• 6
  • 7
2023-02-03, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Ah, Systembolaget. Detta fantastiska koncept med sitt "otroliga" utbud (enligt sossar). Varje gång jag har velat beställa hem något från deras hemsida som jag varit nyfiken på (oftast från USA) har det varit slut i lager eller inte ens gått att hitta på deras hemsida.

Att man dessutom måste beställa sådana oerhörda mängder om man väl hittar det man vill ha gör inte saken bättre.

Exat! Om man auktionerade ut licenser för att sälja sprit, Vin och cannabis till stora kedjor. Jag slå vad om ICA få en driva ett eget systembolag kommer man ha bättre sortiment än Systembolaget.

Idag kommer många varor inte ens ut systembolagets butiker utan fastna i beställningsortimentet.
Citera
2023-03-10, 15:33
Medlem
monopolet fortfarande kvar och höjning av skatt på alkohol andra gången på
kort tid
varför gör moderaterna så här?
Citera
2023-03-10, 18:01
Medlem
Släpper vi monopolet så går Systembolaget under vilket bara är bra för alkoholister och andra människor som inte kan hantera alkoholen.
Många affärer skulle sälja till minderåriga där bla en affär jag handlar i skulle göra detta då den lilla affären är på väg att konka. Självklart skulle de ”glömma” kolla leg på en vara de gör rejäl vinst på vilket de inte gör på tobak.
Nästa problem skulle vara utbudet. Vilken affär skulle vilja lagerhålla en kartong Lagavulin 16yr när de kan fylla samma hyllplan med Kir fyra gånger per dag.

Näfan. Behåll monopolet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in