Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-27, 17:02
Medlem
sommarlovs avatar
Jag hyrde ut till en bekant som hade problem med ekonomin, till snällt pris, så deras ungar fick ett riktigt sommarlov.
Jädrar vad de överutnjyttnade min godhet, körde land och rike runt och ville inte ens betala gasolen de gjort slut på.

Skriv avtal och ordna med försäkringar!
Citera
2023-01-27, 17:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Du får vara jävligt noga med vem du hyr ut till med kommer ändå få problem med att saker has sönder.

Att inte hyra ut till Ali och Abdullah som ska åka på terrorcamp är en sak. Men även fina flickan med lika förnumstig tjejkompis kommer inte kunna hålla emot att bjuda in ett gäng kåta kaosmän på campingresan.
Citera
2023-01-27, 17:38
Medlem
Ett riskmoment är om husbilen havererar.
Husbilen havererar i Norrland eller i Spanien?

Du har en försäkring som bogserar den till närmsta verkstaden, och sen?
Du måste ta dig dit och lösa verkstadsbesöket och de som har hyrt den.
För de som hyr den räknar inte med ett stopp på deras planerade resa.

Hyr man ut privat så bör man hålla sig till den innersta bekantskapskretsen, tycker jag.
Citera
2023-01-27, 18:17
Medlem
yz44s avatar
Går väl att räkna på om det blir lönsamt, vad kostar den och vad kan den hyras ut för.

Sedan får man räkna med högre underhållskostnader då folk i allmänhet inte är lika försiktiga med hyrda fordon.

Dyrare försäkring om den ska användas för uthyrningsverksamhet.
Citera
2023-01-27, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Usel ide om det är tjäna pengar du vill göra.
Usel ide om du vill ha en husbil någon månad om året. Då hyr du en.
Ska du kunna tjäna nån spänn får du ha firma med antingen dig själv som städare reparatör mekaniker och vägassistans eller hyra in dessa tjänster.
Och då räcker inte en husbil. Tio är nog I minsta laget det med.

Går poker inget bra?

Pokern går bra. Vill du ta ett banklån och spela mot mig på svenskaspel?

Har du läst mina andra trådar vilket du antagligen gjort så hade du läst att jag vill ha ut mina pengar från jude banken.

Inte tjäna en spänn? Kan du inte matematik? 7-11000 i veckan? Även om man bara hyr ut den 10 veckor per år så blir det bra vinst.

Tror du alla pokerspelare har ALLA dina pengar inne på spelsidan.

Ett tips eftersom du uppenbarligen inte kan matematik. Spela inte poker mot mig
Citera
2023-01-27, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag hyrde ut till en bekant som hade problem med ekonomin, till snällt pris, så deras ungar fick ett riktigt sommarlov.
Jädrar vad de överutnjyttnade min godhet, körde land och rike runt och ville inte ens betala gasolen de gjort slut på.

Skriv avtal och ordna med försäkringar!

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du får vara jävligt noga med vem du hyr ut till med kommer ändå få problem med att saker has sönder.

Att inte hyra ut till Ali och Abdullah som ska åka på terrorcamp är en sak. Men även fina flickan med lika förnumstig tjejkompis kommer inte kunna hålla emot att bjuda in ett gäng kåta kaosmän på campingresan.

Dom får lämna deposition innan. Är något sönder eller misskötsel så får dom ingen deposition tillbaka.

Är väl ganska enkelt ?
Citera
2023-01-27, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Ett riskmoment är om husbilen havererar.
Husbilen havererar i Norrland eller i Spanien?

Du har en försäkring som bogserar den till närmsta verkstaden, och sen?
Du måste ta dig dit och lösa verkstadsbesöket och de som har hyrt den.
För de som hyr den räknar inte med ett stopp på deras planerade resa.

Hyr man ut privat så bör man hålla sig till den innersta bekantskapskretsen, tycker jag.

Mycket sant och bra att tänka på. Men sånt kan man ha kontrakt på.

Skulle inte hyra ut till någon som har skulder heller. Så skulle dom hyra och lämna husbilen någonstans hade det blivit dyrt för dom
Citera
2023-01-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva

Skulle inte hyra ut till någon som har skulder heller. Så skulle dom hyra och lämna husbilen någonstans hade det blivit dyrt för dom

Jag själv är tyvärr väldigt skeptisk.
Men som du skriver så är både livrem och hängsle som gäller.
Citera
2023-01-27, 19:47
Medlem
Tveksamt om det går att hyra ut en husbil 100 dagar per år. Efter 10 år lär det inte vara mycket husbil kvar om man hyr ut den frekvent. 1000 dagar á 1000 kr blir den där miljonen som bilen kostar. Det är 7000 kr i veckan bara för inköpspriset. Som alla bilägare vet så tillkommer det en massa reparationer.

1000 hyrdagar = 142 veckor
Gissningsvis så kör hyresgästen 150 mil på en semestervecka så då rullar husbilen 21300 mil och restvärdet är nog inte så högt.

Skulle därför påstå att det definitivt inte är någon lukrativ marknad. Kan säkert få verksamheten att gå runt men inte direkt så att man blir förmögen.
Citera
2023-01-27, 23:13
Medlem
Citat:
Pokern går bra. Vill du ta ett banklån och spela mot mig på svenskaspel?

Har du läst mina andra trådar vilket du antagligen gjort så hade du läst att jag vill ha ut mina pengar från jude banken.

Inte tjäna en spänn? Kan du inte matematik? 7-11000 i veckan? Även om man bara hyr ut den 10 veckor per år så blir det bra vinst.

Tror du alla pokerspelare har ALLA dina pengar inne på spelsidan.

Ett tips eftersom du uppenbarligen inte kan matematik. Spela inte poker mot mig

Nej Poker är jag inte bra på alls.
Men hur du räknar är ju något annat

Vad blir ditt netto efter omkostnader vid 10 veckors uthyrning a 1500kr/dygn.
Hur kom du fram till den siffran?
Vad gör du med husbilen resterande tid av året?
Vad kostar det?
Vad är alternativkostnaden för att du köpte en husbil?

Och Jude a judebanken som har dina niggerslantar ger dig väl ett kortĵävel du kan köpa en zigenarguldkärra för?
Så har du fått ut dina pengar
Citera
2023-01-27, 23:16
Medlem
Citat:

Nej det hade blivit dyrt för dig.
Och ingen kommer ge dig kontantdeposition förutom de du inte vill hyra ut till
Senast redigerad av peller 2023-01-28 kl. 00:00.
Citera
2023-01-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Tveksamt om det går att hyra ut en husbil 100 dagar per år. Efter 10 år lär det inte vara mycket husbil kvar om man hyr ut den frekvent. 1000 dagar á 1000 kr blir den där miljonen som bilen kostar. Det är 7000 kr i veckan bara för inköpspriset. Som alla bilägare vet så tillkommer det en massa reparationer.

1000 hyrdagar = 142 veckor
Gissningsvis så kör hyresgästen 150 mil på en semestervecka så då rullar husbilen 21300 mil och restvärdet är nog inte så högt.

Skulle därför påstå att det definitivt inte är någon lukrativ marknad. Kan säkert få verksamheten att gå runt men inte direkt så att man blir förmögen.

Om man hyr ut svart så kanske din kalkyl stämmer.
Men då får du klientel därefter.

Hyr du ut vitt får du nog dubbla hyrespriset för att få samma netto.
Dock kan du ju då också göra avdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in