2023-01-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Han vill vara kvinna men om han vill vara lesbisk eller bög vet ingen just nu. Är dock rätt säker på att han försöker vara kvinna fullt ut och attraheras av män. Har opererat bröst och ser knappast lesbisk ut på bilderna.
Enligt qx-artikeln har han alltid, och är fortsatt, bara intresserad av kvinnor. Så han inser att han blir en lesbisk kvinna precis som Bruce/Caitlin Jenner.

Sen tycker jag har har en skön och icke-skitnödig attityd. Precis som Bruce/Caitlin har han inget behov att kallas kvinna bakåt i tiden.

Tycker också han blev snygg som tjej. Giveaway brukar vara käklinjen men den ser feminin ut. Var en av operationerna att hyvla ner den månne?
Citera
2023-01-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Du glömde nämna att muslimska länder inte direkt uppmuntrar till detta, glömde du medvetet eller, för du kom minnsan ihåg skriva hur kontroversiellt det är inom kristendomen. Nu handlar detta fall om Sverige och svenska kyrkan ligger i framkant med att lyfta fram alla sorters perversa livsstilar så räkna med att "snickarbjörnen" får massa handhjärtan och kärlek av dem.

Det som skiljer mellan muslimer och kristna i just den här frågan är att tramsfrågan om transpersoner är högst upp på agendan för de grupper i väst som kallar sig konservativa. De religiösa argumenten kan uteslutande härledas till kristendomen.
Jag är fullt medveten om att transpersoner inte är kosher bland muslimer men det är i dagsläget inte den mest aktuella frågan.
Det är dock intressant det du säger om svenska kyrkan som är mer progressiv än det "konservativa" som så gärna vill rädda vårt kristna arv, vems kristna arv och värderingar är det som beskyddas, svenskarnas eller nån annans, sätts den här agendan ganska i nåt annat land av en anonym kabal som styr de konservativa i bakgrunden på en global skala?

Spännande!
Citera
2023-01-30, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Ja, alla får göra som de vill. Jag skrev uttryckligen "live and let live" i mitt inlägg.

Men det gäller också mig. Jag tänker inte leka att björn blivit kvinna/enhörning/en sko som heter nisse. Björn får låtsas det själv. Principen måste vara att folk får leka vad de vill men kan inte tvinga andra att delta i deras lekar.

Sedan skrev jag om det starka sambandet mellan autism och just transsexualitet. Det står uttryckligen i alla råd kring transsexualitet att man först måste utesluta autism innan man går vidare (för att man känner till det starka sambandet). Tyvärr görs inte denna uteslutning.
Istället motiveras besluten med "självskada" och hot om självmord på humanistiska grunder (trotts att just självskada är en stark annan indikation på just autism ).

Det finns ingen som helst vetenskaplig grund för bättre psykisk hälsa med dessa ingrepp. Därför slog karolinska nyss näven i bordet och beslutade att inte längre erbjuda det åt minderåriga.

Sedan skäms jag som medmänniska med empati när vi bemöter förvirrade människor på detta sätt. Det är verkligen inte det bemötande jag själv vill ha om jag utvecklar psykosliknande tillstånd.

Ni har säkert goda avsikter men känner helt enkelt inte till bakgrunden. Att autism hette "barnpsykos" i DSM i början på 70-talet. Att det kan likna psykos. Att franska psykiatriker vidhåller att autism är en form av psykos.
Det var en uppmärksammad dokumentär för några år sedan som orsakade ett ramaskri i såväl media som här på flashback om hur just franska läkare behandlade autism.

Man kan undra varför vänstern har hängt upp sig på dessa vansinnesfrågor. Antagligen anser de att alla som inte hyllar proleteriatets diktatur är onda människor. Så när vi inte accepterar dessa påhitt får vänstern en bekräftelse på att vi är "onda" människor. Rätt uppenbart att man egentligen inte tycker om negrer, handikappade och dårarna man använder.

Alltså iaf jag är överens i det mest du skriver.

En gång i urtiden formerade de sig till ett politiskt vapen tillsammans med kvinnor, bögar flator transor och feminismen har hållit varandra i hand sen dess.

Det pågår en sorts könspunk ute i samhället och det har det alltid gjort om du tittar på Bowie och pudelrock, men idag kan man sabba sig själv ordentligt genom hormonmissbruk och inte spånken och horse som förr.

Grejen med det är att nu har det gått så pass många generationer att man ser att bögarna och flatorna och transorna och kvinnor i gemen visserligen överlappar varandra på vissa områden men står i direkt konflikt till varandra på andra områden.

Beroende på hur långt upp du lyckats arbeta dig i den makthierarkin på de generationer som gått sedan det du pratar om desto mer mottaglig är du för idén om att alla egentligen har samma sexualitet och kön inte finns.

Bögar gillar unga killar, precis som gamla heterokvinnor. Ungefär där upphör våra gemensamma intressen och övergår i en rivalitet.

Det är en mycket intressantare diskussion än den pågående som vänsterbögarna upprepat sen de förvred huvudet på männen med After Dark någon gång då sabeltandade tigrar härjade i nordamerika.
Citera
2023-01-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Då är han väl bara transvestit och inte transsexuell?
En transvestit använder sig av motsatta könets utseende, röst mm. En transsexuell identifierar sig med motsatta könet. Stor skillnad.
Om det är oklarheter hittar du lätt mycket info om du googlar.
Citera
2023-01-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Kul att du nämner autister, med tanke på att just autister utgör en stor del av alla transor.
Hur vet du det?
Citera
2023-01-30, 12:24
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Hur vet du det?
För att det har gjorts studier i ämnet..
Citera
2023-01-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det som skiljer mellan muslimer och kristna i just den här frågan är att tramsfrågan om transpersoner är högst upp på agendan för de grupper i väst som kallar sig konservativa. De religiösa argumenten kan uteslutande härledas till kristendomen.
Jag är fullt medveten om att transpersoner inte är kosher bland muslimer men det är i dagsläget inte den mest aktuella frågan.

Är du helt efterbliven?

I muslimska länder är självklart detta inte något man ens kan föreställa sig.

OM man får reda på att detta existerar där stenar man så klart dessa till döds.

"...inte den mest aktuella frågan..."

Hahaha! Fan vad dum...
Citera
2023-01-30, 12:26
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Spännande, kan du ta fram studierna?
Citera
2023-01-30, 12:27
Medlem
Citat:
OK. Kan du länka till någon.

Tidigare gjordes en lång utredning av de som ville byta kön för att sålla bort autister och liknande psykiatriska diagnoser, enligt min bekant som gjorde det här på 1980-talet, kan iofs ha ändrats nu.
Citera
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det går uppenbarligen att korrigera ens könstillhörighet, är ni blinda för omvärlden eller?

Det finns transsexuella i alla lager av samhället. Det är deras önskan att få skifta om sina biologiska funktioner, SO LET THEM!

Det är inget som påverkar er.

Det påverkar hela samhället så det påverkar i största grad oss. Det påverkar förvirrade barn, psykiskt sjuka människor när media hyllar dessa sönderkapade trasiga människor. Könsstympare idoliseras och vaggas fram framför småbarn som idoler.
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Spännande, kan du ta fram studierna?
Väldigt. Visst, du kan Googla fram dem på 10 sekunder.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Enligt qx-artikeln har han alltid, och är fortsatt, bara intresserad av kvinnor. Så han inser att han blir en lesbisk kvinna precis som Bruce/Caitlin Jenner.

Sen tycker jag har har en skön och icke-skitnödig attityd. Precis som Bruce/Caitlin har han inget behov att kallas kvinna bakåt i tiden.

Tycker också han blev snygg som tjej. Giveaway brukar vara käklinjen men den ser feminin ut. Var en av operationerna att hyvla ner den månne?
Jag vill minnas honom som rätt muskulös och en bild på hans nakna överkropp med makeup på ansiktet och en såg i handen skulle troligen ge mig en skrattattack, för den visar hur korkade människor är och hur fokuserad vår nutid är på egot och på det yttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in