2006-07-19, 23:59
Medlem
Discoverys avatar
Hej, någon som vet om det finns något att undersöka i Östhammar / Öregrund ?
Citera
2006-07-21, 17:01
Medlem
Ljungstrands avatar
I Öregrund finns det väl ett par militära installationer? Bunkrar och så? Annars kanske Hasselbacken kan vara värt att kolla igenon? Ska ju tydligen rivas, såg utbrunnet ut sist jag var där...

På Söderön finns det ett ställe som jag tycker är intressant, ligger ungefär halvvägs mellan Kavaröbron och golfbanan, i skogen.

Happy UE!
Citera
2006-07-22, 00:31
Medlem
det finns ju lite roliga master att klättra upp i här och var,, om man gillar sånt
Citera
2006-07-22, 18:56
Medlem
Discoverys avatar
master

jo, det finns ett torn på gräsö att klättra upp i :-)

sen finns en radar på norra delen av ön...
Citera
2006-07-23, 01:56
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
Hej, någon som vet om det finns något att undersöka i Östhammar / Öregrund ?

Det finns lite bergrum vid busstationen i Östhammar. Man ser de gamla rostiga dörrarna från vägen. När jag var liten försökte jag komma in i dem utan att lyckas

Det finns ruinerna av en gammal oljedepå bortanför Näsudden.. Lite klotter kan man studera där också.
Citera
2006-07-23, 02:29
Medlem
hjnzs avatar
Stenskär?

Stenskär som du säkert redan vet ligger mellan Norrskedika - Öregrund.
Där finns det ett tunnel system.

Om du inte vågar dig hit till Gimo förstås

Vid Gimoherrgård finns en gång under marken (ca 500 m lång) som leder till Den röda boden vid dammen.
Citera
2006-09-03, 15:47
Medlem
Slobodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjnz
Stenskär som du säkert redan vet ligger mellan Norrskedika - Öregrund.
Där finns det ett tunnel system.

Om du inte vågar dig hit till Gimo förstås

Vid Gimoherrgård finns en gång under marken (ca 500 m lång) som leder till Den röda boden vid dammen.

Den gången är väll bara en myt?

Men däremot ute vid Lunda finns det gott om gångar!! Har hört att det ska va stoooort där under. men har bara vart ner i själva ingången själv....
Citera
2006-10-25, 17:26
Medlem
finns även en gång under frösåkerskolan som man utforskade på den tiden då de begav sig
Citera
2006-10-25, 17:36
Bannlyst
Du har ju ett alldeles eget Kärnkraftverk i närheten! Mycket grymmare än så blir det inte! Dock ett varningens finger för att uppbehålla sig för länge inne på kärnkraftverksområdet olovligen. Det kan lätt resultera i en liten smärre fängelsedom!
Citera
2006-10-26, 00:32
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirage
Du har ju ett alldeles eget Kärnkraftverk i närheten! Mycket grymmare än så blir det inte! Dock ett varningens finger för att uppbehålla sig för länge inne på kärnkraftverksområdet olovligen. Det kan lätt resultera i en liten smärre fängelsedom!

forsmark har jag redan spanat in men ska nog boka ett besök så man får åka ner 50 meter ner under östersjön...

aha, dessa tunnlar låter spännande, blir nog lite att glo på nästa sommar...
Citera
2006-10-26, 20:22
Medlem
kraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
forsmark har jag redan spanat in men ska nog boka ett besök så man får åka ner 50 meter ner under östersjön...

aha, dessa tunnlar låter spännande, blir nog lite att glo på nästa sommar...

Har hört att man måste ansöka flera månader i förväg å att säpo granskar en å grejjer om man vill besöka såna ställen?
Citera
2006-10-27, 08:56
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraid
Har hört att man måste ansöka flera månader i förväg å att säpo granskar en å grejjer om man vill besöka såna ställen?

Näe... sist jag var i öregrund så såg jag reklam på tv där man kunde ringa ett nummer & boka tid...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in