2023-01-22, 21:56
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...brand-almhult/
22 januari 08:21, Brand, Älmhult

Brand i barack, Diö.

Polis, räddningstjänst och ambulans kör till Växjövägen med anledning av en fullt utvecklad brand i en barack.

Uppdatering: Det rör sig om en bostadsbarack. Oklart om det finns personer kvar i den.

Uppdatering: En person är anträffad i bostaden. Oklart skadeläge.

Uppdatering: Den person som anträffades i bostaden är avliden. Personens identitet har ännu inte kunnat fastställas.

Uppdatering: Brandorsaken är inte känd. En förundersökning om mordbrand är inledd.

Platsen kommer att spärras av och en teknisk undersökning kommer att genomföras.
Vet någon mer?

Notisen nämner endast misstanke om mordbrand, oklart om man kan dra slutsatser om detta. Rimligen borde förundersökningen rubriceras mord, inte bara mordbrand.
Citera
2023-01-22, 22:02
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/per...nd-utanfor-dio
En person hittades död vid branden i bostadsbaracken vid Växjövägen mellan Diö och Liatorp i Älmhults kommun
Citera
2023-01-22, 22:06
Medlem
Vet vilken bostad det rör sig om, vet vem personen är som bor ensam där. En man i 65-årsåldern som verkar ha levt ett tufft liv, han har iallafall så länge jag känt till honom, i 14 års tid, verkat som att han varit lite utanför samhället, men har alltid verkat snäll (har bara sett honom på bussen och i samhället så har ingen aning om ifall mina iakttagelser stämmer)

Tror han är rökare också, så gissar snarare på sängrökning än att någon tänt på med flit 😔

RIP
Citera
2023-01-23, 13:37
Bannlyst
Stackare
Citera
2023-01-24, 17:15
Medlem
Från Smålandsposten (låst artikel)

"Den man som avled i samband med att en bostad brann upp i Diö den gångna helgen är identifierad av polisen. Polisen misstänker inget brott i samband med händelsen."
Citera
2023-01-24, 19:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iclb
Från Smålandsposten (låst artikel)

"Den man som avled i samband med att en bostad brann upp i Diö den gångna helgen är identifierad av polisen. Polisen misstänker inget brott i samband med händelsen."
Inget brott konstaterat.

Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2023-01-24, 19:46
Medlem
Man kan alltså vara bofast i barrack? Är det samma typ som skogsarbetare bor i här?
Citera
2023-01-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Man kan alltså vara bofast i barrack? Är det samma typ som skogsarbetare bor i här?

I detta fall 3st (om jag inte minns fel på antalet) ihopbygda moduler. Finns bild på aktuell byggnad i denna artikel, men osäker på om bilden syns för de som inte prenumererar
Citera
2023-01-24, 22:14
Moderator
Jultrollets avatar
Mordbrand borttagen ur rubrik samt datum flyttat till rätt plats. /Moderator
Citera
2023-01-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iclb
Vet vilken bostad det rör sig om, vet vem personen är som bor ensam där. En man i 65-årsåldern som verkar ha levt ett tufft liv, han har iallafall så länge jag känt till honom, i 14 års tid, verkat som att han varit lite utanför samhället, men har alltid verkat snäll (har bara sett honom på bussen och i samhället så har ingen aning om ifall mina iakttagelser stämmer)

Tror han är rökare också, så gissar snarare på sängrökning än att någon tänt på med flit 😔

RIP
Har du något namn på den mannen
Citera
2023-01-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vingen72
Har du något namn på den mannen

Som jag skrev så känner jag bara till honom från att ha sett honom på bussen och i samhället, så nej - jag vet inte namnet.

Men adressen är V*xjöv*gen 358, postort står tidigare i tråden (ej i rubriken), så kan du söka fram det själv om det har någon betydelse.

*=ä
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in