Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 21:16
  #181
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Bevisa hur många som dött direkt på grund av Pfizer, då kan vi snacka, annars har vi ju inget att utgå ifrån.
Mediciner dras in direkt om de kan anses farliga.

Men då vet jag att du kan tänka dig att ugås med våldtäktsmän men mördare är ajaj. Lika barn leker bäst...

Men PV är fortfarande skurkorganisation.

Vi har ju bara domar att förlita oss på.

"Pfizer has agreed to pay 75 million dollars compensation over a 1996 drug trial that caused the death of 11 children in northern Nigeria, a source close to negotiations said Friday."

Betalade Pfizer bara för att vara justa?
Citera
2023-01-27, 21:17
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Tja som jag sa innan, Hitler var inte dum han eftersom vi fick både penicilin och säkra blodtransfusioner tack vare hans flit. Gör det honom till en god person?

Exakt det läget är här med er kära skurkorganisation och Pfizer.
Jag har faktiskt aldrig sagt vem som har rätt eller något, jag har däremot pekat på ert grumliga omdöme när ni med ena handen anser att en grupp som upprepat bryter mot lagen är ok.
Två fel kan aldrig bli ett rätt, eller tycker du det?
Hur många lagbrott har PV blivit dömda för?

Hur många miljarder dollar har Pfizer betalat i böter för allt i från mutbrott till olagliga experiment på barn utan föräldrarnas tillstånd?

Pfizer är det mest kriminella bolaget på planeten. Du är patetisk.
Citera
2023-01-27, 21:23
  #183
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Vi har ju bara domar att förlita oss på.

"Pfizer has agreed to pay 75 million dollars compensation over a 1996 drug trial that caused the death of 11 children in northern Nigeria, a source close to negotiations said Friday."

Betalade Pfizer bara för att vara justa?

Men då är de inte dömda va?
Om de kommer överens så har det ju aldrig fallit en dom av juryn.
Citera
2023-01-27, 21:23
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Genom att se hur det muterar sig i en labbmijö kan det i teorin gå att förutspå hur nästa mutation av viruset kan se ut.

Tex om du ser i labbmiljön att viruset verkar mutera på en speciell del av sin RNA eller hur den interagerar med ett visst protein så kan Pfizer redan i förväg börja jobba med att ta fram ett vaccin som blockerar den funktionen hos viruset.

Du menar att det är lättare att förutse mutationer i en liten grupp apor än vad det är att följa mutationer i flera miljarder människor? Viruset muterar ju friskt i befolkningen, där kan de hitta all information de behöver. Världen är just nu ett gigantiskt mutationslabb.

Han säger ju rakt ut att Pfizer har brainstormat kring riktad evolution. Det är något helt annat än naturlig spontan evolution.

Har du inte gått i skola eller saknar du bara analysförmåga helt och hållet?
Citera
2023-01-27, 21:24
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Han verkar vara en bluff. Student från Yale, inga publikationer...
https://twitter.com/RealGeorgeWebb1/...817782788?s=20
Huussshhhhh.
Han är chefen för utveckling och forskning på Pfizer ju.

Citera
2023-01-27, 21:25
  #186
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Hur många lagbrott har PV blivit dömda för?

Hur många miljarder dollar har Pfizer betalat i böter för allt i från mutbrott till olagliga experiment på barn utan föräldrarnas tillstånd?

Pfizer är det mest kriminella bolaget på planeten. Du är patetisk.

Patetisk är man om man anser att brott är ok om bara egna sidan begår dem.
Jag anser att brott är brott vilket jag förstår att många inte gör. Men som sagt det kommer bita er d å r bak tids nog.

PV är och förblir en organisation som överträdet lagen medvetet med jämna mellanrum.
Citera
2023-01-27, 21:26
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Nu kör du med cherry picking, läs om alla gånger de dömts till höga böter. Även när de hävdade att de som journalister har rätt att avlyssna folk. Förtydligar då du inte verkar förstå, att spela in ett samtal är inte samma som olaglig avlyssning.

Alla normala vettiga länder har fri bevisprövning sedan dömer man de som begått brott som kan bevisas oavsett var och hur bevisen är anskaffade, sedan dömer man även de som olagligen tagit fram bevisen för det.

Enbart länder med skev rättspraxis avslår otillåtet framtagna bevis och friar sedan den bevisat skylldige.

Mao., skjut ner bevisen istället för leverantören så stiger Er trovärdighet här.
Citera
2023-01-27, 21:29
  #188
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Men då är de inte dömda va?
Om de kommer överens så har det ju aldrig fallit en dom av juryn.

Det var det första exemplet som kom upp på Google, varför gav Pfizer bort 75 miljoner dollars?

vill du ha fler?

Edit: tror en förlikning i Sverige är lika med en dom, men rätta mig om jag har fel.

Edit2: befästs.
__________________
Senast redigerad av Querner 2023-01-27 kl. 21:32.
Citera
2023-01-27, 21:30
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
När en chef för utveckling och forskning i ett multinationellt företag utalar sig om hur vaccin mot ett pedemiskt virus utvecklas genom att viruset ifråga genomgår riktat evolution så är det här mer en fråga som bör behandlas i forumdelen medicin och hälsa än konspirationsteori.

Vem är foliehatten i fråga?

Chefen på Pfizer, Mod som inte vill flytta tråden där den här hemma eller media som motvilligt rapporterar om det?

Hela gain of function-narrativet har fått enormt mycket uppmärksamhet

Chefen på det multinationella företaget, har givetvis ett intressa av att styra samtalet bort från allt som verkligen kan vara skadligt för företaget. Som exempelvis en situation där fler och fler börjar inse att hela verksamheten (i alla fall vad gäller vacciner) bygger på en bluff.

Gain of function och liknande är det som Pfizer vill att folk ska tala om. För det underliggande budskapet, även om det finns en sorts kritisk inramning på det hela, är ju att virologi/vaccin industrin är jätteavancerade och att de verkligen håller på med riktiga och påtagliga grejer.
Citera
2023-01-27, 21:32
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Sa att jag inte litar på en plattform vars största inkomst är konspirationsteoretiker.
Aldrig sagt att videon är fejk, ni måste lära er sluta ljuga om vad folk säger.

Project Veritas kommer alltid vara en skurkaktig organisation som använder olagliga metoder för att ibland hitta på saker som inte är sanna.
Men vill man och anser de gör rätt som avlyssnar olagligt så ska man inte gnälla om myndigheter eller till och med privatpersoner börjar avlyssna hit och dit.
Det är inte olagliga metoder. Att du inte gillar informationen betyder inte att det är olagligt. Man får filma med dold kamera.

Jag antar att du inte gillar uppdrag granskning heller då? De har ju också använt dold kamera.

Det är fantastiskt att se den kognitiva dissonansen hos er sprutluder nu när negativ fakta kommer dagligen om vaccinen. Det kan inte vara lätt för er. Så går det när man står på samma sida som det mest kriminella bolaget på planeten.

Citat:

TOP 5 PRIMARY OFFENSE TYPES PENALTY TOTAL
drug or medical equipment safety violation $5,636,840,00
off-label or unapproved promotion of medical products $3,373,675,000
False Claims Act and related $1,148,191,225
Foreign Corrupt Practices Act $60,216,568
kickbacks and bribery $34,700,000

https://violationtracker.goodjobsfir.../parent/pfizer
Citera
2023-01-27, 21:34
  #191
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Huussshhhhh.
Han är chefen för utveckling och forskning på Pfizer ju.

Vad trollar du för?
Det är ingen som har påstått att han är "chefen".

Han presenteras som "Jordon Trishton Walker, Pfizer Director of Research and Development - Strategic Operations and mRNA Scientific Planning".

Det utesluter inte att det inte finns ett gäng "director" of RnD inom olika områden.
Citera
2023-01-27, 21:35
  #192
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Det var det första exemplet som kom upp på Google, varför gav Pfizer bort 75 miljoner dollars?

vill du ha fler?

Edit: tror en förlikning i Sverige är lika med en dom, men rätta mig om jag har fel.

Edit2: befästs.

Var det i Sverige som de dömdes?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback