2023-01-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Jävla pucko. Vet du vad som innehåller mycket östrogen?

Skrämseltaktik för att grön-versionerna börjar bli mer poppis än kött.

Icke-fermenterad soya är de facto hormonstörande för män.
Citera
2023-01-29, 19:32
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är du som glömt att ta dina mediciner. Du tror att en burk krossade tomater är farligt eftersom en maskin hackade tomaterna istället för att ditt feta arsle gjorde det.

Ingen har sagt att tomaten är farlig, nu tar vi det lilla lugna här. Ta nu medicinen och vila en stund.
Citera
2023-01-29, 19:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Ingen har sagt att tomaten är farlig, nu tar vi det lilla lugna här. Ta nu medicinen och vila en stund.
Du skrev att man hellre borde hacka tomaterna själva än att låta en maskin göra det. Varför? För att krossade tomater på burk kan innehålla spår av soja?

Ta nu och käka dina mediciner nu lilla idiot.
Citera
2023-01-29, 20:03
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du skrev att man hellre borde hacka tomaterna själva än att låta en maskin göra det. Varför? För att krossade tomater på burk kan innehålla spår av soja?

Ta nu och käka dina mediciner nu lilla idiot.

Ja, men jag har aldrig sagt något om "farligt", förstår inte alls varifrån du fått den idén. Verkar som att du har vanföreställningar, därför rekommenderar jag dig vänligt att ta din medicin. Sen kan du sluta skicka PM till mig, jag svarar inte på dem ändå.

Hur som helst; om man absolut inte vill ha någon biprodukt i sin mat, då får man hacka tomatjäveln själv. Helst odla själv också.
Citera
2023-01-30, 10:58
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Grödor i Sverige är inte GMO. GMO är förbjudet i EU.

Äter du kossor får du fortfarande i dig österogen oavsett vad dem äter, eftersom deras hormoner finns i köttet.
Det finns i vatten med så det är svårt att komma undan helt. Men att man väljer att försämra sin produkt är sorgligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har svårt att se att något enda land i hela världen har gift-friare mat än i Sverige, finns inte en svensk bonde som vill använda gift. Det är bara att se på Danmark för att se skillnaden t.ex deras medicinanvändning bland grisar.

Jag känner inte till ett enda fall i Sverige de senaste 30 åren med "gift i maten". Kanske har jag dåligt minne.
Det fetade: "Vid ett första samtal uppger ägaren Bengt Lundström att ersättningen till bönderna uppgår till 30 kronor per ton och att det sprids ungefär 20 ton per hektar, alltså 36 000 kronor för ett medelstort lantbruk på 60 hektar." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4Rv5/akrarna-godslas-med-p-piller
Klicka på källa och läs vad jag skriver istället för att sitta och tro att ingen lägger in gift i mat på flit. De får betalt för det!

Jag vill gärna tro att i Sverige med våra strickta regler skulle vara bra men jag har för längesen tappat den illusionen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Så du kallar inte svensk potatis och fläskkotletter för riktig mat? Vad äter du för riktig mat?
Du fattar nog att jag menar giftfri mat.

Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det var du som kom med påståendet. Alltså är det du som får Googla. Kom inte med påståenden om du inte kan backa upp dem, då kan man tro att du är född av din far i farstun. Att du dessutom hänvisar till en artikel som handlar om något helt annat än studien om morötternas magnesiuminnehåll är bara förvirrat.
Fast nu har jag lagt upp flera länkar i mina inlägg och sen kommer du in och orkar inte läsa tråden. Bra, men då orkar inte jag leta upp länkar till dig.
Morötter innehåller en 1/4 av magnesiumet som för 50 år sen. Är inte det uppseendeväckande för dig? Då kanske du ska lämna tråden för det är just det den handlar om: den försämrade maten.
Citera
2023-01-30, 11:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det fetade: "Vid ett första samtal uppger ägaren Bengt Lundström att ersättningen till bönderna uppgår till 30 kronor per ton och att det sprids ungefär 20 ton per hektar, alltså 36 000 kronor för ett medelstort lantbruk på 60 hektar." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4Rv5/akrarna-godslas-med-p-piller
Klicka på källa och läs vad jag skriver istället för att sitta och tro att ingen lägger in gift i mat på flit. De får betalt för det!
Du får helt enkelt googla vad "gift" betyder innan du skriver här. Jag hjälper dig lite:
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gift
Om 20 gram eller mindre av ett ämne är dödligt för en normalt byggd vuxen räknas det som ett gift för människor.[2]
Citera
2023-01-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaesenibotten
Är det ngn mer som lägger märke till att nästan all mat i affärerna är låtsasmat? Det är alltid ngn skum innehållsdeklaration med skumma tillsatser som är ohälsosamma. Och det lilla utbudet med riktig mat som finns är dubbelt så dyrt och man får mindre i förpackningarna. (Den KRAV-märkta)

Vad är det som händer med maten?
Varför blir vi lurade att äta låtsasmat?
Varför känns det som att dom förvandlar maten till ngn slags industri?
Sluta bara. Ni valde PK så ni fick PK. Lev med ert val!

Så tröttsamt med tråd efter tråd om PKismens problem när var3nda jävla svensk i princip står bakom skit3n.

Ni räddar ju planeten så sluta klaga.

Kommer ihåg när dom kikade i alla dessa veggo/vegan-halvfabrikat som butikerna är fulla av nu för tiden.

Har för mig att det var cellulosa alltså papper. Så vi är tillbaka på barkbröd-tiderna bara det att befolkningen applåderar sin egen undergång.
Senast redigerad av SvenskaLejonet 2023-01-30 kl. 11:40.
Citera
2023-01-30, 12:24
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Sluta bara. Ni valde PK så ni fick PK. Lev med ert val!

Så tröttsamt med tråd efter tråd om PKismens problem när var3nda jävla svensk i princip står bakom skit3n.

Ni räddar ju planeten så sluta klaga.

Kommer ihåg när dom kikade i alla dessa veggo/vegan-halvfabrikat som butikerna är fulla av nu för tiden.

Har för mig att det var cellulosa alltså papper. Så vi är tillbaka på barkbröd-tiderna bara det att befolkningen applåderar sin egen undergång.
Vad menas med PK i det här sammahanget?

Vi är många som inte gillar hur maten bokstavligen förstörs och hur näring ersätts med E-nummer och vi är inte samma personer som tror på klimatbluffen. Jag skriver ofta att jag önskar att Greta anhängarna istället skulle protestera det riktiga hotet mot miljön istället för att böla om att himlen kommer att ramla ner.

Barkbröd, nu är det insekter som kommer att inkluderas i mat. Man säger att det är för klimatet och att kossor fiser och kött förstör planeten. De som tror på det kan äta sojamaten de kallar vegansk.
De ljuger och kommer med såna här påsåenden: "Insekter som mat är inte vanligt i Sverige. Men intresset från konsumenterna har blivit större de senaste åren." https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/nya-livsmedel/fragor-och-svar-om-insekter-som-mat Vet ingen svensk som efterfrågat insekter i mat.
Samtidigt som man förtydligar att det inte finns insekter i mat: https://www.gp.se/nyheter/sverige/falska-rykten-om-malda-insekter-i-mat-det-h%C3%A4r-g%C3%A4ller-1.90897589
Citera
2023-01-30, 12:34
Medlem
Citat:
Vad menas med PK i det här sammahanget?

Vi är många som inte gillar hur maten bokstavligen förstörs och hur näring ersätts med E-nummer och vi är inte samma personer som tror på klimatbluffen. Jag skriver ofta att jag önskar att Greta anhängarna istället skulle protestera det riktiga hotet mot miljön istället för att böla om att himlen kommer att ramla ner.

Barkbröd, nu är det insekter som kommer att inkluderas i mat. Man säger att det är för klimatet och att kossor fiser och kött förstör planeten. De som tror på det kan äta sojamaten de kallar vegansk.
De ljuger och kommer med såna här påsåenden: "Insekter som mat är inte vanligt i Sverige. Men intresset från konsumenterna har blivit större de senaste åren." https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/nya-livsmedel/fragor-och-svar-om-insekter-som-mat Vet ingen svensk som efterfrågat insekter i mat.
Samtidigt som man förtydligar att det inte finns insekter i mat: https://www.gp.se/nyheter/sverige/falska-rykten-om-malda-insekter-i-mat-det-h%C3%A4r-g%C3%A4ller-1.90897589

PKism är i princip att gå på fina ord och "goda ideal" som visar sig vara motsatsen, som med klimatbluffen som tar fokus från miljön och blir kontraproduktivt för vad dessa pkister TRODDE att dom valde.

När jag tänker veggo tänker jag inte det vi ser i butikerna nu med halvfabrikat utdrygade med cellulosa för rövarpriser. Jag tänker typ indiskt, billigt och gott med mkt starka kryddor.

Jag försöker bara få folk att inse sitt misstag med att stödja PKismen som i princip förstört allt den kommit i kontakt med.
Kosten, utbildning, familjen, samhället, lagar och regler.

Men en majoritet svenskar är fortfarande pk och vägrar erkänna att dom haft fel och gått på lögner samt propaganda som vi nu ser konsekvenserna av sakta men säkert.
Effekterna kommer vara gigantiska om 10 år. Men tror alla kommer att ha bekvämt "glömt" att dom själva drivit på detta.

Så istället är det tråd efter tråd om problem som ingen har någon lösning till, vet orsaken till eller ens kan analysera från grunden.

Så inget personligt mot dig. Jag bara standardsvarar på det jag tkr är relaterat till PKismen.
Citera
2023-01-30, 12:38
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
PKism är i princip att gå på fina ord och "goda ideal" som visar sig vara motsatsen, som med klimatbluffen som tar fokus från miljön och blir kontraproduktivt för vad dessa pkister TRODDE att dom valde.

När jag tänker veggo tänker jag inte det vi ser i butikerna nu med halvfabrikat utdrygade med cellulosa för rövarpriser. Jag tänker typ indiskt, billigt och gott med mkt starka kryddor.

Jag försöker bara få folk att inse sitt misstag med att stödja PKismen som i princip förstört allt den kommit i kontakt med.
Kosten, utbildning, familjen, samhället, lagar och regler.

Men en majoritet svenskar är fortfarande pk och vägrar erkänna att dom haft fel och gått på lögner samt propaganda som vi nu ser konsekvenserna av sakta men säkert.
Effekterna kommer vara gigantiska om 10 år. Men tror alla kommer att ha bekvämt "glömt" att dom själva drivit på detta.

Så istället är det tråd efter tråd om problem som ingen har någon lösning till, vet orsaken till eller ens kan analysera från grunden.

Så inget personligt mot dig. Jag bara standardsvarar på det jag tkr är relaterat till PKismen.
Då förstår jag och håller med. Och nej, ditt svar var inte till mig och inget personligt.
Jag undrar också varför folk fortsätter stötta det som visar sig vara falskt, fel och farligt. Jag kallar dem vänsterblivna för de är oftast rödgröna väljare. Får hoppas att de vaknar.
Citera
2023-01-30, 12:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Då förstår jag och håller med. Och nej, ditt svar var inte till mig och inget personligt.
Jag undrar också varför folk fortsätter stötta det som visar sig vara falskt, fel och farligt. Jag kallar dem vänsterblivna för de är oftast rödgröna väljare. Får hoppas att de vaknar.
Det är ju rena snurren. Det är just vänstern och vänsterpartiet MP som hittat på lögner som att det finns gifter i maten och därför ska vi äta ekologisk mat. Som förstör naturen ännu mer än besprutad gödslad mat. De har även hittat på att kärnkraft är farligt, tåg är bra, bilar är dåligt. Osv, en värld med enbart hittepå som du verkar trivas utmärkt i som Vänsterbliven.
Citera
2023-01-30, 12:47
Medlem
Citat:
lol kravmärkt. Sorry, men maten idag är skräp. Läste att ett äpple innehåller hälften så mycket näring som för 50 år sen. I en annan artikel var det mindre än hälften. Försökte googla men hittar bara låsta artiklar men tex denna från 2006 visar att de vet och har vetat länge men allt blir bara sämre. Istället ska de blanda i insekter i maten från och med nu.
https://www.svd.se/a/3dcb6cd9-2048-37e8-821f-4a2f687fe8a9/frukt-och-gront-har-vattnats-ur

"Exempelvis så måste man idag äta fyra morötter för att få i sig lika mycket magnesium som en morot gav 1940." https://www.algomin.se/mindre-mangd-mineraler-och-vitaminer-i-frukt-och-gront-idag-an-for-50-ar-sedan/

Det här är det stora hotet tillsammans med miljöförstöring, inte klimatbluffen som de försöker lura i folk.

Visst är det ofta skräp och jordarna urarmade. Man undrar ju hur vi ska få näringsrika jordar nu när de vill få ner antalet kossor eftersom de sägs förstöra miljön

Både äpple och morot är väldigt näringsfattigt och i princip meningslös föda ur den aspekten. Man får i sig lite kolhydrater och energi åtminstone.

Kött, lever, ägg, fisk, mjölk är de säkraste källorna vad det gäller näringsämnen till människokroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in