• 1
  • 2
2023-01-30, 12:55
Medlem
Faaskss avatar
Hej! Hittade inte riktigt en bra tråd gällande detta. Har nyligen flyttat till ett hus där fiber finns, man kan då välja antingen tele2 eller telenor. Några kollegor sa att telenor var mycket bättre än tele2 men enligt mätningar ska tele2 vara bättre. Har ni några egna erfarenheter av något av de 2 företagen? Priserna är ju rätt så lika, telenor något bättre. Men man vill ju veta om det är värt det.
Citera
2023-01-30, 13:01
Medlem
Vet bara att båda suger.
Så gå efter pris i ditt fall om de är de enda leverantörer du kan välja mellan.
Citera
2023-01-30, 13:15
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faasks
Hej! Hittade inte riktigt en bra tråd gällande detta. Har nyligen flyttat till ett hus där fiber finns, man kan då välja antingen tele2 eller telenor. Några kollegor sa att telenor var mycket bättre än tele2 men enligt mätningar ska tele2 vara bättre. Har ni några egna erfarenheter av något av de 2 företagen? Priserna är ju rätt så lika, telenor något bättre. Men man vill ju veta om det är värt det.
Det blir som att välja mellan pest eller kolera
Citera
2023-01-30, 13:43
Medlem
Cindells avatar
Jag har haft Telenor som leverantör ända sedan det grävdes in en fiberkabel till mitt hus. Säkert 7-8 år sedan. Aldrig några problem. Det går snabbt och jag har inte haft ett enda avbrott i anslutningen.

Jobbat hemifrån, så det är extra viktigt med en stabil uppkoppling. Jag spelar även en del grafiktunga MMOs och det fungerar fint.
Senast redigerad av Cindell 2023-01-30 kl. 13:49.
Citera
2023-01-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vet bara att båda suger.
Så gå efter pris i ditt fall om de är de enda leverantörer du kan välja mellan.

Levererar någon av dem en dålig anslutning eller vad menar du?

Du kopplar in internet, sen funkar det sålänge du betalar räkningen och ingen gräver av linan eller kopplar ur den, typ...
Citera
2023-01-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Levererar någon av dem en dålig anslutning eller vad menar du?

Du kopplar in internet, sen funkar det sålänge du betalar räkningen och ingen gräver av linan eller kopplar ur den, typ...

Båda har egna routrar du får med som suger analplugg och gör att du inte kan koppla dig trådlöst på laptop via företags vpn utan att kastas ur.

De har kass uptime jämfört med andra bredband2 bahnhof tex.

De är svin som lämnar ut uppgifter till myndigheter om dig så glöm tex iptv
Citera
2023-01-30, 14:11
Medlem
attackes avatar
Har inte varit Tele2 kund, så jag kan inte uttala riktigt av det, men om jag hört nått från bekanta så vill jag påstå att det har varit åt det negativa hållet.

Däremot har jag vart Telenor kund sedan de köpte upp Bredbandsbolaget samt alltid haft dem som mobiloperatör.

Jag rekommenderar dem.
Väldigt sällan problem, men om det har varit det så kommer man fram snabbt till supporten och de har en support som faktiskt kan göra något åt saken, annars kopplar de vidare en.

När det gäller tramsig support är när man ringer dem och får en känsla av att de läser ett manus uppefrån och ner innan de börjar tänka själva.

Så min summering av diverse olika tjänster, alla är bra när det fungerar, det som spelar roll är hur snabbt man får hjälp och hur kunnig deras personal är.
Då tycker jag Telenor är en av de bättre.
Citera
2023-01-30, 15:49
Medlem
Citat:
Båda har egna routrar du får med som suger analplugg och gör att du inte kan koppla dig trådlöst på laptop via företags vpn utan att kastas ur.

De har kass uptime jämfört med andra bredband2 bahnhof tex.

De är svin som lämnar ut uppgifter till myndigheter om dig så glöm tex iptv

Ehh... va?

Du kan använda VPN oavsett leverantör.

IPTV funkar också....

Du syftar antagligen på illegal IPTV, inte sant?

I så fall handlar det ju om din VPN och inte leverantören av bredband om det inte fungerar.
Citera
2023-01-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Ehh... va?

Du kan använda VPN oavsett leverantör.

IPTV funkar också....

Du syftar antagligen på illegal IPTV, inte sant?

I så fall handlar det ju om din VPN och inte leverantören av bredband om det inte fungerar.

Företagavpn då deras medföljande modem inte är tillräckligt säker så går det ej via wifi. Försök själv, jobbar du hemma o inte har problem med wifi via deras router så..

Iptv ja såklart illegal som alla har
Citera
2023-01-30, 16:02
Medlem
Citat:
Företagavpn då deras medföljande modem inte är tillräckligt säker så går det ej via wifi. Försök själv, jobbar du hemma o inte har problem med wifi via deras router så..

Iptv ja såklart illegal som alla har

Tja det funkar såklart.

Jag jobbar inte hemma men jag har inga problem med Telenor och VPN och att använda Internet både så att säga här och där i världen.

Kör dock mobilt (via router) då jag är ensamhushåll och klarar mig gott med mobilt bredband.

Om frågan var om just VPN och sånt funkar och att komma åt saker så bör du väl kunna göra det även med fiber.
Citera
2023-01-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Tja det funkar såklart.

Jag jobbar inte hemma men jag har inga problem med Telenor och VPN och att använda Internet både så att säga här och där i världen.

Kör dock mobilt (via router) då jag är ensamhushåll och klarar mig gott med mobilt bredband.

Om frågan var om just VPN och sånt funkar och att komma åt saker så bör du väl kunna göra det även med fiber.

Frågn va inte om vpn utan företagsvpn som hemmajobbarm kopplar upp sig mot för att få tillgång till företagets servrar mm vilket är skillnad.
Citera
2023-01-30, 16:08
Medlem
Citat:
Frågn va inte om vpn utan företagsvpn som hemmajobbarm kopplar upp sig mot för att få tillgång till företagets servrar mm vilket är skillnad.

Ok, sorry ...

Varför det inte skulle funka kan jag då inte svara på...

Då jag inte vet skillnaden på sånt VPN och vanligt VPN....

Men vanligt VPN funkar i alla fall klockrent hos det företag jag skrev om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in