• 1
  • 2
2023-01-26, 15:50
Bannlyst
Ni vet, PK polisen från Borås som är med i alla befintliga talkshows som går på ettan och fyran, allt för att sälja in polisbilden som något coolt och trevligt. Politiskt korrekthet definierat ni vet. Killen som stoltserar med SD-hatisk tavla på jobbet;

https://samnytt.se/nadim-ghazale-har...-vagrar-svara/

Samnytt kan genom poliskällor berätta att polismannen tillika SVT:s expert Nadim Ghazale sedan flera år tillbaka har en SD-hatisk tavla föreställande en blåsippa med rötter i form av ett hakkors upphängd i Borås polisstation. Ghazale säger sig efter kritik ta avstånd från det hat mot SD och partiets väljare han spridit i sociala medier. Samtidigt har han valt att låta tavlan där SD jämställs med nazister hänga kvar på väggen. Samnytt har talat med polischefen för att höra hur han ser på att poliser hänger upp politiska tavlor i huset.

Räcker med att gå in på Nadims Instagram. Vips är han i flödet. En selfie. Idag är jag 40. Nästan så man tänker; är detta en polis som tigger inlägg och kommentarer? Är det han eller jobbet det hela handlar om? Jag undrar, ska en polis agera hur som helst för att bli omtyckt? Här känns det ju nästan som att dagens poliser säljer ut sig själva och jobbet enbart för följare och mediauppmärksamhetens skull? Han har ju i ett tidigt skede framfört sitt SD hat (länk) men detta? Hur länge ska detta fortgå? Är polisen den nya flugan när det handlar om att göra sig rikskänd på sitt namn? Är dagens poliser individer som vill göra nytta i samhället eller handlar det bara om att man är torsk på att bli berömd och få massa följare? Vad är det med dagens poliser egentligen? Varför verkar de så fejk jämfört med de poliser som verkade för säg 10-20 år sedan?

Vad säger ni övriga om dagens poliser som ständigt fläker ut sig i div. medier? Är detta resultatet av samhället vi ser idag? Där Polisen tappat så jäkla mycket i anseende att här ska tiggas röster på instagram mitt under arbetsdagen? Att dagens poilsrykte helt enkelt blivit så nedsmutsat att det är detta vi får räkna med?
Senast redigerad av AdamLivari 2023-01-26 kl. 16:06.
Citera
2023-01-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLivari
Ni vet, PK polisen från Borås som är med i alla befintliga talkshows som går på ettan och fyran, allt för att sälja in polisbilden som något coolt och trevligt. Killen som stoltserar med SD-hatisk tavla på jobbet;

https://samnytt.se/nadim-ghazale-har...-vagrar-svara/

Samnytt kan genom poliskällor berätta att polismannen tillika SVT:s expert Nadim Ghazale sedan flera år tillbaka har en SD-hatisk tavla föreställande en blåsippa med rötter i form av ett hakkors upphängd i Borås polisstation. Ghazale säger sig efter kritik ta avstånd från det hat mot SD och partiets väljare han spridit i sociala medier. Samtidigt har han valt att låta tavlan där SD jämställs med nazister hänga kvar på väggen. Samnytt har talat med polischefen för att höra hur han ser på att poliser hänger upp politiska tavlor i huset.

Räcker med att gå in på Nadims Instagram. Vips är han i flödet. En selfie. Idag är jag 40. Nästan så han tigger inlägg och kommentarer. Jag undrar, ska en polis agera hur som helst för att bli omtyckt? Här känns det ju nästan som att dagens poliser säljer ut sig själva och jobbet enbart för följare och mediauppmärksamhetens skull? Han har ju i ett tidigt skede framfört sitt SD hat men detta? Hur länge ska det fortgå? Är dagens poliser individer som vill göra nytta i samhället eller handlar det bara om att man är torsk på att bli rikskändis? Vad är det med dagens poliser egentligen?

Vad säger ni övriga? Är detta resultatet av samhället vi ser idag? Där Polisen tappat så jäkla mycket i anseende att här ska tiggas röster på instagram mitt under arbetsdagen? Att dagens poilsrykte helt enkelt blivit så nedsmutsat att det är detta vi får räkna med?

han är en linslus och han hatar SD, om han vill så kan han hata SD men att tillåta han ha politiska symboler på väggarna inne på polishuset som är en statlig myndighet är helt fel, fullständigt vad svensk poliis har havererat
Citera
2023-01-26, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
han är en linslus och han hatar SD, om han vill så kan han hata SD men att tillåta han ha politiska symboler på väggarna inne på polishuset som är en statlig myndighet är helt fel, fullständigt vad svensk poliis har havererat

Fast börjar man inte tycka att en sådan agenda är lite falsk när man ständigt vill vara med på regelbundna talkshows på TV för att därefter prata om vardagsbrotten som ökar som att det är något man på riktigt tar på allvar? Går inte att ta en polis av sådan kaliber så seriöst.
Citera
2023-01-26, 16:11
Medlem
Citat:
Fast börjar man inte tycka att en sådan agenda är lite falsk när man ständigt vill vara med på regelbundna talkshows på TV för att därefter prata om vardagsbrotten som ökar som att det är något man på riktigt tar på allvar? Går inte att ta en polis av sådan kaliber så seriöst.

nej han är en pajas
Citera
2023-01-26, 16:17
Medlem
BigFatCones avatar
Vad har man annars Instagram till?
Citera
2023-01-26, 16:22
Avstängd
knark-kungens avatar
Man ska passa sig för människor som har ett sådant extremt bekräftelsebehov är min uppfattning. Ska visa sig så jävla bra men är ofta gränslösa bakom kulisserna.
Citera
2023-01-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Klassiska alternativet är väl en profil utan egen bild som används till att skriva SD-propaganda i tidningarnas kommentarsfält…
Citera
2023-01-26, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man ska passa sig för människor som har ett sådant extremt bekräftelsebehov är min uppfattning. Ska visa sig så jävla bra men är ofta gränslösa bakom kulisserna.

Praktexemplaret av en ulv i fårakläder?
Citera
2023-01-26, 16:39
Bannlyst
Citat:

Snacka om att du inte fattar poängen eller så ville du inte det. Polis ska inneha respekt. Integritet. Värdighet. När du ser dagens polis som viker ut sig som Pamela Anderson på Playboytidningarna a la tidigt 90´tal då är det något som känns lite fel. Notera att där absolut finns värdiga poliser idag också med hög integritet. Men den här tror man mest verkar för att krydda på bilden av det egna egot.
Citera
2023-01-26, 17:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Snacka om att du inte fattar poängen eller så ville du inte det. Polis ska inneha respekt. Integritet. Värdighet. När du ser dagens polis som viker ut sig som Pamela Anderson på Playboytidningarna a la tidigt 90´tal då är det något som känns lite fel. Notera att där absolut finns värdiga poliser idag också med hög integritet. Men den här tror man mest verkar för att krydda på bilden av det egna egot.
Utan att gå in på det aktuella fallet, så kan vi väl ändå vara överens om att det är viss skillnad på en selfie och på ett Playboy-utvik?

Sen är ju sarkasm svårt i text.
Citera
2023-01-26, 17:44
Bannlyst
Citat:
Utan att gå in på det aktuella fallet, så kan vi väl ändå vara överens om att det är viss skillnad på en selfie och på ett Playboy-utvik?

Sen är ju sarkasm svårt i text.

Ja sarkasm och ironi är omöjligt över text, det köpes!
Citera
2023-01-26, 20:08
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Praktexemplaret av en ulv i fårakläder?
Kan va ja, jag berättade bara mina erfarenheter om dessa kollavadgrymjagärmänniskor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in