2023-01-26, 14:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somone
Jacobson var efter Aje, tror dom gifte sig i slutet 80-talet. Träffade fjanten Per på Mallis i slutet på 90-talet, då hade han deras gemensamma barn Christian med. Grabben var väl då i 7-års åldern. Per var omgift med nån rysk skata som även hon var med. Så med tanke på Gretes ålder går det ihop. 🙂

Tack. Jag som är förvirrad med hur länge hon och aje var tillsammans.
Citera
2023-01-26, 14:21
Medlem
Farfarsfars avatar
Löwenberg ser ut som en jude. Är namnet taget?
Citera
2023-01-26, 14:39
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Löwenberg ser ut som en jude. Är namnet taget?

Antagligen. Stenrik företagare med Ulf Adelsohn-looken betyder oftast det.

Otroligt att Grete som snärjt tre stenrika karlar måste bli inneboende hos ett barnbarn på gamla dar.

Finns det verkligen ingen singelmiljardär i lagom ålder som kan ta han om stackars Grete. ? Vad hände förresten med villan i Spanien? Kan hon inte bo där och flörta in sig på nån oligark?
Citera
2023-01-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Otroligt att Grete som snärjt tre stenrika karlar måste bli inneboende hos ett barnbarn på gamla dar.

Finns det verkligen ingen singelmiljardär i lagom ålder som kan ta han om stackars Grete. ? Vad hände förresten med villan i Spanien? Kan hon inte bo där och flörta in sig på nån oligark?
Jag känner flertalet kvinnor som gjort samma misstag. De har tagit för givet att det skall regna pengar efter makens död. Men, di har icke läst det filstiltna. men att vara "fattig" är relativt.....
Citera
2023-01-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Håller med, låter ju jättkonstigt.

Kan det vara nån formulering att bostadens lösöre räknas till bostadens ägares tillgångar såvida hon inte sett till att spara 17 (?) års kvitton på div husgeråd?

Jag tror hon skiter i lösöret - det är bara något hon tar upp för att det ska verkar bättre.

Hon hade nog förväntat sig minst hälften av allt (bostäder och pengar) via testamentet.
Citera
2023-01-26, 16:16
Medlem
MadameDuBarys avatar
Skvaller om Grete Qviberg

Citat:
Grete Qviberg, landets snyggaste 77 åring har lyckats snärja rika karlar.

Hon var gift med krösusen Aje Philipson, men påstår att hon inte fick en krona efter skilsmässan. Inte ens en kaffekopp blev över till stackars Grete.

Gretes nästa karl blev stålverkspampen Kent Löwenborg, men de var bara sambos.

Nu har gubben dött och stackars Grete tvingades lämna allt, eftersom hans fyra barn ska ha hela arvet !

Nu har Grete 3 månader på sig att lämna Östermalmsbostaden. Vart ska hon ta vägen ?

Vem blir nästa karl hon snärjer ? Går det ens att snärja en rik man som 77 årig kvinna ?

Grete ser ok ut för sin ålder, men rika män vill nog helst ha en 20 år yngre dam så det är kanske kört för Grete. Kan inte Aje sponsra sin exfru med lite pengar så att hon slipper bo på gatan ?

https://www.expressen.se/noje/grete-qviberg-fick-lamna-allt-efter-sambons-dod/

Enligt mr koll flyttade hon från parets magnifika våning vid Karlaplan redan i oktober 2019 till 83-kvadrataren på Karlavägen, en hyresrätt, som hon sedan oktober 2021 delar med en nu 21-årig kvinna... Vad föranledde denna flytt...?
Senast redigerad av MadameDuBary 2023-01-26 kl. 16:24. Anledning: Fyllt på en mening
Citera
2023-01-26, 16:30
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:

Det kan ju vara Grete som står på hyreskontraktet på lägenheten där barnbarnet bor. På Östermalm släpper ingen taget om ett förstahandskontrakt frivilligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag känner flertalet kvinnor som gjort samma misstag. De har tagit för givet att det skall regna pengar efter makens död. Men, di har icke läst det filstiltna. men att vara "fattig" är relativt.....
I det här fallet var de inte ens gifta och hade inga gemensamma barn. Vad hade Grete tänkte sig 🤔?
Hon kan rimligtvis inte ha någon bra kontakt med hans barn eftersom hon åkte ut ur lägenheten nästan direkt efter Kents död. Att hon gått ut offentligt och svartmålat deras far gör nog inte relationen bättre direkt.

Jag har svårt att tänka mig att Grete står på bar backe. Något måste hon väl ändå ha lärt sig under livet. Man måste se om sitt eget hus i livet oavsett hur rik ens partner är.
Citera
2023-01-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det kan ju vara Grete som står på hyreskontraktet på lägenheten där barnbarnet bor. På Östermalm släpper ingen taget om ett förstahandskontrakt frivilligt.

I det här fallet var de inte ens gifta och hade inga gemensamma barn. Vad hade Grete tänkte sig 🤔?
Hon kan rimligtvis inte ha någon bra kontakt med hans barn eftersom hon åkte ut ur lägenheten nästan direkt efter Kents död. Att hon gått ut offentligt och svartmålat deras far gör nog inte relationen bättre direkt.

Jag har svårt att tänka mig att Grete står på bar backe. Något måste hon väl ändå ha lärt sig under livet. Man måste se om sitt eget hus i livet oavsett hur rik ens partner är.
Greta står icke på bar backe. Jag lovar.....
Citera
2023-01-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Gäller inte sambolagen?
Fast gubben ägde väl lägenheten.
Sambolagen gäller bara för det du köpt tillsammans med sambon för gemensamt bruk..
Du har ingen som helst arvsrätt som sambo. Du måste ha testamente. men särkullbarn har rätt att få ut sitt arv direkt vid förälderns död.
Citera
2023-01-26, 18:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Blåst 2 ggr på raken kan inte vara mycket i huvudet på henne än fina lägenheter, middagar och designerkläder.

Hon är väl inte blåst? Hon får väl tjäna sina egna pengar?
Citera
2023-01-26, 19:04
Medlem
sackblabbaths avatar
Husvagn på gärdet kanske. Lite tomtebloss i fönstren!
Citera
2023-01-26, 19:05
Medlem
Larasofts avatar
Grete kanske har hyrt ut sin östermalmsvåning till barnbarnet. Nu får hon återta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in