2008-11-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-amme
Låten som spelades när DJ.n sa till alla att det brann.
http://www.youtube.com/watch?v=H1MsvKmgKKc

när väl folk började springa ifrån, började denna
http://www.youtube.com/watch?v=lVRkbRFMwFk

haha "Eyo jag brinner för det här permanent"

Tack för all info du bidragit med, men det du nu säger med att petters låt spelades när folk skulle ut, är antingen:
A) Bullshit, (med tanke på att det inte tagits upp på ngn dokumentär eller liknande repotage då det faktikt är en otroligt viktig händelse/faktor)

B) Sant och än mer så kusligt...
Jag vet inte om jag tror på ödet, i detta fall ett slags öde för alla dessa människor att dö (ala Final destination).

Är det ingen som får sådana kusliga vibbar? Dessa stackars människor hade all slags otur på sin sida:

-Blockerade utgångar
-För många i lokalen
-Brand som borde "slocknat" om inte det vore för "dörr öppnaren"
-90 cm bred utgång
-Höga fönster och relativt hög höjd upp som gör att om man nu kan ta sig ut kan skada sig rejält av fallet.

Och tills sist en låt om man så vill tro: En låt som uppmanar folk att det är ett skämt (spring inte ut)....

Fan vilken natt.
May you all rest in peace...
Senast redigerad av Seriouz 2008-11-04 kl. 21:44.
Citera
2008-11-04, 22:04
Bannlyst
Citat:
Det vore lättare om du möjligtvis hade vissa spec frågor? eller bara undrar om vissa saker, isåfall ere bara o skriva så svarar jag så gott jag kan

Ja man har ju undrat om det går rykten eller något om att gärningsmännen visat ånger? Hur har snacket gått nere i GBG liksom?

Angående själva branden så har man förstått att temperaturen steg till upp ca 600 grader på en eller ett par minuter är detta något som överlevande kunnat "beskriva" eller är det helt enkelt så att dom knappt kände av det för att dom redan svimmat av?
Citera
2008-11-04, 22:59
Medlem
S-ammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouz
Tack för all info du bidragit med, men det du nu säger med att petters låt spelades när folk skulle ut, är antingen:
A) Bullshit, (med tanke på att det inte tagits upp på ngn dokumentär eller liknande repotage då det faktikt är en otroligt viktig händelse/faktor)

B) Sant och än mer så kusligt...
Jag vet inte om jag tror på ödet, i detta fall ett slags öde för alla dessa människor att dö (ala Final destination).

Är det ingen som får sådana kusliga vibbar? Dessa stackars människor hade all slags otur på sin sida:

-Blockerade utgångar
-För många i lokalen
-Brand som borde "slocknat" om inte det vore för "dörr öppnaren"
-90 cm bred utgång
-Höga fönster och relativt hög höjd upp som gör att om man nu kan ta sig ut kan skada sig rejält av fallet.

Och tills sist en låt om man så vill tro: En låt som uppmanar folk att det är ett skämt (spring inte ut)....

Fan vilken natt.
May you all rest in peace...

vrf skulle jag bullshitta? och ja jag har sett det från kalla fakta, personerna som överlevde berättade. o nämde även hur "poppis" dessa två låtar var då, kan tänka mig, petters låt kom ut samma år som branden
Citera
2008-11-04, 23:10
Medlem
S-ammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaa
Ja man har ju undrat om det går rykten eller något om att gärningsmännen visat ånger? Hur har snacket gått nere i GBG liksom?

Angående själva branden så har man förstått att temperaturen steg till upp ca 600 grader på en eller ett par minuter är detta något som överlevande kunnat "beskriva" eller är det helt enkelt så att dom knappt kände av det för att dom redan svimmat av?

gå in på tv4 och därefter "alla kanaler" och sen "kalla fakta" och sen kmru hitta reportage ang. branden.. sen finns det en som är runt 1timme. där fåru mkt utav dina frågor besvarade.. annars kan du bläddra bak i denna tråd och då hittaru lite mer "skvaller" ang gärningsmännen.
Citera
2008-11-07, 22:06
Bannlyst
Citat:
gå in på tv4 och därefter "alla kanaler" och sen "kalla fakta" och sen kmru hitta reportage ang. branden.. sen finns det en som är runt 1timme. där fåru mkt utav dina frågor besvarade.. annars kan du bläddra bak i denna tråd och då hittaru lite mer "skvaller" ang gärningsmännen.

Har faktiskt sett programmet och läst hela tråden redan

Tänkte mer om du har nån annan insiderinfo liksom
Citera
2008-11-10, 17:01
Medlem
Citat:
vrf skulle jag bullshitta? och ja jag har sett det från kalla fakta, personerna som överlevde berättade. o nämde även hur "poppis" dessa två låtar var då, kan tänka mig, petters låt kom ut samma år som branden

vet inte varför du skulle "bullshitta"?... jag har sett kalla fakta avsnittet och de tar bara upp "Brandy & monica - the boy is mine" låten, som de sedan förklarar va väldigt populär...
Vore väldigt konstigt att inte nämna låten "petter - vinden har vänt" då det skulle vara väldigt aktuellt och relevant i frågan/orsaken till att så många dog...
Citera
2008-11-11, 21:01
Medlem
S-ammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouz
vet inte varför du skulle "bullshitta"?... jag har sett kalla fakta avsnittet och de tar bara upp "Brandy & monica - the boy is mine" låten, som de sedan förklarar va väldigt populär...
Vore väldigt konstigt att inte nämna låten "petter - vinden har vänt" då det skulle vara väldigt aktuellt och relevant i frågan/orsaken till att så många dog...

Kan vara nånannanstans, men kommer iallafall ihåg att nån nämde det. och njaa tror du överdriver lite om att det skulle vara "orsaken" att så många dog. bara i början så trodde väl de flesta "blatte killarna" att bara nån töntig högtalare hade brunnit upp och för säkerhetsskull måste man evakuera, och du vet ju hur blattar är med självsäkerhet och kaxighet...

ska iaf försöka leta under veckan vart jag såg/läste ang. petter så kan jag visa
Citera
2008-11-13, 01:49
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krewcifix
S****sh var väl inblandad vid händelserna mot restaurang ägaren i Lunden.
Men kan inte få ihop hur han kan röra sig i dom kretsarna där det också finns anhöriga till ungdomar som skadades och gick bort.
Någon som vet mer?
Kommer ihåg hur han efter branden snackade om att han skulle hämnas mot dem som hade tänt på. Svin!

Läste några sidor bak i tråden att en tjej som förlorade sina två systar var sambo med en utav det dömda. Måste ju isf vara tjejen som vars mamma gick bort för ett tag sen.
Stämmer verkligen det? Helt sjukt om det är så.

Hörde att en var tillsammans med en av gärningsmännen men det var innan de åkte fast
Citera
2008-11-13, 16:03
Bannlyst
Alltså vilka jävla idioter som tände på.
Jag är 14 år nu, och jag hade faktiskt inte hört talas om den här branden förräns jag såg det i Aftonbladet när vi skulle hem från semestern på höstlovet,
"10 år sedan gbg-branden"

Och idag i skolan var det några brandmän inifrån Kalmar som hade kommit ut till oss och berättade om den här branden, det var intressant. Och ofta när det är såna här fall när folk kommer ut och berättar om hemska saker som hänt på riktigt brukar många ta det nonchalant men det gjorde ingen idag.

Och imorgon kommer en som var tonåring när han satt i Auschwitz och berättar, det blir spännande!
Citera
2008-11-14, 04:00
Medlem
Troians avatar
Off topic raderat. Hunden-Muhammed får en tillsägelse.

/Mod
Citera
2008-11-15, 14:01
Medlem
Kräkchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niikZ
Alltså vilka jävla idioter som tände på.
Jag är 14 år nu, och jag hade faktiskt inte hört talas om den här branden förräns jag såg det i Aftonbladet när vi skulle hem från semestern på höstlovet,
"10 år sedan gbg-branden"

Och idag i skolan var det några brandmän inifrån Kalmar som hade kommit ut till oss och berättade om den här branden, det var intressant. Och ofta när det är såna här fall när folk kommer ut och berättar om hemska saker som hänt på riktigt brukar många ta det nonchalant men det gjorde ingen idag.

Och imorgon kommer en som var tonåring när han satt i Auschwitz och berättar, det blir spännande!

OT, Inlägg 2: Jag är 14 år... Avstängd

Jag skrev ett inlägg på 10års-dagen och undrade vad gossebarnet som tände på gör idag. Detta kanske är en bättre tråd... någon som vet? Lämnat landet?
Citera
2008-11-16, 04:48
Medlem
S-ammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kräkchock
OT, Inlägg 2: Jag är 14 år... Avstängd

Jag skrev ett inlägg på 10års-dagen och undrade vad gossebarnet som tände på gör idag. Detta kanske är en bättre tråd... någon som vet? Lämnat landet?

haha undrar vad han blev avstängd för.

nej du alla är faktiskt kvar i sverige.

Den yngsta har kommit ifrån kriminalitet helt och hållet, och var knappast en bråkstake innan heller, och hade faktiskt otur.

En annan sägs sitta inne återigen, fast denna gång för narkotika brott

sen har vi 2 kvar, och de verkar fortfarande hålla på med brott oså vidare. och bor även kvar i gbg området.

http://www.gt.se/nyheter/1.1137883/h...mot-avhopparen
läs på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in