Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
Vad menas med PK i det här sammahanget?
Vi är många som inte gillar hur maten bokstavligen förstörs och hur näring ersätts med E-nummer och vi är inte samma personer som tror på klimatbluffen. Jag skriver ofta att jag önskar att Greta anhängarna istället skulle protestera det riktiga hotet mot miljön istället för att böla om att himlen kommer att ramla ner.
Barkbröd, nu är det insekter som kommer att inkluderas i mat. Man säger att det är för klimatet och att kossor fiser och kött förstör planeten. De som tror på det kan äta sojamaten de kallar vegansk.
De ljuger och kommer med såna här påsåenden: "Insekter som mat är inte vanligt i Sverige. Men intresset från konsumenterna har blivit större de senaste åren."
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/nya-livsmedel/fragor-och-svar-om-insekter-som-mat Vet ingen svensk som efterfrågat insekter i mat.
Samtidigt som man förtydligar att det inte finns insekter i mat:
https://www.gp.se/nyheter/sverige/falska-rykten-om-malda-insekter-i-mat-det-h%C3%A4r-g%C3%A4ller-1.90897589
PKism är i princip att gå på fina ord och "goda ideal" som visar sig vara motsatsen, som med klimatbluffen som tar fokus från miljön och blir kontraproduktivt för vad dessa pkister TRODDE att dom valde.
När jag tänker veggo tänker jag inte det vi ser i butikerna nu med halvfabrikat utdrygade med cellulosa för rövarpriser. Jag tänker typ indiskt, billigt och gott med mkt starka kryddor.
Jag försöker bara få folk att inse sitt misstag med att stödja PKismen som i princip förstört allt den kommit i kontakt med.
Kosten, utbildning, familjen, samhället, lagar och regler.
Men en majoritet svenskar är fortfarande pk och vägrar erkänna att dom haft fel och gått på lögner samt propaganda som vi nu ser konsekvenserna av sakta men säkert.
Effekterna kommer vara gigantiska om 10 år. Men tror alla kommer att ha bekvämt "glömt" att dom själva drivit på detta.
Så istället är det tråd efter tråd om problem som ingen har någon lösning till, vet orsaken till eller ens kan analysera från grunden.
Så inget personligt mot dig. Jag bara standardsvarar på det jag tkr är relaterat till PKismen.