Citat:
Du tycker förstås att de lyckats med det och jag har inga föreställningar om att du ska ändra uppfattning. Men för sakens skull vill jag helt enkelt påpeka att den ukrainska förhandlingspositionen har försämrats för varje dag sedan ryssarna tågade in. De förhandlingsposition ryssarna hade före inmarschen är något de ukrainska företrädarna bara kan drömma om, eller hur? Den här mycket märkliga uppfattningen - sett till styrkeförhållandena och hur det går - att Ukraina behöver lite mer tid för att ordna en bättre förhandlingsposition är ju något som leder till det rakt motsatta, det vill säga att för Ukraina vore det bättre om striderna avbröts så snart som möjligt.

Förstår inte din vilja att ständigt ljuga.
Ryssarna hade ett bättre förhandlingsläge det första halvåret av kriget när de även ockuperade områden kring Kharkiv och även Kherson.
Du har inte en jävla aning om hur stridsviljan och moralen ser ut i den ryska armén. Faktum är att hela skiten höll på att rämna när Progozhin fick för sig att marschera mot Moskva. Vad säger dig att detta inte kan hända igen?
För jag lovar dig att missnöjet i den ryska armén växer också dag för dag. När tror du allmänheten i Ryssland kommer att förstå att de tvingar soldater att marschera mot fienden och att dra sig tillbaka är förbjudet. Har du sett videoklippen på de ryska soldaterna som bara väntar på att drönaren ska släppa bomber på dem. Med flera minuters mellanrum utan att de vågar lämna området. Varför är det så tror du?
Jag vet att du inte kan ändra åsikt för att du redan är indoktrinerad men min slutsats är att ingen av oss vet hur stridsviljan ser ut varken på den ryska eller ukrainska sidan. Du kämpar hårt ser jag för att folk ska tro att stridsviljan saknas helt på den ukrainska sidan men sanningen är att du har ingen aning om det. Lika litet som jag vet om stridsviljan i den ryska armén.