Citat:
Ursprungligen postat av
Balder82
Har flera gnger kollat mina uppgifter p Pensionsmyndighetens sida. Pensionen jag kommer att f r inte jttehg, men helt ok. Och sklart, tittar jag vad som hnder om jag jobbar lngre n till t ex 65, eller 67, s kar pensionen fr varje r.
Men tittar jag p vad jag skulle f i pension om jag jobbar till 70 rs lder, eller nnu lngre, blir pensionen pltsligt jttelg, bara typ 2000:- i mnaden. Det verkar ju helt snurrigt.
Kan ngon frklara detta mysterium fr mig?
Hej Balder82!
Jag jobbar med sociala medier p Pensionsmyndigheten och sg att du gjort ett inlgg om pension och vill grna svara p dina frgor.
Det finns ingen direkt frklaring till varfr din prognos sjunker vid ett senare uttag. Men det lter som att delar av din pension faller bort vid den valda prognosen. Du kan logga in p minPension.se och gra en prognos under fliken Simulatorn. Dr kan du klicka p Uttag av pension fr att vlja uttagsstart fr alla delar av din pension och uttagsperiod fr dina tjnstepensioner och eventuell privat pension. Vill du att vi hjlper dig att gra en prognos r du vlkommen att kontakta vr kundservice p telefonnummer 0771-776 776. Du kan ven ringa till minPensions kundservice p telefon 0771 89 89 89.
Hlsningar August, Pensionsmyndigheten