• 2
  • 3
2023-01-28, 14:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Dom får lämna deposition innan. Är något sönder eller misskötsel så får dom ingen deposition tillbaka.

Är väl ganska enkelt ?

Tror du missbedömer hur stor deposition folk är beredda att lägga. De kommer också vara rädda för att bli blåsta på den. Ett par tusingar är nog max och det täcker ju ingen stor skada.
Citera
2023-01-28, 18:13
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Med tanke på att folk hyr ut sina husbilar som är värda 1.5 miljoner så finns det nog någon form av försäkring

Tyvärr så gör det ju inte det. Du har självmant lämnat ifrån dig nycklarna till husbilen så blir den stulen så räknas det inte som stöld då du själv har lämnat nycklarna.
Citera
2023-01-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Tyvärr så gör det ju inte det. Du har självmant lämnat ifrån dig nycklarna till husbilen så blir den stulen så räknas det inte som stöld då du själv har lämnat nycklarna.

Bra då fick jag en ännu bättre ide nu. Tack
Citera
2023-01-28, 19:57
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Citat:
Bra då fick jag en ännu bättre ide nu. Tack

Fast det innebär ju inte att det är lagligt att behålla en bil som man har hyrt. Jag antar att det räknas som bedrägeri eller liknande.
Citera
2023-01-29, 23:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fast det innebär ju inte att det är lagligt att behålla en bil som man har hyrt. Jag antar att det räknas som bedrägeri eller liknande.

Ja precis. En del verkar tro att det skulle vara helt lagligt att sno en bil bara man fått nycklarna. Så jävla dumma i huvvet vissa människor är alltså...

Om jag lånar min polares bil men sen vägrar lämna tillbaks den så begår jag givetvis ett lagbrott.
Citera
2023-01-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja precis. En del verkar tro att det skulle vara helt lagligt att sno en bil bara man fått nycklarna. Så jävla dumma i huvvet vissa människor är alltså...

Om jag lånar min polares bil men sen vägrar lämna tillbaks den så begår jag givetvis ett lagbrott.

Ja det gör du.
Men det är inte stöld. Likalite som om du tar en bil på gatan utan avsikt att behålla eller sälja denna.
Då blir det Tillgrepp av Fortskaffningsmedel
Citera
2023-01-30, 00:29
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Är det samma med hyrbilar?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in