• 5
  • 6
2023-02-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explorer99
Mycket av det där existerar mest på internet, folk var uttråkade under Covid lockdowns och alla ville ha saker att bråka om på internet. Det ligger nog något i att människor är lyckligare med familj, många kvinnor väljer bort barn för att prioritera karriären t.ex. Men det är deras problem och dom får leva sina liv som dom vill. Survival of the fittest, du behöver inte försöka konvertera någon på internet, era kvinnor föder ju mer barn och ni håller ihop, till slut kommer ni väl vara top dogs i Sverige. Eller så kanske era döttrar som alla andra döttrar gör lite uppror och knullar runt till vänster och höger samt väljer bort barn också. Time will tell.
Jag själv är kristen, bara så att det är sagt, däremot ser jag vad som binder samman människor. Och som du säger, och jag sa i det förra inlägget, så får vi se vem som vinner i det långa loppet. Södertälje är inte längre svenskt, Malmö är inte längre svenskt. Familjen Ali-Khan styr i Göteborg, och polisen förhandlar med dem för att få lugn i staden. Vita kristna är en minoritet i stora delar av England redan, samma sak i USA. Snaran dras åt. Du har mina lyckoönskningar.
Citera
2023-02-01, 23:10
Medlem
Sladdarens avatar
Är inte en religion ett sätt att leva på och leva upp för andras förväntningar

Har inte svenskar då en religion, jag tycker det. Relativt de som kollektiv importerats hit som har sin religion. Vilken religion ska styra och köra över den andra när skillnaderna är för stora som krockar och där den ena tar och den andra får för mycket hela tiden på bekostnad ?
Citera
2023-02-02, 00:14
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explorer99
Varken jag eller mina vänner är religiösa och vi är anständiga människor.

Problemet är ju att uppfattningen om vad som utgör en "anständig" människa blir allt för olika och polariserad i ett samhälle utan religion, eller åtminstone utan en slags gemensam berättelse om vad som skiljer en skurk från en hjälte. Till slut uppstår inbördeskrig, eller så tar en tyrann makten genom att utnyttja folkets önskningar om ordning och reda i allt kaos.

Alla civiliserade länder enas om några grundläggande antaganden.
Citera
2023-02-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelagen
Problemet är ju att uppfattningen om vad som utgör en "anständig" människa blir allt för olika och polariserad i ett samhälle utan religion, eller åtminstone utan en slags gemensam berättelse om vad som skiljer en skurk från en hjälte. Till slut uppstår inbördeskrig, eller så tar en tyrann makten genom att utnyttja folkets önskningar om ordning och reda i allt kaos.

Alla civiliserade länder enas om några grundläggande antaganden.

Dom platserna i världen där en tyrann tagit makten och utnyttjat folket är i religiösa länder. Sen att giriga jävlar vill ha olja har också bidragit.
Citera
2023-06-20, 19:10
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Många kommer direkt från sina hemländer där det inte finns något annat än hardcore islam. Det är nog få som ens tänkt tanken att allt ett par gamla sagor. Skulle någon säga det öppet där så blir de väl halshuggna.

Skulle det gå att lära muslimerna vi har här i Sverige att religion bara är hittepå/sagor/fejk? Detta hade ju i längden kunnat leda till bättre integration då vi spelat lite närmre varandra, så att säga.

Eller hade de hoppat på en med en kniv mot halsen om man förnekat deras religon?

Du kan alltid försöka motbevisa islam, har du några förslag?
Citera
2023-06-22, 19:52
Medlem
Nej, det går inte. Jag började min story med big bang och tänkte förklara allt från början. Redan där hade jag fel. Mohammed har skapat allt förstår ni. Så kom inte förbi universums skapelse ens innan jag blev idiotförklarad 🤣
Alltså det är skrämmande hur totalt urblåsta i huvet dom e. Detta va ändå en snubbe i 25 års åldern som pratade flytande svenska, nåja, blattesvenska iaf 🤣
Citera
2023-06-22, 20:01
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Många kommer direkt från sina hemländer där det inte finns något annat än hardcore islam. Det är nog få som ens tänkt tanken att allt ett par gamla sagor. Skulle någon säga det öppet där så blir de väl halshuggna.

Skulle det gå att lära muslimerna vi har här i Sverige att religion bara är hittepå/sagor/fejk? Detta hade ju i längden kunnat leda till bättre integration då vi spelat lite närmre varandra, så att säga.

Eller hade de hoppat på en med en kniv mot halsen om man förnekat deras religon?

Man ska komma ihåg en grej. Man ska skilja Islam från Muslimer. Det är OK att kritisera Islam med relevanta frågor. Det är inte ok att kritisera muslimer för att de tror på islam.
Liksom att det inte är ok att kritisera personer för att ha en viss tro överhuvudtaget. Det bara är så
Skillnaden är astronomisk.
Var inte så jävla fega, svennebanan. Fråga vad du vill om Islam till en Muslim. Ingen skär halsen av er. Ge dig själv en chans och fråga på.
Rätt vad det är så har du växt för att du var modig och muslimen var vänlig nog att förklara grundpelarna.
Dessutom är min kvalificierade gissning att Sverige har en otrolig stor sekulära Muslimer. D.v.s. de tror lika mycket på Islam som svennebanan tror på kritendomen. Det är bara traditioner kvar
Senast redigerad av Upplyften 2023-06-22 kl. 20:18.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in