2025-03-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
Ja. Min man fick ut på recept. Jag hade cirka 5 kilos övervikt sett till BMI, gått ner de 5 kilona nu sen början av året. Går alltså inte supersnabbt men jag är inte speciellt strikt heller. Tycker mest det är skönt att slippa hungerskänslor hela tiden. Även märkt positiv effekt i att slippa gå upp och kissa på nätterna.

Härligt att du känner en positiv förändring!
Jag började för prick en vecka sedan och har gått ner från 59,5 till 56,7. Har helt tappat hungerskänsla och aptit överlag. Mådde väldigt dåligt första dagarna så bävar lite för att ta en ny dos ikväll men ändå värt med tanke på resultatet.
Citera
2025-03-06, 23:23
Medlem
Ni som har Yazen hur mycket kostar månads avgifter där?sammanlagt med Yazen och semaglutid hur mycket spenderar ni per månad?
Citera
2025-03-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kudjo
Härligt att du känner en positiv förändring!
Jag började för prick en vecka sedan och har gått ner från 59,5 till 56,7. Har helt tappat hungerskänsla och aptit överlag. Mådde väldigt dåligt första dagarna så bävar lite för att ta en ny dos ikväll men ändå värt med tanke på resultatet.

Oj, det var mycket! Hoppas du slipper må dåligt framöver. Köpte du på nätet eller hur fick du tag i det?
Citera
2025-03-07, 09:32
Medlem
Vet någon om yazen dokumenterar i journalen ? Så det blir synligt för tex vårdcentralerna
Citera
2025-03-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Vet någon om yazen dokumenterar i journalen ? Så det blir synligt för tex vårdcentralerna
Undrar samma sak.
Citera
2025-03-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kudjo
Har beställt online. Det kom hem i brevlådan igår. Ska testa och se om det ger effekt, får återkomma :-)

Beställde med online, men mitt togs av polisen så pengarna i sjön. Frågan är väl om det verkligen var polisen eller om säljaren tjänar cash på att skicka ut tomma kuvert bara.
Citera
2025-03-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semalimtide
Kan du inte sänka dosen? Hur fick du tag i det, som normalviktig?

Jag beställde online, alltså inte på recept. Men sista leveransen kom inte fram så är jäkligt nojig hur jag ska få tag i det fortsättningsvis. Har försökt vara utan, men det går verkligen inte. Hetsäter och går upp i vikt direkt. Hade en veckas uppehåll och gick upp 3 kg på den tiden. Har mått väldigt bra psykiskt på Semaglutid, är rädd för hungerkänslor eftersom det triggar min ätstörning osv… Deppar ihop nu
Citera
2025-03-18, 18:53
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare

Citat:
Ursprungligen postat av Semalimtide
Undrar samma sak.

Yazen har journaler men min läkare på vårdcentralen verkade inte kunna se att jag hade Yazen och Ozempic. Så tror inte att det är delade journaler.
Citera
2025-03-18, 18:54
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beauty07
Ni som har Yazen hur mycket kostar månads avgifter där?sammanlagt med Yazen och semaglutid hur mycket spenderar ni per månad?

Ca 1000 kr för Yazen. Går man på 1 mg Ozempic i veckan så kostar det ca 1000 kr men många klarar sig på 0,5 mg.
Citera
2025-03-18, 18:56
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Första typ två veckorna har jag gått ner mest på, runt 2-2,5kg/ veckan. Därefter ligger jag på 0,8 till 1,3 kg/ vecka och ända fuskar jag grymt mycket och har faktiskt 3 veckor på raken där jag inte gick ner ett skit utan upp ett kilo istället.

Längd: 1.82
Vikt: 83,8
BMI: 25,3

Har siktet inställt på 80 till den 15/3 men det blir nog tufft.

Rekommenderar detta till 100%. Det enda negativa är att det kostar ca 2000:-/ mån men med facit i hand hade jag betalt det tiodubbla om det behövts.

Hur gick det, lyckades du gå ned till 80?
Citera
2025-03-26, 11:48
Medlem
Moffins avatar
Nån annan som använder Yazen som vet om den där coachen man har egentligen är AI? Jag tycker verkligen det känns om det och stör mig lite på det men samtidigt känns det ju sjukt oförskämt att fråga rakt ut om det skulle visa sig att det inte var så..
Citera
2025-03-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Första typ två veckorna har jag gått ner mest på, runt 2-2,5kg/ veckan. Därefter ligger jag på 0,8 till 1,3 kg/ vecka och ända fuskar jag grymt mycket och har faktiskt 3 veckor på raken där jag inte gick ner ett skit utan upp ett kilo istället.

Längd: 1.82
Vikt: 83,8
BMI: 25,3

Har siktet inställt på 80 till den 15/3 men det blir nog tufft.

Rekommenderar detta till 100%. Det enda negativa är att det kostar ca 2000:-/ mån men med facit i hand hade jag betalt det tiodubbla om det behövts.

Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Hur gick det, lyckades du gå ned till 80?

Tyvärr inte, har haft en sjukt svängig period där jag varit upp både 1 och 2kg men idag stod vågen på 80.8 kg. Vill tillägga att egentligen är det helt otroligt att jag fortfarande går ner då jag äter precis som vanligt massa skit.

Längd: 1,82
Vikt: 80,8
BMI: 24,4
- 14 kg sedan start
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här