Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 00:29
  #13
Avstängd
Ingen befintlig sida för målvakter?
Citera
2023-01-27, 07:16
  #14
Medlem
-Tesla-s avatar
Ring via nätet krypterat då.
Citera
2023-01-27, 20:07
  #15
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Snack! Det har alltid varit tillåtet att ringa anonymt. Tills nu. Nu är också alla telefonkiosker borta där tidigare ena parten ringde anonymt. Till stort förtret för staten.

Nej det har aldrig gått att ringa anonymt innan missen med oregistrerade kontantkort. Nu rättats den missen till.

Förtret för staten? Vad svamlar du om nu?
Citera
2023-01-27, 20:12
  #16
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Nej det har aldrig gått att ringa anonymt innan missen med oregistrerade kontantkort. Nu rättats den missen till.
Förr gick det att ringa anonymt ifrån exempelvis telefonkiosker.

Även den man ringde till kunde vara anonym, om den tog emot samtalet i en annan telefonkiosk.
Citera
2023-01-27, 20:16
  #17
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Förr gick det att ringa anonymt ifrån exempelvis telefonkiosker.

Även den man ringde till kunde vara anonym, om den tog emot samtalet i en annan telefonkiosk.

Kioskens identitet var inte okänd eftersom den hade ett registrerat nummer i fastnätet, vilket gör frågan helt irrelevant i en tråd om mobilabonnemang.
Citera
2023-01-27, 20:21
  #18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Kioskens identitet var inte okänd eftersom den hade ett registrerat nummer i fastnätet, vilket gör frågan helt irrelevant i en tråd om mobilabonnemang.
Den som ringer från en telefonkiosk förblir lika anonym som någon som ringer från ett oregistrerat kort.

Att kortet eller telefonkiosken har ett nummer betyder inte att den som använder sig av det är identifierad.
Citera
2023-01-27, 20:32
  #19
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Nej det har aldrig gått att ringa anonymt innan missen med oregistrerade kontantkort. Nu rättats den missen till.

Förtret för staten? Vad svamlar du om nu?
Har du glömt debatten om de oreggade kontantkorten efter terrordådet på drottninggatan? De skulle avskaffas blev kontentan av det. Nu är vi där.

Och förresten mobiler sänder bara inom det spektrum där de har tillstånd från post och telestyrelsen oavsett om operatören säljer abb som anonyma kontantkort eller ej. Inte precis piratradiosändare..Så det argumentet mot anonyma kontankort faller också.

Lägg ned nu.
Citera
2023-01-28, 01:18
  #20
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Den som ringer från en telefonkiosk förblir lika anonym som någon som ringer från ett oregistrerat kort.

Att kortet eller telefonkiosken har ett nummer betyder inte att den som använder sig av det är identifierad.

Telefonkiosker har inget alls med kontantkort, mobiler eller radiosändare att göra. Du tappade tråden.
Citera
2023-01-28, 01:21
  #21
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Och förresten mobiler sänder bara inom det spektrum där de har tillstånd från post och telestyrelsen oavsett om operatören säljer abb som anonyma kontantkort eller ej. Inte precis piratradiosändare..Så det argumentet mot anonyma kontankort faller också.

Vilket spektrum operatörer använder saknar betydelse när det gäller att användare ska ha tillstånd/registreras. Du har blandat ihop korten.
Citera
2023-02-01, 18:14
  #22
Medlem
Jag tror fan inte det är sant. Till och med bredbandskontantkort som man har till mobila bredband måste registreras. Detta har jag inte gjort och nu funkar det inte. Blir galen!!! Nu måste jag köpa ett helt nytt kort.
Citera
2023-02-01, 18:26
  #23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Telefonkiosker har inget alls med kontantkort, mobiler eller radiosändare att göra. Du tappade tråden.
Du får läsa vad jag svarade på.
Citera
2023-02-01, 18:56
  #24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Jag tror fan inte det är sant. Till och med bredbandskontantkort som man har till mobila bredband måste registreras. Detta har jag inte gjort och nu funkar det inte. Blir galen!!! Nu måste jag köpa ett helt nytt kort.
Det går inte att aktivera kortet i efterhand?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback