• 1
  • 2
2023-01-29, 08:48
Medlem
Midnightcamis avatar
Blir fruktansvärt illamående dagen efter dom få gångerna om året jag dricker mig berusad. Jag blir så illamående att jag inte kan sova, inte äta, inte dricka vatten. Kan inte ens suga på en isglass. Magsäcken är helt tom så ingenting kommer upp, men jag blir också mer illamående just för att jag inte får i mig något så allt blir bara en ond spiral.

Tänker sluta helt med alkohol eftersom detta är ohållbart men just nu skulle jag behöva råd för att hantera den här situationen, tacksam för all hjälp!
Citera
2023-01-29, 08:54
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Blir fruktansvärt illamående dagen efter dom få gångerna om året jag dricker mig berusad. Jag blir så illamående att jag inte kan sova, inte äta, inte dricka vatten. Kan inte ens suga på en isglass. Magsäcken är helt tom så ingenting kommer upp, men jag blir också mer illamående just för att jag inte får i mig något så allt blir bara en ond spiral.

Tänker sluta helt med alkohol eftersom detta är ohållbart men just nu skulle jag behöva råd för att hantera den här situationen, tacksam för all hjälp!

Omeprazol lindrar illamående. Ta en sån sen äter du "magmat" som yoghurt, filmjölk eller så.
Citera
2023-01-29, 08:57
Medlem
Spy sönder sen tvinga i dig sockerdricka
Citera
2023-01-29, 09:14
Medlem
Emellies avatar
Om du bara kräks upp allt du försöker få i dig, inklusive vatten, så får du ge kroppen lite mer tid. Vänta ett tag och försök sedan så smått igen med att få i dig vatten. När du kan dricka vatten utan att spy upp det så tar du det därifrån med något som mjölk eller yoghurt. Lite åt gången.
Citera
2023-01-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami

Testa drick lika mycket vatten mellan varje glas alkoholhaltig dryck.
Postafen kanske hjälper mot illamåendet. För aptit så kan jag bara tipsa om saker som är olagliga, t.ex mk677, ghrp-6 osv.

Du kan ersätta alkohol med cannabis.
Citera
2023-01-29, 09:28
Avstängd
Jupp, röka en holk lindrar bakfyllan, eller ersätt helt, alkohol är skit.
Citera
2023-01-29, 10:23
Medlem
Ät ett rejält skrovmål innan du somnar.
Citera
2023-01-29, 10:27
Medlem
Framkalla kräkning först, sen går du till din lokala kebabhak och köper turkisk "ayran", återställer saltnivån och är lite mättande, sen tar du en liten promenad och efter det kommer du att kunna äta.
Citera
2023-01-29, 11:47
Medlem
WitchcultTodays avatar
Sluta dricka eller drick mlndre!

Nej, men, när man festade försökte man peta i sig lite käk och dricka en del vatten innan man lade sig. Brukar kunna hjälpa.

Men det är väl svårt om man skulle vara sådan som super tills man stupar..

Och inleda morgonen med lite friskluft. Promenad eller slå upp något fönster.
Citera
2023-01-29, 12:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Omeprazol lindrar illamående. Ta en sån sen äter du "magmat" som yoghurt, filmjölk eller så.
Ondansetron är en medicin som ges för att hindra illamående vid tex. kemoterapi. Funkar även mot bakfylla.

Jag har en ganska hårt festande granne som är läkare, han har gett mig en karta, men jag tror bara jag har varit bakis 1-2 ggr på 5 år så för min del är det ganska onödigt.
Citera
2023-01-29, 12:52
Medlem
Treo comp. Men kodeinet kan göra att du mår ännu mer illa. Det brukar vara lite av ett lotteri.

Annars tycker jag om att äta tunna äppelklyftor doppade i socker och kanel. Äter inte frukt i vanliga fall, men ibland så går det bra.

Sen när man mår lite bättre kan man äta pizza och liknande. Men när man mår sådär katastrof dåligt att minsta rörelse får en att spy, så får man ta det lite försiktigt.

Riktigt varmt te med socker eller honung är också gott.
Citera
2023-01-29, 16:29
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Omeprazol lindrar illamående

Gör det? Den minskar väl magsyreproduktionen. Är det en sekundär effekt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in