2023-02-02, 14:50
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worpzoars
Ladda ned film/serier du vill se.

Streamingtjänster är bara för idioter ändå.

Precis så!
Finns knappt ingen risk med det heller då polisen har fullt upp med annat än att jaga nätpirater.
I värsta fall kommer det ett "krav-brev med hot om rättegång" som man kan ignorera då det aldrig leder till nåt.

Skaffa Plex och sätt upp er egen media-server. Det är superlätt.
Citera
2023-02-02, 15:37
Medlem
äh, lika smidigt att tanka hem, då slipper man deras jobbiga sida ändå + slippa kolla upp exakt vilken tjänst streamar vad, tankar man finns allt.
Citera
2023-02-02, 16:38
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har aldrig använt Netflix. Sjukt att man ska betala för någonting som man bara hyr och inte äger. Och efter några år finns inte det man vill se så då måste man ändå köpa filmen eller serien på dvd eller blu ray. Dessa streamingtjänster är bara till för korkskallar.
Vettigaste svaret i tråden, även om jag kan förstå att man betalar för det man hyr.
Men ja, att förlita sig på att streamingtjänsten råkar vara barmhärtiga nog att ha just den serien eller filmen uppe just när jag vill se den känns bara dumt.

Jag är så glad att jag samlar på fysisk film.
Det känns skönt att gå till hyllan och kolla runt lite för att sedan välja ut vilken jag vill se.
Citera
2023-02-02, 17:14
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
De här företagen fattar inte att ingen har råd att betala för 8 olika prenumerationstjänster och att delning av abonnemang GYNNAR dem genom att de får högre tittarsiffror och mer buzz. Om de förhindrar det kommer de bara få sämre tittarsiffror, jag tror inte fler kommer betala.
Gillar din analys endå. De blir för mkt anti consumerism och krångel. Plus att de finns en tröskel för va folk vill betala.
Citera
2023-02-02, 17:25
Medlem
Slutade betala för netflix när jag upptäckte
'Goojara . to '

Giriga judävlar kan dra åt helvete, tänker inte betala dubbelt fösommarstugan.
Citera
2023-02-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
”Många tittare delar Netflix-konto med vänner, partners och familj. Nu vill strömningstjänsten att alla betalar för sig.
De nya reglerna som presenteras bygger på att alla som använder samma konto ska befinna sig i samma hushåll och dela wifi. Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-delade-konton

Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?

Vad är problemet? Klart att alla ska betala. Alltså 1 abonnemang per hushåll. Så fungerar Spotify.
Dina kompisar ska väl inte snylta på ditt abonnemang, de får väl skaffa ett eget och betala för det.
Om alla fifflar så sjunker intäckterna samt att priserna går upp och de som betalar får betala för andra snyltare.
Citera
2023-02-02, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Om alla fifflar så sjunker intäckterna samt att priserna går upp och de som betalar får betala för andra snyltare.

Hittills har flera hushåll delat ett konto som ett hushåll betalat för. Nu kommer istället inget av hushållen betala.

Personligen kommer jag halvera vad jag betalar i dagsläget och troligtvis göra mig av med prenumerationen helt så småningom. Det är inte värt kostnaden längre. Särskilt efter att de höjde priserna för ett år sen och man fortfarande måste köpa det dyraste familjekontot för att använda 4K.

Nä, det finns andra mer prisvärda tjänster.
Citera
2023-02-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Hittills har flera hushåll delat ett konto som ett hushåll betalat för. Nu kommer istället inget av hushållen betala.

Personligen kommer jag halvera vad jag betalar i dagsläget och troligtvis göra mig av med prenumerationen helt så småningom. Det är inte värt kostnaden längre. Särskilt efter att de höjde priserna för ett år sen och man fortfarande måste köpa det dyraste familjekontot för att använda 4K.

Nä, det finns andra mer prisvärda tjänster.

Begriper du inte själv? Flera hushåll SKA INTE dela konto. Här förstår jag Netflix fullt ut. Bara de som bor på samma adress kan köra samma konto. Fullt logiskt.
De höjde priserna i höstas, men för mig gör det inget. Det är fortfarande värt det när man kör Premium med allt extra man får till. Sen om andra tjänster, smaken är som baken, delad.
Citera
2023-02-02, 17:55
Citat:
Begriper du inte själv? Flera hushåll SKA INTE dela konto. Här förstår jag Netflix fullt ut. Bara de som bor på samma adress kan köra samma konto. Fullt logiskt.
De höjde priserna i höstas, men för mig gör det inget. Det är fortfarande värt det när man kör Premium med allt extra man får till. Sen om andra tjänster, smaken är som baken, delad.

Jag begriper det och tänker som resultat inte betala mer för tjänsten. Devaluerar man något jag betalar för och samtidigt höjer priset slutar jag betala. Så enkelt är det.
Citera
2023-02-02, 18:32
Medlem
frozens avatar
Jag förstår ju principen.
Frågan är bara hur de ska lösa den tekniska spärren.

Jag har t.ex. inget Wi-Fi på en enhet hemma men däremot på en annan. De borde ju logga publik IP eller likande i så fall.

I sommarstugan har jag inte heller något Wi-Fi så att jag och min partner kan kolla samtidigt verkar ju vara uteslutet.

Att logga in varje gång man tittar kan ju fara åt helvete.
Citera
2023-02-02, 18:39
Medlem
Citat:
Vad är problemet? Klart att alla ska betala. Alltså 1 abonnemang per hushåll. Så fungerar Spotify.
Dina kompisar ska väl inte snylta på ditt abonnemang, de får väl skaffa ett eget och betala för det.

Ditt problem är att du saknar god läsförståelse. Mitt problem är att jag i perioder är bortrest från mitt Wi-Fi i mer än en månad i taget vilket skulle innebära att jag inte kan titta på mitt abonnemang under hela tiden jag är bortrest.
Citera
2023-02-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Ditt problem är att du saknar god läsförståelse. Mitt problem är att jag i perioder är bortrest från mitt Wi-Fi i mer än en månad i taget vilket skulle innebära att jag inte kan titta på mitt abonnemang under hela tiden jag är bortrest.

Nej, ditt problem är att du inte förstått vad Netflix vill göra. Man ska kunna resa bort och fortsätta använda tjänsten förutsatt man har sin enhet registrerad. De vet om du har iPhone, Ipad eller Android och kan binda den till dit abonnemang. Deras nya kontroll kommer inte binda användarna enbart till hemmanätverket. Så lär dig förstå hur Netflix tänker här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in