2023-02-02, 14:50
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worpzoars
Ladda ned film/serier du vill se.

Streamingtjnster r bara fr idioter nd.

Precis s!
Finns knappt ingen risk med det heller d polisen har fullt upp med annat n att jaga ntpirater.
I vrsta fall kommer det ett "krav-brev med hot om rttegng" som man kan ignorera d det aldrig leder till nt.

Skaffa Plex och stt upp er egen media-server. Det r superltt.
Citera
2023-02-02, 15:37
Medlem
h, lika smidigt att tanka hem, d slipper man deras jobbiga sida nd + slippa kolla upp exakt vilken tjnst streamar vad, tankar man finns allt.
Citera
2023-02-02, 16:38
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har aldrig anvnt Netflix. Sjukt att man ska betala fr ngonting som man bara hyr och inte ger. Och efter ngra r finns inte det man vill se s d mste man nd kpa filmen eller serien p dvd eller blu ray. Dessa streamingtjnster r bara till fr korkskallar.
Vettigaste svaret i trden, ven om jag kan frst att man betalar fr det man hyr.
Men ja, att frlita sig p att streamingtjnsten rkar vara barmhrtiga nog att ha just den serien eller filmen uppe just nr jag vill se den knns bara dumt.

Jag r s glad att jag samlar p fysisk film.
Det knns sknt att g till hyllan och kolla runt lite fr att sedan vlja ut vilken jag vill se.
Citera
2023-02-02, 17:14
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
De hr fretagen fattar inte att ingen har rd att betala fr 8 olika prenumerationstjnster och att delning av abonnemang GYNNAR dem genom att de fr hgre tittarsiffror och mer buzz. Om de frhindrar det kommer de bara f smre tittarsiffror, jag tror inte fler kommer betala.
Gillar din analys end. De blir fr mkt anti consumerism och krngel. Plus att de finns en trskel fr va folk vill betala.
Citera
2023-02-02, 17:25
Medlem
Slutade betala fr netflix nr jag upptckte
'Goojara . to '

Giriga judvlar kan dra t helvete, tnker inte betala dubbelt fsommarstugan.
Citera
2023-02-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Mnga tittare delar Netflix-konto med vnner, partners och familj. Nu vill strmningstjnsten att alla betalar fr sig.
De nya reglerna som presenteras bygger p att alla som anvnder samma konto ska befinna sig i samma hushll och dela wifi. Kontoanvndare tvingas att minst gng i mnaden logga in, och d vara anslutna till det wifi som r kopplat till den primra platsen. Befinner man sig p en annan plats kan enheten istllet blockeras.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-delade-konton

Vad r detta fr trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar fr sig och r bortrest frn sitt hem ver en mnad. Rcker det att kra p Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi fr att komma runt detta tror ni?

Vad r problemet? Klart att alla ska betala. Allts 1 abonnemang per hushll. S fungerar Spotify.
Dina kompisar ska vl inte snylta p ditt abonnemang, de fr vl skaffa ett eget och betala fr det.
Om alla fifflar s sjunker intckterna samt att priserna gr upp och de som betalar fr betala fr andra snyltare.
Citera
2023-02-02, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Om alla fifflar s sjunker intckterna samt att priserna gr upp och de som betalar fr betala fr andra snyltare.

Hittills har flera hushll delat ett konto som ett hushll betalat fr. Nu kommer istllet inget av hushllen betala.

Personligen kommer jag halvera vad jag betalar i dagslget och troligtvis gra mig av med prenumerationen helt s smningom. Det r inte vrt kostnaden lngre. Srskilt efter att de hjde priserna fr ett r sen och man fortfarande mste kpa det dyraste familjekontot fr att anvnda 4K.

N, det finns andra mer prisvrda tjnster.
Citera
2023-02-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Hittills har flera hushll delat ett konto som ett hushll betalat fr. Nu kommer istllet inget av hushllen betala.

Personligen kommer jag halvera vad jag betalar i dagslget och troligtvis gra mig av med prenumerationen helt s smningom. Det r inte vrt kostnaden lngre. Srskilt efter att de hjde priserna fr ett r sen och man fortfarande mste kpa det dyraste familjekontot fr att anvnda 4K.

N, det finns andra mer prisvrda tjnster.

Begriper du inte sjlv? Flera hushll SKA INTE dela konto. Hr frstr jag Netflix fullt ut. Bara de som bor p samma adress kan kra samma konto. Fullt logiskt.
De hjde priserna i hstas, men fr mig gr det inget. Det r fortfarande vrt det nr man kr Premium med allt extra man fr till. Sen om andra tjnster, smaken r som baken, delad.
Citera
2023-02-02, 17:55
Citat:
Begriper du inte sjlv? Flera hushll SKA INTE dela konto. Hr frstr jag Netflix fullt ut. Bara de som bor p samma adress kan kra samma konto. Fullt logiskt.
De hjde priserna i hstas, men fr mig gr det inget. Det r fortfarande vrt det nr man kr Premium med allt extra man fr till. Sen om andra tjnster, smaken r som baken, delad.

Jag begriper det och tnker som resultat inte betala mer fr tjnsten. Devaluerar man ngot jag betalar fr och samtidigt hjer priset slutar jag betala. S enkelt r det.
Citera
2023-02-02, 18:32
Medlem
frozens avatar
Jag frstr ju principen.
Frgan r bara hur de ska lsa den tekniska sprren.

Jag har t.ex. inget Wi-Fi p en enhet hemma men dremot p en annan. De borde ju logga publik IP eller likande i s fall.

I sommarstugan har jag inte heller ngot Wi-Fi s att jag och min partner kan kolla samtidigt verkar ju vara uteslutet.

Att logga in varje gng man tittar kan ju fara t helvete.
Citera
2023-02-02, 18:39
Medlem
Citat:
Vad r problemet? Klart att alla ska betala. Allts 1 abonnemang per hushll. S fungerar Spotify.
Dina kompisar ska vl inte snylta p ditt abonnemang, de fr vl skaffa ett eget och betala fr det.

Ditt problem r att du saknar god lsfrstelse. Mitt problem r att jag i perioder r bortrest frn mitt Wi-Fi i mer n en mnad i taget vilket skulle innebra att jag inte kan titta p mitt abonnemang under hela tiden jag r bortrest.
Citera
2023-02-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Ditt problem r att du saknar god lsfrstelse. Mitt problem r att jag i perioder r bortrest frn mitt Wi-Fi i mer n en mnad i taget vilket skulle innebra att jag inte kan titta p mitt abonnemang under hela tiden jag r bortrest.

Nej, ditt problem r att du inte frsttt vad Netflix vill gra. Man ska kunna resa bort och fortstta anvnda tjnsten frutsatt man har sin enhet registrerad. De vet om du har iPhone, Ipad eller Android och kan binda den till dit abonnemang. Deras nya kontroll kommer inte binda anvndarna enbart till hemmantverket. S lr dig frst hur Netflix tnker hr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in