Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Jo, bara för att kroppen dör så dör du, ty du är kroppen och kroppen är du i den meningen att ditt jag sitter i hjärnan och när hjärnan upphör att fungera så finns inget säte för ditt medvetande längre - du dör.
Jag tror inte att jag sitter i hjärnan, bara min personlighet/ego finns där. Personligheter är inte jag, de är mask som vi skapar. Hjärnan är som en omvandlare som ger medvetandet möjlighet att uttrycka sig mer avancerat/komplicerat.
Citat:
Om jag skulle ha fel på denna punkt så lovar jag att göra allt som står i min makt för att kontakta dig på något sätt.
Du kan inte, för man minns aldrig sina tidigare liv (om man inte har en viss paranormal förmåga) annars skulle du ju minnas dina tidigare liv nu också. Dessutom föds man på olika ställen när man återföds, men kanske kommer vi att träffas på internet, men sa jag kanske förra gången också...
Citat:
Nej, men vem har pratat om oändlighet? Rymden är inte oändlig. Rymd=rummet är per definition ändligt. Det som det expanderar i kan förstås mycket väl vara oändligt.
Jag anser att rymden/rummet är det som universum expanderar sig i (om det nu "expanderar" alltså).