Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-02-07, 13:25
  #73
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Det är väl bara att uppge telefonnummer då.
Kivra är så smidigt, får mina riksbyggenfakturor där, det plingar till i mobilen och kan betala dem samma sekund de landar i inboxen. Behöver inte vänta på nån seg postnord.

Kivra och liknande elektroniska brevtjänster kommer tillslut helt slå ut brevmarknaden i Sverige. Så kommer man behöva skicka ett "paket" om man ska skicka ett brev och då kostar det 49 kr. Och så hämtar man det på postombudet.

Postbox och brevlåda kommer bli bli något som förpassas till historien.
Sådant skall vara frivilligt, eller så kan tjänsten dra åt helvete.
Citera
2023-02-07, 14:42
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Förslaget är inte att post ska delas ut var tredje dag utan förslaget är att det ska få ta upp till tre dagar att leverera post, från nuvarande två dagar. Post ska fortsatt delas ut varannan dag.
Yes. Märkligt det där. När jag startade tråden var det inte så media rapporterade. Inte en enda tidning/tv-kanal rapporterade om det. Alla medier rapporterade om att Posten skulle delas ut var tredje dag istf varannan. T.om SVTs kvällsnyheter, flera timmar efter att en del tidningar börjat ändra sina artiklar. Så inte en enda journalist hade alltså fattat vad det handlade om.
Citera
2023-02-09, 07:03
  #75
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad från "Posten ska delas ut var tredje dag."
/Mod
Citera
2023-02-09, 19:23
  #76
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Sådant skall vara frivilligt, eller så kan tjänsten dra åt helvete.

Eller så rättar man sig i ledet och bara uppger uppgifterna.
Speciellt då regeringen utreder att göra det straffbart att inte ha elektronisk brevlåda så att man kan skära ner ytterligare på postutdelningen.
Citera
2023-02-09, 19:24
  #77
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Eller så rättar man sig i ledet och bara uppger uppgifterna.
Speciellt då regeringen utreder att göra det straffbart att inte ha elektronisk brevlåda så att man kan skära ner ytterligare på postutdelningen.
Eh. Nej. Det skiter jag i. Och hoppas fler gör det. Ingen skall tvinga någon till ett skit.

Vidare svara inte på mina inlägg, du är psykiskt sjuk på riktigt. Dina energier är skit, är inte alls i harmoni med jordens energier.
Citera
2023-12-07, 11:02
  #78
Medlem
hälften här är paranoida pundare
som inte törs lämna ut sitt mobilnummer för då kan ju nååååååååååågon spåra dig
digitala brevlådor är bra
sluta knarka istället
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback