2023-01-26, 11:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, då översteg förstås hennes egen egendom värdet av de fyra basbeloppen. Och då får man ju ingenting av den andre, om hela hans egendom är skyddad av äktenskapsförordet. De fyra basbeloppen är ett grundskydd.

Men jag tycker ändå att det var snålt av AP. Tre barn måste ju vara värt något... tänk bara på vad det gör med figuren, på en kvinna som före äktenskapet försörjt sig som modell! Och han var inte precis fattig.
Det kan ju ha varit så att pengarna till Gretes bostadsrätt kom från Aje, eller hur? Det är ju inte för mycket begärt av en vuxen kvinna att hon ska försörja sig själv efter en skilsmässa. Att hon inte kunde ha samma levnadsstandard som sin före detta man är en annan sak. Här gäller det att kunna skilja mellan mitt och ditt.

Ja, Grete var modell innan hon gifte sig med Aje. Äktenskapet varade i 15 år. Oavsett vad Grete hade gjort under de åren så var hennes ungdoms modellkarriär för länge sedan över när det blev skilsmässa.
Citera
2023-01-26, 11:44
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hon har haft 2 förhållanden under hela sitt liv. Hon var ung när hon träffa Aje.

Så att hon varit tillsammans med en till rik efter honom är kanske inte så konstigt om man rör sig i dom kretsarna.

Nej, varför skulle hon byta ner sig?Finns ingen anledning.
Citera
2023-01-26, 11:51
Medlem
Larasofts avatar
Grete kommer landa en tät 80 +, hon verkar vara en överlevare inom societeten.
Citera
2023-01-26, 12:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somone
Nja minst 3 då hon var gift och har en son med Per Jacobsson. Även han ett otroget svin.

Åfan. Märkligt att hon och aje träffades när hon var miss Skandinavien. Hur går det ens ihop 😂
Citera
2023-01-26, 12:24
Avstängd
LuiLuis avatar
Hon är väl en hållbar businesskvinna och är säkert förmögen ändå. Även fast hon är blond så är hon nog ingen korkad bimbo, jag tror nog att hon har en peng eller två som hon kan leva gott på.
Citera
2023-01-26, 12:32
Medlem
Läser hennes intervjusvar som att det inte är pengar eller saker hon velat ha. Det är 3-månadersfristen på bostaden som är chockerande.

Och ja, konstigt om hon inte får ta ens en kaffekopp med sig. känns hatiskt och hysteriskt. Normalt vore att hon finge välja en del minnesprylar med personligt affektionsvärde.

Hon har nog rätt i att hon inte kände karln egentligen. Eller också var han senil och lät ungarna göra formuleringarna.
Citera
2023-01-26, 12:37
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Läser hennes intervjusvar som att det inte är pengar eller saker hon velat ha. Det är 3-månadersfristen på bostaden som är chockerande.

Och ja, konstigt om hon inte får ta ens en kaffekopp med sig. känns hatiskt och hysteriskt..

Hade Grete inga personliga tillhörigheter? Ägde Kent alla kastruller och kaffekoppar?

Ja, just det Aje tog ju alla hennes saker vid första skilsmässan.
Citera
2023-01-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Hade Grete inga personliga tillhörigheter? Ägde Kent alla kastruller och kaffekoppar?
Håller med, låter ju jättkonstigt.

Kan det vara nån formulering att bostadens lösöre räknas till bostadens ägares tillgångar såvida hon inte sett till att spara 17 (?) års kvitton på div husgeråd?
Citera
2023-01-26, 13:07
Avslutad
Hon har väl aldrig lyft ett finger i hela sitt liv.

Hon har blivit försörjd av rika män hela sitt liv.
Nu bor Hon med sitt barnbarn Mini, Jonas Åerlunds dotter. Där snyltas det rejält vill jag lova.

Tanten har inte ens en egen pension sparad.

Hon får skylla sig själv att hon sitter där hon gör.
Citera
2023-01-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Åfan. Märkligt att hon och aje träffades när hon var miss Skandinavien. Hur går det ens ihop 😂

Jacobson var efter Aje, tror dom gifte sig i slutet 80-talet. Träffade fjanten Per på Mallis i slutet på 90-talet, då hade han deras gemensamma barn Christian med. Grabben var väl då i 7-års åldern. Per var omgift med nån rysk skata som även hon var med. Så med tanke på Gretes ålder går det ihop. 🙂
Citera
2023-01-26, 13:50
Medlem
Mimurs avatar
Nu berättar ju hon om hur dåligt hennes avlidne sambo betett sig, men vi vet ju inte hans version. Hon kanske betedde sig så att det störde honom emellanåt, men om han hade velat separera då så hade hon kanske fått en ansenlig mängd pengar enligt sambolagstifningen. Bättre då att hålla ut och hålla god min och vänta med att straffa henne tills efter hans eget frånfälle?
Citera
2023-01-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Nu berättar ju hon om hur dåligt hennes avlidne sambo betett sig, men vi vet ju inte hans version. Hon kanske betedde sig så att det störde honom emellanåt, men om han hade velat separera då så hade hon kanske fått en ansenlig mängd pengar enligt sambolagstifningen. Bättre då att hålla ut och hålla god min och vänta med att straffa henne tills efter hans eget frånfälle?
Det är nog rätt svar. Håll god min. Och behåll hushållerskan ända in i mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in