Ni vet, PK polisen från Borås som är med i alla befintliga talkshows som går på ettan och fyran, allt för att sälja in polisbilden som något coolt och trevligt. Politiskt korrekthet definierat ni vet. Killen som stoltserar med SD-hatisk tavla på jobbet;
https://samnytt.se/nadim-ghazale-har...-vagrar-svara/
Samnytt kan genom poliskällor berätta att polismannen tillika SVT:s expert Nadim Ghazale sedan flera år tillbaka har en SD-hatisk tavla föreställande en blåsippa med rötter i form av ett hakkors upphängd i Borås polisstation. Ghazale säger sig efter kritik ta avstånd från det hat mot SD och partiets väljare han spridit i sociala medier. Samtidigt har han valt att låta tavlan där SD jämställs med nazister hänga kvar på väggen. Samnytt har talat med polischefen för att höra hur han ser på att poliser hänger upp politiska tavlor i huset.
Räcker med att gå in på Nadims Instagram. Vips är han i flödet. En selfie. Idag är jag 40. Nästan så man tänker; är detta en polis som tigger inlägg och kommentarer? Är det han eller jobbet det hela handlar om? Jag undrar, ska en polis agera hur som helst för att bli omtyckt? Här känns det ju nästan som att dagens poliser säljer ut sig själva och jobbet enbart för följare och mediauppmärksamhetens skull? Han har ju i ett tidigt skede framfört sitt SD hat (länk) men detta? Hur länge ska detta fortgå? Är polisen den nya flugan när det handlar om att göra sig rikskänd på sitt namn? Är dagens poliser individer som vill göra nytta i samhället eller handlar det bara om att man är torsk på att bli berömd och få massa följare? Vad är det med dagens poliser egentligen? Varför verkar de så fejk jämfört med de poliser som verkade för säg 10-20 år sedan?
Vad säger ni övriga om dagens poliser som ständigt fläker ut sig i div. medier? Är detta resultatet av samhället vi ser idag? Där Polisen tappat så jäkla mycket i anseende att här ska tiggas röster på instagram mitt under arbetsdagen? Att dagens poilsrykte helt enkelt blivit så nedsmutsat att det är detta vi får räkna med?