2006-10-15, 23:47
Medlem
Inte fan glömmer man sånt här, hoppas de blir knäppta inom en snar framtid!
Citera
2007-04-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpikeTV
Hörde ett rykte om att brotten minskade i GBG efter branden, är det sant?
Var det så många brottslingar som strök med?

vet inte statistik på detta.
Men vet därimot att en del riktigt krimminella strök med.

Vill de anhöriga hitta dessa äckliga jävlar som lekte pyromaner så bör det väl inte vara så svårt.
Citera
2007-04-26, 18:11
Medlem
Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Jag minns så väl hur jävla arg och ledsen jag blev när jag hörde om detta.
När jag sedan fick förklarat för mig att det var invandrare, ryckte jag på axlarna och brydde mig inte längre.

Det var några svenskar inblandade

http://hem.passagen.se/mawa1/brand/

I länken ovan finns även bilder på stället idag och under räddningsarbetet.
Citera
2007-04-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Det var några svenskar inblandade

http://hem.passagen.se/mawa1/brand/

I länken ovan finns även bilder på stället idag och under räddningsarbetet.

Inblandade?
Inblandade som i att det fanns svenskar bland de omkomna och skadade, ja.
Inblandade som i att det var svenskar som tände på, nej.

Eller?
Citera
2007-04-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKommunist

Vill de anhöriga hitta dessa äckliga jävlar som lekte pyromaner så bör det väl inte vara så svårt.

Korrekt. Följande av PK-media undangömda notis ger en liten vink om vad för slags patrask som vi har att göra med....

"Fusk med taxikort

Ett omfattande taxifusk har avslöjats i Göteborg med taxikort som delades ut vid brandkatastrofen. I samband med brandkatastrofen delades 1500 taxikort ut för att nära anhöriga skulle kunna ta sig till sjukhus och begravningsplatser. Många av dessa kort har kommit på drift och används nu för rena nöjesresor. - Missbruket strider mot hela grundtanken med korten. Vi har exempel där personer gjort resor till nöjeställen och för att göra inköp i butiker, säger Lars Lilled, Göteborgs kommuns samordnare för brandkatastrofen till TV 4 Göteborg. Taxiresorna som gjorts med de aktuella korten har kostat en halv miljon kronor. Lilled ångrar dock inte att taxikortsystemet infördes. - Nej, vi tycker det var ett bra och effektivt sätt för de drabbade familjerna att få hjälp med transporterna i samband med brandkatastrofen. "
Citera
2007-04-27, 09:36
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKommunist

Vet vart den yngste av dem håller hus idag...lever med fru som han träffade under tiden han avtjänade straffet...hon är syster till en kille som han satt med på Norrköpingskåken... De andra har jag ingen koll på...nån som vet?
Citera
2007-04-27, 10:44
Medlem
galnemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
Vet vart den yngste av dem håller hus idag...lever med fru som han träffade under tiden han avtjänade straffet...hon är syster till en kille som han satt med på Norrköpingskåken... De andra har jag ingen koll på...nån som vet?

Var är han?
Citera
2007-04-27, 14:46
Medlem
Citat:

Den yngsta satt väl på ungdomsanstalt?
Citera
2007-04-27, 15:28
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankCostello
Den yngsta satt väl på ungdomsanstalt?

Den yngsta av de tre som dömdes till fängelse H'se'n A'sa'i
Citera
2007-04-27, 21:03
Medlem
Pmannens avatar
Citat:
Den yngsta av de tre som dömdes till fängelse H'se'n A'sa'i

Den yngste heter inte så ,H'se'n A'sa'i är idag ute o bor tydligen i Sthlm , det var några som hade hittat honom och misshandlat honom i hans lägenhet.
Jag har VÄLDIGT säkra källor på mina uppgifter.
Citera
2007-04-27, 22:06
Medlem
Pmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Jag har personligen träffat de ansvariga för branden, och mitt samvete är tillräckligt rymligt för att ta isär dem och kasta dem åt hönsen hos en äggfabrikör. Dåliga människor, särskilt Kahve.

Men för att återgå till ryktet, så är det ju just ett rykte. Det finns knappast ett "kontrakt" på grabbarna, då hade man tagit ihjäl dem på kåken, även om de satt skyddsisolerade mest hela tiden...

Vet också vilka tre av dessa grabbar är , Shoresh var ju en av göteborgs fjortisprofiler på den tiden,kriminell som få med tillhörande gäng .Mohammad var hans vapendragare som var med honom 24/7 som nån jävla livvakt typ. Hossein var en vilsen kille som tyvärr valde fel väg i livet .

Men hade jag fått tag i de så hade jag utfört en avrättning ala´ islamistisk halshuggning !!!
Citera
2007-04-28, 00:21
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pmannen
Vet också vilka tre av dessa grabbar är , Shoresh var ju en av göteborgs fjortisprofiler på den tiden,kriminell som få med tillhörande gäng .Mohammad var hans vapendragare som var med honom 24/7 som nån jävla livvakt typ. Hossein var en vilsen kille som tyvärr valde fel väg i livet .

Men hade jag fått tag i de så hade jag utfört en avrättning ala´ islamistisk halshuggning !!!
Shoresh, menar du han från kållered?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in