2006-10-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
forsmark har jag redan spanat in men ska nog boka ett besök så man får åka ner 50 meter ner under östersjön...

aha, dessa tunnlar låter spännande, blir nog lite att glo på nästa sommar...

Var många år sedan nu men då var man där med skolan det var häftigt
Citera
2006-10-30, 15:54
Medlem
hörde ett rykte idag från fler olika personer att det ska gå en gång från sjukhuset till frösåkerskolan men det låter inte troligt
Citera
2006-10-30, 16:11
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palace_
hörde ett rykte idag från fler olika personer att det ska gå en gång från sjukhuset till frösåkerskolan men det låter inte troligt

Låter som ren bullshit. Däremot kan det finnas en del gångar under sjukhuset och husen däromkring, men de lär vara rätt bökiga att ta sig in till.

Längre ut längs kusten borde man kunna finna militära installationer. Ruinen av den gamla oljedepån bortanför Näsudden är väl en annan sevärdhet. Det finns en del gamla gruvschakt i skogen också men de är nog rätt övervuxna vid det här laget.
Citera
2006-10-30, 17:19
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Låter som ren bullshit. Däremot kan det finnas en del gångar under sjukhuset och husen däromkring, men de lär vara rätt bökiga att ta sig in till.

Längre ut längs kusten borde man kunna finna militära installationer. Ruinen av den gamla oljedepån bortanför Näsudden är väl en annan sevärdhet. Det finns en del gamla gruvschakt i skogen också men de är nog rätt övervuxna vid det här laget.

Oljedepån är det något att se, eller är det typ som den i Gävle ? ( allt ligger i berget )
Citera
2006-10-30, 20:45
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
Oljedepån är det något att se, eller är det typ som den i Gävle ? ( allt ligger i berget )

Den gamla oljedepån ligger vid Östhammar, bortanför sjöscouternas område. I närheten av kvarteret Hornugglan ligger en liten grusväg som leder ut mot ett ställe som heter Näsudden. Följ vägen och håll hela tiden till höger. När vägen blir en stig så fortsätter du stigen fram tills du når vattnet. Där ligger ruinerna av ett gammal och liten oljedepå.

Inte mycket att se förutom en ruin utan tak, en liten lastkaj och fundament för gamla tankar och liknande. Det mesta är bortplockat förutom husruinen. Brukar finnas en del klotter där och spår av folköl, ciggs och sådant
Citera
2007-01-31, 17:08
Medlem
Vid Tallparken precis utanför Öregrund finns det ju ett par ventilationsluckor i berget om man knallar förbi nakenbadet har jag för mig.

När vi ändå är i trakten. Det ligger väl en krigsbas för flyget utanför Gimo där det finns 4-5 hangarer bredvid väg 288. Finns det inget mer skoj där i krokarna?
Citera
2007-01-31, 20:46
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfm27
Vid Tallparken precis utanför Öregrund finns det ju ett par ventilationsluckor i berget om man knallar förbi nakenbadet har jag för mig.

När vi ändå är i trakten. Det ligger väl en krigsbas för flyget utanför Gimo där det finns 4-5 hangarer bredvid väg 288. Finns det inget mer skoj där i krokarna?

På gräsö ( färja från öregrund ) så finns det en radaranläggning på norra sidan av ön... ganska häftig...
Citera
2007-02-01, 20:05
Medlem
Halte Haralds avatar
Ang Östhammars sjukhus

Nere i östhammars sjukhus gångar är det awzome!(stava)

Det e riktigt najs men inga långa gångar men berg klädda väggar är det.
Var själv där och hälsade på förr förra sommaren passae även på att åka diverse Permo bilar och testa 3 olika rullstolar.
Citera
2007-02-01, 20:06
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfm27

Det är Lunda flygfält. Det e riktigt stort och kan tänka mig att det finns något där under.. Sen finns ju Stenskär vilket jag redan tippsat om.. I Krokarna så finns ju Dannemora gruvor för den som är lite våg halsig
Citera
2008-08-18, 01:13
Medlem
Jakksens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slobodan
Den gången är väll bara en myt?

Men däremot ute vid Lunda finns det gott om gångar!! Har hört att det ska va stoooort där under. men har bara vart ner i själva ingången själv....

Vart ligger ingången?
har letat men kan inte hitta den
PM'a gärna mig
Senast redigerad av Jakksen 2008-08-18 kl. 01:55.
Citera
2008-08-26, 20:00
Medlem
Jakksens avatar
Ingen som vet något om Lunda?
Citera
2009-04-13, 12:20
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det är Lunda flygfält. Det e riktigt stort och kan tänka mig att det finns något där under.. Sen finns ju Stenskär vilket jag redan tippsat om.. I Krokarna så finns ju Dannemora gruvor för den som är lite våg halsig

Har du varit ner i Anläggningen på Glupudden? man demonterade och plomberade ju där för några år sedan, finns det någon väg in? Du behöver inte avslöja vägen in, bara bekräfta om det finns det idag (fanns det 2007).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in