Citat:
Ursprungligen postat av
lillies
Jag tror att alla kvinnor fungerar olika, men personligen fungerar jag så att sex med främlingar inte ger mig något sexuellt. Jag njuter endast av sex i seriösa relationer och det är kopplat till det mentala för mig.
Anledningen att det funnits en annan autenticitet i mina BDSM-bokningar jämfört med fssw-bokningar är enligt mig för att GFE-bokningar till så stor del är baserade på illusionen om ömsesidig attraktion. På något sätt upplever jag att när sex och flickvänsliknande inslag är involverat så fyller kunden sig till fullo med känslor av mellanmänsklig närhet osv. I de BDSM-bokningar jag har får jag istället för rollen som älskarinnan en roll som coach/professionell. Det blir en annan dynamik som bättre reflekterar vad det är fråga om, dvs ett professionellt möte där en är tjänsteutövare och en är kund. Jag har samma inställning och känslor gentemot kunderna idag när jag gör BDSM-sessioner som när jag gjorde GFE-sessioner, men jag upplever att kundens syn på mig matchar verkligheten mer när ”flickväns”-biten försvinner ur bilden. På så vis känns det (för mig) också som att det mötet blir mer äkta, det är färre dimridåer mellan oss som individer.
Tack. Mycket intressant att höra Lillies
Antar att du i jobbet möter en submissive kund och att du själv befinner dig i rollen som dominant. Eftersom kunden helt autentiskt söker att nå sitt “subspace” (som är ett betydligt annorlunda tillstånd än den rätt okomplicerade njutningen man uppnår genom “vanlig” vanilla penetrationssex och snabb utlösning ) så ställer det högre krav på den dominantes förmåga att möta kunden på denna “djupare” plattform.
Vad tror du, kan det vara så att som fssw möter man oftast kunder (män) som helt enkelt söker utlösning (vilket ju är ganska enkelt att tillhandahålla), medan en “Dom” i en BDSM session måste vara betydligt mer känslig och närvarande för kundens behov och gränser (och sina egna förstås), och var de båda befinner sig i fasen av en session. I och med detta förhållande blir själva mötet mer autentiskt, och därigenom mer av en positiv upplevelse (för bägge)
En skicklig” Dom” tycks göra mötet till en gemensam dans där hen använder sig av sitt yrkeskunnande, men även kopplar på sina inre egenskaper som förutom sina “maskulina” karaktärsdrag som dominans, kraftfullhet, tydlighet och riktning, även måste vara i kontakt med sina “feminina” karaktärsdrag som; lyhördhet, känslighet, förmåga till närvaro.
En annorlunda och måhända mer tillfredsställande roll än att låtsas vara kåt knulldocka (även om det kan göras till en konst också i en roleplay t.ex.
Inom Tantran (där en session normalt INTE innehåller penetrationssex) använder vi oss av lite annorlunda verktyg som eygazing, medveten närvaro, beröring och andning som ett medel att nå detta efterlängtade “Flow” Tar man ut knullandet ur ekvationen så blir det paradoxalt nog lättare att låta den erotiska energin leda en till en mer tillfredsställande helhetsupplevelse
Fråga; har du (eller ni andra) haft “vanilla” kunder som (medvetet eller omedvetet) söker nå detta flow genom sexuellt energiutbyte , men inte vet hur de ska kunna nå det. Kan ni intuitivt hjälpa dem? Ibland är det ju (som beskrivits här tidigare) mer helande med ett bra samtal, en ärlig omfamning eller ett gemensamt bad eller typ en vild brottningsmatch, ha, ha