2023-01-25, 16:36
Medlem
Går det att återställa en raderad konversation i Messenger (Facebook)?

Vid en första googling kommer info upp från "mer betrodda källor" (t.ex. facebook): Du kan inte se borttagna meddelanden eller konversationer. Om du tar bort ett meddelande så tas det bort permanent från chattlistan.

Längre ner i sökfunktionen kommer träffar som anymp4.com, fonelab.com .. etc.. Här framgår att det med deras app/programvara går att återställa raderade messengerkonversationer.

Nu till min fråga. Fungerar verkligen ovanstående appar/program vid återställning av raderad konversation i messenger? Kort och gott önskar jag dölja en nu raderad messengerkonversation för omvärlden. Konversationen har skett via webben på dator, alltså inlogg på facebook och sen messenger. Den har inte skett i en mobil, via messengerapp.

Skratta inte åt mina IT uttryck nu jag vet att detta inte är mitt område, men skulle verkligen uppskatta reflektioner/erfarenheter kring min fråga.
Citera
2023-01-25, 16:52
Medlem
ApolloSthlms avatar
Den du chattat med på messenger har ju kvar hela "er" chatt- så nej det går inte...hahahahaaaa
Citera
2023-01-26, 10:11
Medlem
Den jag chattat med har också raderat chatten.
Citera
2023-01-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Den du chattat med på messenger har ju kvar hela "er" chatt- så nej det går inte...hahahahaaaa

Den jag chattat med har också raderat hela chatten kan jag tillägga. Denna person går inte att nå. Frågan var om någon kan återställa konversationen från "mitt håll".
Citera
2023-01-26, 13:46
Medlem
Jonipoons avatar
Ja, Facebook sparar din data (inkluderat konversationer du raderat) under en obestämd tid, och detta görs för att kunna spåra kriminella handlingar utifall en polisutredning sker. Du kan själv ladda ner din egna Facebook-data och där hittar du konversationer du raderat.

Här visar de hur man gör, under rubriken "Download Your Facebook Data":
https://www.lifewire.com/how-to-reco...senger-4686296

Eftersom datan sparas under obestämd tid så är det omöjligt att säga när exakt den tas bort permanent från Facebooks egna servrar. Det är dock viktigt att komma ihåg att om man är orolig för att man skrivit något olagligt så spelar det ingen roll om man raderar en diskussion eller ej, om en polisutredning sker som får tillstånd att undersöka din chatthistorik så kommer de att hitta det som skrivits.

Men, så länge det inte blir någon polis inblandat så behöver man inte vara orolig.
Citera
2023-01-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, Facebook sparar din data (inkluderat konversationer du raderat) under en obestämd tid, och detta görs för att kunna spåra kriminella handlingar utifall en polisutredning sker. Du kan själv ladda ner din egna Facebook-data och där hittar du konversationer du raderat.

Här visar de hur man gör, under rubriken "Download Your Facebook Data":
https://www.lifewire.com/how-to-reco...senger-4686296

Eftersom datan sparas under obestämd tid så är det omöjligt att säga när exakt den tas bort permanent från Facebooks egna servrar. Det är dock viktigt att komma ihåg att om man är orolig för att man skrivit något olagligt så spelar det ingen roll om man raderar en diskussion eller ej, om en polisutredning sker som får tillstånd att undersöka din chatthistorik så kommer de att hitta det som skrivits.

Men, så länge det inte blir någon polis inblandat så behöver man inte vara orolig.

Tack snälla för svar. Ingen polis är inblandad, inget kriminellt. Men vill dölja en konversation från min partner helt enkelt. Kan en vanlig person med "vanlig" dator hemma återställa FB-data? Eller måste man typ va expert för att fixa det?
Citera
2023-01-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arlaminior
Tack snälla för svar. Ingen polis är inblandad, inget kriminellt. Men vill dölja en konversation från min partner helt enkelt. Kan en vanlig person med "vanlig" dator hemma återställa FB-data? Eller måste man typ va expert för att fixa det?

Du måste vara expert..
Citera
2023-01-26, 18:27
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlaminior
Nej, du måste vara expert samt ha psykopatiska drag för att ens få den tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in