gör du” eller ”gör du allt”? Det är bättre att sätta ihop en lista i ett enda meddelande på vad du vill göra, än att be mig räkna upp saker och så är den saken du ville göra inte alls med, fast jag gör den. Glömde bara att skriva upp den. Likaså vad betyder ”allt”? Säg rakt ut exakt vad du vill göra.

Mycket mailande eller messande är också uttröttande för min del. Det kan vara att killen frågar om jag gör A. Jag svarar. Sen frågar han i nästa mail om jag gör B. Jag svarar. Sen frågar han om jag gör C. Jag svarar. Osv. Däremellan kan jag säga att han kan räkna upp vad han vill göra i ett enda meddelande. Men frågorna kommer ändå i form av en fråga per meddelande.

Jag uppskattar verkligen män som skriver att de vill göra A till F i ett och samma mail. Att de är rakt på sak. Tydliga. Det tycker jag man alltid ska vara när det gäller sex, så det inte blir några missförstånd. Kommunikation är otroligt viktigt inom den här branschen.

Så kom ihåg detta:

Alla som säljer är inte offer. Känner sig inte som ett offer. De vill därför inte bli identifierade som offer av polis, myndigheter, media och allmänheten.

Låt dig inte luras av vad makt och media säger om oss. Prata med oss istället. En del är tvingade. Andra inte. En del vill sluta. Andra inte. En del mår bra. Andra inte.

Det finns alltså inte en enda typ av sexsäljare. Precis som varje person inom vilket yrke som helst är en egen individ.

Du beskriver det s.k. administrativa tjafset mkt bra. 👏

Ett evinnerligt chattande och hattande som inte leder nånstans, det är väldigt tidskrävande och är så klart ett irritationsmoment. Alla sexarbetare vill ha det som du beskriver. Var tydlig vid första kontakten och skriv att du önskar A - F på en gång. Det hjälper inte hur många 😉 🥰 😘 🌹 kunden skickar, det är lika irriterande och störande med tusen mess/mail iaf.

Så klart är ghosting och falskbokning sjukt störande och alla dessa konstiga undanflykter vid sen avbokning. Man orkar ju inte. Klart man fattar att kunder kan få kalla fötter, men var liksom en anständig människa och ha kulor nog att säga till i tid.

Håller med dig om dina två sista stycken till 100%.
Citera
2025-12-03, 17:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Så kom ihåg detta:

Jättebra beskrivet och välkommen in i tråden säger jag, trots att jag inte startat den. Så värdefullt att höra andras erfarenheter i ämnet och att vi inte ska behöva känna oss så ensamma om våra unika upplevelser.

Håller med dig till 💯 procent.

Som jag skrev innan så känner jag mig inte som offer i det här sammanhanget, men i så många andra på vanliga arbetet. Otroligt frustrerande att ANDRA och utomstående aktörer ( makt och media sida vid sida, de håller varandra i handen )ska tala om för oss att vi är offer.

Dumheter de luxe.🤯🥵🌪️🌀
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-03 kl. 18:11.
Citera
2025-12-03, 22:51
Medlem
Jag var med om en "first timer" för ca 2 månader sedan.

Jag har mina stammisar som jag träffar och mår bra med men kände för att träffa någon ny bara för att vidga vyerna, och gick därför med på att träffa en ny man. Han presenterade sig väl och kändes OK i text. När jag kommer fram till honom, knappt att jag hinner ta av mig jackan, säger han ganska direkt att han har svårt att hålla ståndet (detta har han inte nämnt innan). Han var verkligen stenhård under förspelet men när kuken skulle in, ja då blev han slak. Jag gjorde honom hård igen, och när han återigen försökte knulla slaknade han till. Försökte en tredje gång, stenhård fram tills kuken ska in och den vissna igen Han fick utlösning tillslut men med handjob. När jag kom hem hade jag fått meddelande att han var ledsen över det inträffade och skamsen, samt skyllde på att han kollar på porr och runkar dagligen, men att han just inför vår träff avstått från runk i 24 h eftersom han ville vara redo för mig haha.

Nu vill han ses igen, jag är dock väldigt tveksam. Någon annan som upplevt liknande?
Jag tar inte heller åt mig alls (hade jag varit yngre och osäkrare hade det eventuellt känts jobbigt) men eftersom han var stenhård fram tills kuken skulle in och när han berättade om sitt porrmissbruk (?) så tänker jag att han behöver åtgärda något hos sig själv främst hehe.
Senast redigerad av LillyRosee 2025-12-03 kl. 22:53.
Citera
2025-12-03, 23:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Jag var med om en "first timer" för ca 2 månader sedan.

Jag har mina stammisar som jag träffar och mår bra med men kände för att träffa någon ny bara för att vidga vyerna, och gick därför med på att träffa en ny man. Han presenterade sig väl och kändes OK i text. När jag kommer fram till honom, knappt att jag hinner ta av mig jackan, säger han ganska direkt att han har svårt att hålla ståndet (detta har han inte nämnt innan). Han var verkligen stenhård under förspelet men när kuken skulle in, ja då blev han slak. Jag gjorde honom hård igen, och när han återigen försökte knulla slaknade han till. Försökte en tredje gång, stenhård fram tills kuken ska in och den vissna igen Han fick utlösning tillslut men med handjob. När jag kom hem hade jag fått meddelande att han var ledsen över det inträffade och skamsen, samt skyllde på att han kollar på porr och runkar dagligen, men att han just inför vår träff avstått från runk i 24 h eftersom han ville vara redo för mig haha.

Nu vill han ses igen, jag är dock väldigt tveksam. Någon annan som upplevt liknande?
Jag tar inte heller åt mig alls (hade jag varit yngre och osäkrare hade det eventuellt känts jobbigt) men eftersom han var stenhård fram tills kuken skulle in och när han berättade om sitt porrmissbruk (?) så tänker jag att han behöver åtgärda något hos sig själv främst hehe.

Inte riktigt som i ditt fall, men liknande. Hade två kunder ( inte samtidigt) och de var också stenhårda, för att sedan mjukna något, men de sprutade ändå. Det här var en nyhet för mig att en kuk kan spruta, trots att den inte är maxad hard as a rock.

Båda två skyllde på stress och det godtog jag då det var två av mina stammisar och har upplevt deras kukar betydligt hårdare.

Om du känner dig tveksam och det inte känns riktigt bra, så avstå ny träff.❌

Jag hade en kund som modigt sa: "Jag har svårt med potensen, bara då du vet."

Med den infon i huvudet kändes det som en spännande utmaning, men han kom inte en gång.

Han kom två gånger.😅😂🤣😅
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-03 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in