I Öregrund finns det väl ett par militära installationer? Bunkrar och så? Annars kanske Hasselbacken kan vara värt att kolla igenon? Ska ju tydligen rivas, såg utbrunnet ut sist jag var där...
På Söderön finns det ett ställe som jag tycker är intressant, ligger ungefär halvvägs mellan Kavaröbron och golfbanan, i skogen.
Hej, någon som vet om det finns något att undersöka i Östhammar / Öregrund ?
Det finns lite bergrum vid busstationen i Östhammar. Man ser de gamla rostiga dörrarna från vägen. När jag var liten försökte jag komma in i dem utan att lyckas
Det finns ruinerna av en gammal oljedepå bortanför Näsudden.. Lite klotter kan man studera där också.
Du har ju ett alldeles eget Kärnkraftverk i närheten! Mycket grymmare än så blir det inte! Dock ett varningens finger för att uppbehålla sig för länge inne på kärnkraftverksområdet olovligen. Det kan lätt resultera i en liten smärre fängelsedom!
Du har ju ett alldeles eget Kärnkraftverk i närheten! Mycket grymmare än så blir det inte! Dock ett varningens finger för att uppbehålla sig för länge inne på kärnkraftverksområdet olovligen. Det kan lätt resultera i en liten smärre fängelsedom!
forsmark har jag redan spanat in men ska nog boka ett besök så man får åka ner 50 meter ner under östersjön...
aha, dessa tunnlar låter spännande, blir nog lite att glo på nästa sommar...