• 1
  • 2
2023-01-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisuser1945
Kan till viss del hålla med dig! Men trodde som sagt jag va i blockets egna chattjänst då hemsidan jag kom till va väldigt välgjord och hade https:// i domänfältet, så trodde de va grönt. Absolut fel av mig!

Hade hört otroligt gott om blockets egna tjänst! För då vart pengarna låst hos blocket tills mottagaren tagit emot varan och godkänt.

Nu skiter jag som sagt i pengarna! men läst om människor som blir blåst på mycket större summor! Hur går dom till väga. En 5000kr dyr läxa har jag råd att ta! Men hade de vart en 2-300 000kr? Hur gör man då? finns det något självklart skyddsnät?

Det ligger ju en hel del klockor ute för några hundratusen till en halv mille ibland, på blocket. Alltså vem fan handlar klocka så på blocket. Asken och hela skiten kan ju vara rent av piratkopierat. Rent av riktigt bra kopior. Man måste ju ta den till en auktoriserad dealer för att validera serienummer och liknande. Men visst det finns ju seriösa också. Men vafan, gör man ett köp för några hundra tusen vill man väl åka och titta på grejerna iaf, gällande klocka exempelvis så kan man ju kosta på sig en resa till Schweiz eller nått för verkligen veta att man får äkta vara.

Betalar man bara rakt av för något som kostar ett par hundra tusen så har man antagligen för mycket pengar eller sitter kvar i någon naivitet av något slag, ja vet inte.
Citera
2023-01-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskovic
Röda korset är ju inte speciellt ärliga, skänk 100kr då kommer 5kr fram i hjälp för Bengt Westerberg måste ju ha 60 lax i lön/mån när han sitter som ordförande i en hjälp organisation och tusentals barn dör av svält.
Att folk är korkade, efterblivna,naiva och skickar pengar kors och tvärs till folk dom inte vem dom är så är det helt ok att plocka dom, kanske bättre att låsa in alla efterblivna idioter för iallafall dom senaste 10 åren har det varnats informerats om detta överallt men du kanske är blind och döv också!

Du gör helt rätt! Generaliserar och dömer stenhårt! Din medverkan i tråden har hjälpt till obeskrivligt mycket! Tack!
Citera
2023-01-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotomduvill
Så du tycker att det är ok att folk är oärliga?
I dagens samhälle är det bara att vara på sin vakt.

Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
skickar du varan innan du fått betalt då eller?

Vad skrev jag, Cash On Delivery dvs du betalar på platsdär du kan se varan...
Citera
2023-01-28, 15:54
Medlem
Citat:
Du gör helt rätt! Generaliserar och dömer stenhårt! Din medverkan i tråden har hjälpt till obeskrivligt mycket! Tack!
Varsågod, känns alltid tillfredsställande när man kan höja någons idiot iq, speciellt när det gäller saker som varit allmänt kända dom senaste 10 åren!
Du sitter ju själv och skriver att det är bara att dra igång en näthandel och blåsa folk på mindre än 2000 och vips är man rik. Hur skulle ni ha gjort?
Tycker du att det är värt det så gör det!
Du har ju gjort en polisanmälan och den är ju inte speciellt prioriterat eftersom du självmant skickat pengarna men du kommer ju att se dom igen när förundersökningen är klar, då blir det faställt att du utsatts för ett bedrägeri, då är du ett brottsoffer och ersättning kan utgå från Brottsoffermyndigheten om man inte kan fastställa vem gärningsman är och ta pengar från den.
Senast redigerad av Svenskovic 2023-01-28 kl. 16:03.
Citera
2023-01-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
I dagens samhälle är det bara att vara på sin vakt.

Vad skrev jag, Cash On Delivery dvs du betalar på platsdär du kan se varan...

Ganska svårt om man bor på andra sidan landet, för du tror väl inte på fullaste allvar att folk betalar i förskott om dom fysiskt kan hämta varan?
Citera
2023-01-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Ganska svårt om man bor på andra sidan landet, för du tror väl inte på fullaste allvar att folk betalar i förskott om dom fysiskt kan hämta varan?

Vilket kioskmongo betalar i förskott via privata annonser och dessutom på andra sidan landet?
I dagens samhälle är det säkra kort ( så säkert det kan bli )

Vill du köpa min iPhone 14 för 10000.- osett?
Citera
2024-05-30, 08:11
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Hej!

Har även handlat några produkter för att skämta med en kamrat, på en hemsida som heter pekingpejnt.se. Det handlar för visso bara om 470kr. Men i ren princip. Har försökt på alla möjliga sätt (snapchat/instagram/facebook/mejl/sms/röstsamtal) att få kontakt med företaget i 5-6 månader utan ett enda svar. Sen vet jag att jag inte är den ända som blivit lurad av dom. Blir så trött på människor som blåser andra på pengar!
Gjorde en anmälan hos ARN men dom la ner ärendet direkt för de handla om för lite pengar..
Snyggt! Tänkte jag, de är bara bra igång en näthandel och ge fan i att skicka alla beställningar under 2000kr så är man snart rik!

Hur hade ni gjort?

Snubben som haft den här sidan (pekingpejnt) och några andra är en riktig skojare. Han levererar aldrig några saker som folk beställer. Han har dragit igång andra sidor och kommer förmodligen fortsätta med det.

Lite info om honom:

John Wåtz bor med sin sambo Moah Eckerlöv
0739989798
19890516-2031
Svenljungavägen
231199 Vinberg

Han är dömd för flera brott, bland annat olovlig körning, rattfylleri och stöld. Domar finns att läsa här https://gofile.io/d/f1jfPA

Han står på två bolag. DIY Norrköping och Laddinardo Da Vinci Handelsbolag. Han sambo Moah är med i styrelsen på båda samt sitt egna som heter Hela Ditt Universum MHM AB.

Omdömmen för pekingpejnt.se - https://se.trustpilot.com/review/pekingpejnt.se där man bland annat kan läsa alla som blivit blåsta men också hur han hotar folk som vill ha tillbaka sina pengar för att dom inte fått sina beställda varor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in