2006-07-20, 16:53
Medlem
Schaffers avatar
Jag har precis köpt lite grejer och kom att tänka på vad sött skiten smakar. Klantigt av mig att inte kolla upp först.

Nästa gång ska jag köpa utan sötningsmedel. Det spelar ingen roll hur det smakar bara det är naurligt.

Vet ni något?
Citera
2006-07-20, 20:04
Medlem
svineds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag har precis köpt lite grejer och kom att tänka på vad sött skiten smakar. Klantigt av mig att inte kolla upp först.

Nästa gång ska jag köpa utan sötningsmedel. Det spelar ingen roll hur det smakar bara det är naurligt.

Vet ni något?

jaG KÖPTE PÅ FARMACIA.CC, var inte så särskilt sött, vetifan om där é nån aspartan i
Citera
2006-07-20, 20:24
Medlem
Explores avatar
Skulle också gärna vilja ha en länk till några bra produkter, har inte testat några former av tillskott än och det mest för att jag har en överdriven rädsla för sötningsmedel. Behöver inte smaka gott samtidigt som det inte behöver likna fekalier varken i smak eller koncistens...
Citera
2006-07-20, 21:01
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svined
jaG KÖPTE PÅ FARMACIA.CC, var inte så särskilt sött, vetifan om där é nån aspartan i
Allt med smak är det nog tillsatt sötingsmedel i. Jag har köpt ett smaklöst vassleprotein på en hälsokost förut så jag vet att det finns. Det stod SKIP på det har jag för mig. Det hade jag glömt bort.
Citera
2006-07-20, 21:08
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explore
Skulle också gärna vilja ha en länk till några bra produkter, har inte testat några former av tillskott än och det mest för att jag har en överdriven rädsla för sötningsmedel. Behöver inte smaka gott samtidigt som det inte behöver likna fekalier varken i smak eller koncistens...
Jag köpte för ca tio år sedan en liten burk kreatin för 800 kr. Det var ganska nytt då och inte alls smaksatt. Det smakade ungefär som jag kan tänka mig att fekalier smakar och jag bruka kunna stoppa i mig utan att bry mig annars. Så kreatin är det möjlig att det inte finns att få tag på utan sötningsmedel.

Om ni vet något så skriv i tråden. "Skip" när det gäller protein är ett märke som fanns förut iaf.
Citera
2006-07-20, 22:20
Medlem
Citat:
Jag köpte för ca tio år sedan en liten burk kreatin för 800 kr. Det var ganska nytt då och inte alls smaksatt. Det smakade ungefär som jag kan tänka mig att fekalier smakar och jag bruka kunna stoppa i mig utan att bry mig annars. Så kreatin är det möjlig att det inte finns att få tag på utan sötningsmedel.

Om ni vet något så skriv i tråden. "Skip" när det gäller protein är ett märke som fanns förut iaf.
www.skip.se
om det är det..
Det finns utan smak på www.farmacia.cc
men det är i stora förpackningar
Citera
2006-07-21, 11:18
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damoon
www.skip.se
om det är det..
Det finns utan smak på www.farmacia.cc
men det är i stora förpackningar
Stora förpackningar är helt ok.

Ser ni något bra kreatin utan sötningsmedel, kom ihåg att skriva här! Tro faktisk inte att det finns, för det smakar förjävligt.
Citera
2006-07-21, 15:03
Medlem
JazzyJamess avatar
Nu menar du kasein, skulle jag tro?
Det kreatin jag ätit är helt smaköst, det närmaste jag kan tänka mig är om man käkar skolkrita.

Det finns naturligt vassleprotein, t ex hos gymgrossisten. Smakar rätt vidrigt faktiskt...
Citera
2006-07-21, 18:02
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Nu menar du kasein, skulle jag tro?
Det kreatin jag ätit är helt smaköst, det närmaste jag kan tänka mig är om man käkar skolkrita.

Det finns naturligt vassleprotein, t ex hos gymgrossisten. Smakar rätt vidrigt faktiskt...
Nej, kreatin. Helt säkert. Bland det värsta jag har smakat. Kommer t o m ihåg smaken nu.

Ok ska kolla gymgrossisten.
Citera
2006-07-21, 18:09
Bannlyst
Citat:

Vet ni något?

Mig veterligen finns där både kreatinmonohydrat och
proteinbulk utan tillsatt socker.

Soja-protein kan man köpa i hälsokostaffärer men detta
smakar riktig rumpa.

Sen finns det väl 60-80% både vassle och äggprotein
som inte är smaksatt? Kolla B&K magazine kanske?

Kreatin har jag själv köpt vid ett flertal tillfällen och
alltid utan smak, visste inte ens att det fanns att få
tag i med smak!? Stor mening liksom, smakar ju knappast
något från första början och sen tar man väl inte mer än
2-3 teskedar åt gången med lite vatten?

Kommer dock inte ihåg vilket märke det var men det var
inte twinlab i alla fall. Nån billigare variant tror jag.
Citera
2006-07-21, 18:14
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Mig veterligen finns där både kreatinmonohydrat och
proteinbulk utan tillsatt socker.

Soja-protein kan man köpa i hälsokostaffärer men detta
smakar riktig rumpa.

Sen finns det väl 60-80% både vassle och äggprotein
som inte är smaksatt? Kolla B&K magazine kanske?

Kreatin har jag själv köpt vid ett flertal tillfällen och
alltid utan smak, visste inte ens att det fanns att få
tag i med smak!? Stor mening liksom, smakar ju knappast
något från första början och sen tar man väl inte mer än
2-3 teskedar åt gången med lite vatten?

Kommer dock inte ihåg vilket märke det var men det var
inte twinlab i alla fall. Nån billigare variant tror jag.
Jag borde verkligen ha kollat upp bättre innan. Glömde helt bort att det kunde vara sötningsmedel i.

Proteinet smakar som sockrat vatten och kreatinet smakar lika sött som en smält isglass. Vad fan tänkte jag med egentligen...
Citera
2006-07-21, 18:14
Medlem
icys avatar
Twinlab tog bort sötningsmedlet på sina produkter för några år sedan, det gick inte att äta eländet sedan. Är alla här paronoida mot sötningsmedel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in